argggghhh

ayngael

New Member
hoe kom ik in godsnaam aan 120 punten???

Ik heb een 40 punten Sol beroep
engels Ielts moet 20 punten te halen zijn
ik ben 25, das 30 punten geloof ik?

ik kom nu op 90 punten.... hoe kan ik daar nou 30 punten bovenop krijgen? ik heb nl de laatste 3 jaar niet in dat beroep gewerkt.....

wie kan me uitleggen hoe je aan die 30 punten KAN komen?

xxx
 
* Omscholen tot een 60 punten beroep (bij voorkeur een die ook op de MODL staat)
* Een Australische partner zoeken
* Misschien met een studievisum extra punten voor studie in Australie? Misschien met een WHV extra punten voor werkervaring in Australie?

Zonder gekheid, het is heel moeilijk om met een 40-punten beroep als een Skilled Migrant in Australie te komen volgens mij.
 
hoi   Ayngael   :-D


misschien helpt dit diagrammetje om een beeld te krijgen wat wel en niet haalbaar is.............

http://www.migrantlaw.com/assess.pdf

groetjes Johan
 
Zo ben ik ook tot STNI gekomen.

Je krijgt trouwens nog wel 5 bonuspunten als je de HBO of Ac. opleiding in het nederlands hebt gevolgd.

Oplossingen:

-Zoek een bedrijf dat je wilt sponseren
-Vraag een SIR aan, waar je maar 70 punten voor nodig hebt (is tijdelijk)
-Zoek een australische partner

Bart
 
hey hey, thnx voor de uitleg

Ik heb net ontdekt dat mij beroep (wat uit 2 delen bestaat) ook in 2 delen op de SOL staat.

Medical laboratory technical officer ( weefselleer) staat voor 40 punten

Medical scientist (celleer) staat voor 60 punten.

Dus als ik werkervaring op ga doen kom ik precies op de 120 punten

:w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:

Nu weer even uitzoeken waar ik kan vinden hoe lang mn werkervaring moet zijn... iemand tips?

xxx
 
In de lijst staat ook welke instantie jouw vak moet beoordelen (rechtse kolom van de Sol lijst).
Onderaan staan de kontaktadressen van deze instanties.


Daar kun je waarschijnlijk meer info halen.

Succes, Bart
 
Ik heb gisteravond een mailtje gestuurd naar de AIMS en gevraagd wat hun specificaties omtrent werkervaring is...
Dit kreeg ik terug:

Dear Ms Kramer


Your assessment by AIMS will depend on a number of factors, including work experience and qualifications.


The allocation of points is a matter for the Department of Immigration, not AIMS, and you should consult them.

Yours sincerely
Lois Brooks
Administration National Office
Australian Institute of Medical Scientists
+61 7 3876 2988
+61 7 3876 2999 Fax

Goh duidelijk he, Ik vroeg toch om werkervaring, niet om punten grrrr  :lol:  :?  :|
 
[quote author=Lin link=topic=4569.msg57600#msg57600 date=1146089068]
Johan die diagram is handig!

Groetjes Lin

[/quote]


Tja , k had al zo'n vermoeden vandaar dat ik de link ff heb vermeld,  :up:

Misschien kunnen we beter het hele diagram op het forum plaatsen ,
Is ideaal voor diegene die net aan hun visum-aanvraag-maar-weet-nog-niet-hoe-precies proces gaan beginnen.

groetjes Johan
 
dan mag je ook wel bij de diagram vermelden wanneer je je IELTS hebt afgelegd je vocational english yes is, anders haken ze bij de 2e vraag al af, en dat is nu ook wel een beetje sneu .

groetjes Manja :)
 
ik heb een gratis assesment laten doen met 1 jaar ervaring en dit is wat er uitkwam

Your Assessment Summary
Criteria Your Answer Points
Nominated Occupation Medical Scientist            60
Age 18 to 29:                                                      30
English Language Ability Good                            20
Occupational Experience Less than three years N/A
Willing to live in an Australian regional area      YES 
SIR (Regional Visa) Bonus Points Applicable        10
                                                                          -------
Your Points Score:                                              120

Dus dit betekend dat ik met 1 jaar ervaring dus een SIR kan aanvragen? wauw...  :lol:

Ik heb nl een ontzettende hekel aan mn baan en 1 jaar ervaring is dan genoeg? Moet ik dan perse als medical scientist daar gaan werken om hem na 3 om te laten zetten voor permanent residency? of mag ik daar ook een ander SOL beroep gaan uitvoeren...

elke keer veranderd er weer wat en ik snap er steeds minder van  :lol:

kuzzzzzzz
 
Hallo Ayngael,

Wil geen domper op je enthousiasme zetten, maar voor een positieve beoordeling van je kwalificatie heb je meer werkervaring nodig...

Als je het assessment application form van AIMS doorleest wordt het allemaal wat duidelijker:
http://www.aims.org.au/members/guidelines_march_06.pdf

Dit is hoe ik het lees:
Voor een positief assessment voor Medical Scientist moet je een relevante opleiding hebben gelijkwaardig aan een bachelor degree en twee jaar relevante werkervaring. Als dit goedgekeurd wordt, moet je meestal nog een Professional Examination doen.

Voor een positief assessment voor Medical Laboratory Technical Officer moet je een relevante opleiding hebben gelijkwaardig aan een TAFE diploma in Australie (vergelijkbaar met MBO/begin HBO in NL) en twee jaar relevante werkervaring in de afgelopen vijf jaar.

Het lijkt er ook op dat wanneer je beoordeeld wilt worden op Medical Scientist en je voldoet niet aan de voorwaarden, ze dan kijken of je in aanmerking komt voor een positieve beoordeling als Medical Laboratory Technical Officer.

succes!
Trude
 
thnx blizzard, ik was dat dus aan het zoeken

hmmm 2 jaar werkervaring in de afgelopen 5 jaar... heb MBO gedaan..

tja dan kan ik net zo goed 3 jaar werkervaring opdoen want dan kan ik een skilled aanvragen
scientist heeft 60 punten en laboratory maar 40 dus dan is het helemaal niet haalbaar...

arghhhhhhhhhhhhh we zitten nog maar in het begin van de ''race'' en af en toe zie ik het nu al niet meer zitten pfff

maar we zetten door
 
ik heb een beroep dat op "de list" staat en een mbo diploma en 5 1/2 jaar ervaring en genoeg punten en wat blijkt...
om een skilled workers visum te verkrijgen heb je 7 jaar ervaring nodig. ook kon ik via een bedrijf dat mij wil sponseren binnenkomen maar vanuit nederland een ozzie bedrijf interesseren voor mijn persoon is niet echt makkelijk. of je krijgt geen respons van een bedrijf of er wordt verteld dat je een visum nodig hebt voordat ze met je in zee willen.        ik wacht gewoon nog effe en heb de tijd om nog wat bij te leren en de familie te laten wennen aan ons vertrek.
het duurt nu misschien wat langer maar ozzie.......we komen eraan! ! !
 
het probleem is dat ik precies aan de 120 punten kom

moet ik jaren werkervaring opdoen dan ben ik over de 29jaar en vallen er weer punten weg

pfff ik denk dat ik nooit in Oz kom  :cry:
 
ik ben 38, als je die tijd gebruikt om werkervaring op te doen en misschien wat diploma's te halen (bijv. engelse taal)
kom je er ook, maar dan moet je veel geduld hebben, je moet er iets voor doen.
ons plan om te emigreren stamt uit 1997 maar toen had ik geen relevante diploma's en geen werkervaring
(en nu heb ik intussen een voordeel dat mijn zus een australisch burger is)
je komt er echt wel :up:
 
Back
Top