Arts: van een 457 naar residency

Baussie

New Member
Hoi!

Mijn man werkt sinds 5 maanden als arts in een 'rural and remote' area. Nu willen wij graag residency aanvragen, maar hebben overal te horen gekregen (maar niemand weet precies hoe het zit) dat dit omwille van zijn job niet kan. Is er iemand die hier meer over weet? Many thanks!!
 
Hoi!

Mijn man werkt sinds 5 maanden als arts in een 'rural and remote' area. Nu willen wij graag residency aanvragen, maar hebben overal te horen gekregen (maar niemand weet precies hoe het zit) dat dit omwille van zijn job niet kan. Is er iemand die hier meer over weet? Many thanks!!
Lijkt me BS
Het is de laatste tijd juist in het nieuws dat bv. suburbs van Perth, een chronisch tekort hebben aan GP's
http://www.perthnow.com.au/news/wes...need-for-doctors/story-e6frg13u-1226458054424

Bart
 
Hoi!

Mijn man werkt sinds 5 maanden als arts in een 'rural and remote' area. Nu willen wij graag residency aanvragen, maar hebben overal te horen gekregen (maar niemand weet precies hoe het zit) dat dit omwille van zijn job niet kan. Is er iemand die hier meer over weet? Many thanks!!

@Baussie
Ik heb het zelfde gedaan alleen dan na 1 maand werken in een regionaal gebied. 4-5 maanden later had ik mijn Permanent Residency. Dit op een 857 visum, want nu geloof ik 187 is zoals hier boven al eens benoemd.

@Tom
Dit is zeer goed nieuws, want ik wil graag naar Perth maar ik moet wel in een regionaal gebied blijven, omdat ik op de oude 857 mijn PR heb. Zelf ik de required 2 jaar nog niet voltooid, maar wel sinds vandaag officieel 12 maanden, dus het is een 'genuine effort' en kan ik naar Perth. Volgende vraag is natuurlijk wel dat werk vinden in deze slechte tijden zeer moeilijk gaat worden.
 
@Baussie

Dit is zeer goed nieuws, want ik wil graag naar Perth maar ik moet wel in een regionaal gebied blijven, omdat ik op de oude 857 mijn PR heb. Zelf ik de required 2 jaar nog niet voltooid, maar wel sinds vandaag officieel 12 maanden, dus het is een 'genuine effort' en kan ik naar Perth.

Hey Wimmel,

Ik zelf zit op een 187 visum en werk in Perth als cook. Mijn visum is pas 3 maanden geleden approved.

Heb zelf al wat informatie opgezocht over wat er nu gebeurd als je je employer verlaat voor de "required" 2 jaar..

Ik weet dat na 1 jaar is een genuine effort maar weet jij hoe het precies zit? Wat nu als ik weg ga na 1 jaar en mijn employer verteld immigration dat en ik ga gewoon weg omdat ik er geen zin meer in heb..

Mijn plan is, als het mogelijk is, om na 1 jaar weg te gaan en ergens in de outback als een cook te gaan werken om geld te gaan sparen zodat ik een tijd kan gaan reizen. Als ik dat doe ga is dus veel meer "regional" zitten dan ik nu zit. Laten we eerlijk zijn, Perth is niet echt regional..

Weet niet precies hoe ik het moet gaan aanpakken en mssn dat jij hier meer over weet???

Thanks!!

Robbus
 
Hey Wimmel,

Ik zelf zit op een 187 visum en werk in Perth als cook. Mijn visum is pas 3 maanden geleden approved.

Heb zelf al wat informatie opgezocht over wat er nu gebeurd als je je employer verlaat voor de "required" 2 jaar..

Ik weet dat na 1 jaar is een genuine effort maar weet jij hoe het precies zit? Wat nu als ik weg ga na 1 jaar en mijn employer verteld immigration dat en ik ga gewoon weg omdat ik er geen zin meer in heb..

Mijn plan is, als het mogelijk is, om na 1 jaar weg te gaan en ergens in de outback als een cook te gaan werken om geld te gaan sparen zodat ik een tijd kan gaan reizen. Als ik dat doe ga is dus veel meer "regional" zitten dan ik nu zit. Laten we eerlijk zijn, Perth is niet echt regional..

Weet niet precies hoe ik het moet gaan aanpakken en mssn dat jij hier meer over weet???

Thanks!!

Robbus

Immigratie moet een goede reden hebben zoals, meer uren dan in het contract, slecht behandeld, minder betaald dan een aussie en of dat je gezondheid en je relatie op het spel staat... je snapt waar ik heen wil.

Maar het zal altijd een risico blijven die je zelf neemt!

Ik heb hier nog nooit verhalen gehoord dat iemand een RSMS is kwijt geraakt, zolang je dat 1ste jaar op PR maar doet en daarna de zelfde baan in een regionaal gebied vind lijkt het risico zeer laag te zijn om het kwijt te raken.
 
Back
Top