ASPC grant letters

Rob Breumelhof

Active Member
Hallo allemaal,


Rond 10 en 11 december 2007 heeft er zich naar het zich laat aanzien een storing voorgedaan bij het ASPC waardoor een aantal visa '(pre-) grant letters' niet per email zijn verstuurd.

Ik raad degenen die rond die datum een dergelijke brief hadden verwacht aan om contact op te nemen met het ASPC. Als je dit niet doet dan zul je geen brief meer ontvangen en zit je dus in spanning terwijl het visum al is toegekend.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Een beetje vreemd dat de ASPC zelf niet even alle mensen nogmaals een grant letter stuurt als ze precies weten wanneer de storing was (en dus ook wie hem waarschijnlijk niet heeft gehad). Kleine moeite... Mag je toch wel van ze verwachten voor $ 1990,-, toch?
 
Het probleem is dat het ASPC er nog niet zo van overtuigd is dat er iets mis is gegaan, terwijl ik meerdere bewijzen heb dat mensen (en niet alleen mijn klanten) hun '(pre-) grant letter' die rond die dagen zou zijn verstuurd niet hebben ontvangen.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hahahaaaa... Nu weten we dus waar het probleem zat. Wij dachten dat ze, vanwege de drukte, misschien wat waren vergeten ;) Wij hebben namelijk op 11 december ons visum gekregen, maar wisten het pas op de 27e. Mark had gebeld die nacht en daaruit bleek dus hoe het zat.
 
Greenbrown: wij hebbe ngeen online aanvraag gedaan. We hebben in april al de aanvraag verstuurd en toen kon dat niet online... Met de papieren manier kun je niet online checken wat je status is...
 
[quote author=Annemiek link=topic=8165.msg107219#msg107219 date=1199709851]
Greenbrown: wij hebbe ngeen online aanvraag gedaan. We hebben in april al de aanvraag verstuurd en toen kon dat niet online... Met de papieren manier kun je niet online checken wat je status is...
[/quote]

Aha!  :? Vandaar...het had wel wat moet ik zeggen iedere ochtend kijken of ze in jouw slaap gewerkt hadden  :cool:
 
Zo zaten wij ook wel hoor, maar dan bij de mailbox ;)

Waarom versturen ze die grant letters dan niet alsnog? Is dat niet mogelijk? Of hebben ze het daar gewoon te druk voor?
 
Kan iemand mij vertellen waar je dan naartoe kan bellen daar ik dacht dat je geen contact met ze mocht opnemen.
Wij hebben bericht van ontvangst gehad waarin staat dat z alles hebben ontvangen hebben op 17 mei 2007.

Groetjes Dump
 
17 mei? Heb je al een verzoek gehad om je medicals te gaan doen? Of heb je dat gefrontload?
 
[quote author=Dump link=topic=8165.msg107329#msg107329 date=1199790166]
Kan iemand mij vertellen waar je dan naartoe kan bellen daar ik dacht dat je geen contact met ze mocht opnemen.
Wij hebben bericht van ontvangst gehad waarin staat dat z alles hebben ontvangen hebben op 17 mei 2007.
[/quote]

Je kunt contact opnemen met de DIAC....het telefoonnummer staat gewoon op hun site...maar ach, ik ben de beroerdste niet......

het nummer is: +61 1300 364 613
zie http://www.immi.gov.au/contacts/telephone.htm#b
 
Dat nummer had ik ook al lang gevonden, maar op een of andere manier krijg ik daar nooit iemand aan de lijn???
 
Ik heb 's ochtends om 5.00 uur NL tijd gebeld en toen duurde het niet al te lang (na het doorlopen van het keuzemenu) dat ik een operator aan de lijn had.....
 
[quote author=Dump link=topic=8165.msg107329#msg107329 date=1199790166]
Kan iemand mij vertellen waar je dan naartoe kan bellen daar ik dacht dat je geen contact met ze mocht opnemen.
Wij hebben bericht van ontvangst gehad waarin staat dat z alles hebben ontvangen hebben op 17 mei 2007.

Groetjes Dump
[/quote]

Als ik een parrallel trek met mijn aanvraag (27 nov 2006 ontvangen, 2 aug 2007 verzoek om medicals en 28 nov 2007 pre-grant letter) dan zou ik dus zeggen dat je toch nog even tot februari moet wachten.... Bij Catkin ging 't gelijk op (ook van 27 nov 2006) alleen zijjn had gefrontload en die hoorde in september dat ze het visum niet kreeg. Dat zou voor jullie dan ergens in maart moeten zijn lijkt me... (en dan dat je 't wel krijgt natuurlijk ;) )
 
Wij hebben alles in april verstuurd en in juni hebben we de acknowledgement gekregen. Die heeft dump dus een maand eerder gehad. Als ik bevestiging en acknowledgement als hetzelfde mag zien. Wij hebben het visum al, maar hebben gefrontload. In oktober heeft dump de medicals al verstuurd en wij geloof ik eind oktober of begin november. Zou zo maar kunnen dat het ook al in kannen en kruiken is.
Wij hebben ook minder lang hoeven wachten op het visum dan jij 4np.
 
Back
Top