Assesment voor emigratie als gymdocente

EmyTheunissen

New Member
Hoi Allemaal,

Ik zal mij kort even voorstellen: Ik ben Emy Theunissen, 25 jaar en al 4 jaar werkzaam als gymdocente in het basisonderwijs. Ik heb de ALO in Tilburg afgerond en ben dus bevoegd leraar lichamelijke opvoeding voor basisonderwijs, middelbaar onderwijs, speciaal onderwijs en hoger beroepsonderwijs.
Mijn afstudeerstage heb ik in Australië gedaan en toen het gevoel gekregen dat mijn thuis daar is en ben inmiddels actief bezig om een skilled working visa te krijgen.

Mijn IELTS heb ik al gedaan en de volgende stap is het laten controleren of mijn diploma's goedgekeurd worden in Australië. Maar nu loop ik een beetje vast.

Allereerst kwam ik bij AITSL omdat zij op gebied van onderwijs je diploma controleren. Dit lijkt mij het meest logisch alleen is het dan lastig omdat zij onderscheid maken in pre-school; primary; midschool; secondary & special need school teachers. Omdat ik momenteel de meeste ervaring heb ik primary school lijkt dit ook het meeste voor de hand liggend. Alleen staat primary school teacher sinds de nieuwe SOL lijst er niet meer op. Wel op CSOL. Secondary school teacher staat dan weer wel op de SOL-lijst. Wat is dan verstandig?

Daarnaast bij VETASSES zijn ook sportgerelateerde beroepen (maar dit is meer als trainer / fitness managers).

En is er iemand die weet in welke regio ik met mijn beroep het meeste kans maak? Het liefst ga ik naar NSW maar sta open voor andere plekken om mijn kansen zo groot mogelijk te maken.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Groetjes,
Emy
 
Welkom. Speciale case ;)

Er zijn wel wat onderwijsmensen hier volgens mij @Sabz is er één. Komt niet zo vaak hier maar wellicht weten andere mensen er nog meer.
(ze krijgt nu een melding dat ze getagged is in een post)
 
Hallo Emy,
Ik ben nu 3e jaars studente aan de ALO in Eindhoven en zou ook super graag mijn afstudeerstage in Australië lopen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen en had gehoopt dat jij nog wat tips of een plan van aanpak voor me hebt. Ik heb ook gekozen voor het speciaal onderwijs wat het extra moeilijk maakt om een stage plek te vinden. Ik hoop dat je me kunt helpen want ik wil dit super graag! Sorry dat ik geen antwoord heb op jouw vraag :(
Groetjes Floor
 
Hallo Emy,
Ik ben nu 3e jaars studente aan de ALO in Eindhoven en zou ook super graag mijn afstudeerstage in Australië lopen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik moet beginnen en had gehoopt dat jij nog wat tips of een plan van aanpak voor me hebt. Ik heb ook gekozen voor het speciaal onderwijs wat het extra moeilijk maakt om een stage plek te vinden. Ik hoop dat je me kunt helpen want ik wil dit super graag! Sorry dat ik geen antwoord heb op jouw vraag :(
Groetjes Floor
Hoi Floor ,

Stuur mij even een mail: emy.theunissen@gmail.com dan kan ik je makkelijker verder helpen!
 
Back
Top