Assesment

Tash

New Member
Hoi Allemaal,

Op de site www.liveinaustralia.com heb ik een gratis assesment gedaan van wat onze kansen zouden zijn voor een skilled visa. Aan het einde kwam ik uit op 115 punten. Volgens de site zou ik het gehaald hebben omdat de passmark 110 is maar ik lees overal dat het 120 punten is.
Weet iemand hoe dit zit en of ze het punten aantal hebben veranderd.
Thanx.
 
Hoi Natasja !

Het passmark was inderdaad 115 punten maar is dit jaar gewijzigd naar 120 punten !

sorry ... :cry:

Ingrid.
 
Tash said:
Hoi Allemaal,

Op de site www.liveinaustralia.com heb ik een gratis assesment gedaan van wat onze kansen zouden zijn voor een skilled visa. Aan het einde kwam ik uit op 115 punten. Volgens de site zou ik het gehaald hebben omdat de passmark 110 is maar ik lees overal dat het 120 punten is.
Weet iemand hoe dit zit en of ze het punten aantal hebben veranderd.
Thanx.


Hoi Tash,

als je 115 punten hebt gehaald, kom je inderdaad in aanmerking voor een visum, maar dit visum is een tijdelijk visum met de kans dat je een permanent visum word toegewezen (nadat je er tenminste 2 jaar hebt gewoond en tenminste 12 maanden hebt gewerkt in een regionaal gebied en na aanvraag). Die 120 punten is voor het meest gewilde permanente visum.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijker is voor je.
 
Bedankt voor jullie input.

Ik heb gisteravond op de site van GoMathilda me opgegeven voor de maandelijks nieuwbrieven. Mijn redenering was dat het me zo op de hoogte zou kunnen houden van veranderingen en nieuwe regels. Wordt ik vanochtend uit mijn bed gebeld door GoMathilde en voordat ik het wist had ze alle info bij elkaar en melde mij dat we in totaal op 125 punten uitkomen omdat het beroep van Ronald op de MODL lijst staat.
Ik heb vanavond meteen ook een mail gekregen met alle info en kosten voor hun service.
Dit zijn geen misselijke bedragen die ze vragen. Nu weet ik dat emigreren niet goedkoop is en ik zou al m'n geld erin steken mocht het nodig zijn maar is het nu verstandig om met een bedrijf in zee te gaan of beter om alles zelf uit te zoeken en in te dienen. Zij adviseerde mij een bedrijf omdat Ronalds vak een trade is en er daar schijnbaar nogal wat bij komt kijkn.
 
Tash said:
maar is het nu verstandig om met een bedrijf in zee te gaan of beter om alles zelf uit te zoeken en in te dienen. Zij adviseerde mij een bedrijf omdat Ronalds vak een trade is en er daar schijnbaar nogal wat bij komt kijkn.

Hoi Natasja !

Het is ideaal als je alles zelf kunt uitzoeken en regelen, want een migration agent doet toch niet zoveel meer dan het proces begeleiden.

Alleen in die gevallen dat je situatie zo uniek en uitzonderlijk is en je advies en tips nodig hebt is zo'n migration agent wel een noodzaak.

De meesten van ons hebben aan het eind van het salaris nog een stukje maand over, dus als je het zelf kunt regelen, zou ik dat zeker doen !

Als je toch kiest voor een migration agent is het migration bureau van GoMathilda een goede keus. Ik hoor van veel forumleden goede berichten en ervaringen met dit bureau. Ga in geen geval met een Nederlands bureau in zee, want er zitten nogal wat onbetrouwbare bureaus tussen en ze worden niet door de Australische regering erkend of gecontroleerd (MARA http://www.themara.com.au/Online/default.asp) zoals de migration agents in Oz !

Maarre.. dat de passmark van 120 punten word gehaald is erg goed nieuws dus ik zou zeggen: ga ervoor ! :D

Ingrid.
 
Ik wil graag even het volgende toevoegen aan dat van Ingrid;

als je engels goed is en jullie hebben geen lastige situaties of een lastig verleden, dan is het allemaal heel erg goed zelf te doen. De meeste mensen op dit forum dit reeds met hetzelfde bijltje gehakt hebben, zijn bereid om hun ervaringen met je te delen. Op deze manier is het inschakelen van een bureau niet nodig.

Zover ik weet, een bureau gaat niet voor jouw documenten vertalen, halen of schrijven, dat moet je allemaal zelf voor zorgen. Het enige wat ze voor je kunnen betekenen is dat jullie documenten gaan aanleveren (in volgorde). Wel kunnen ze waarschuwen voor bepaalde situaties en dan zul je alsnog zelf actie moeten ondernemen.

Met booklet 6, de website www.immi.gov.au en dit of een ander soortgelijke forum denk ik dat het uiteindelijke resultaat hetzelfde kan zijn. Op deze manier kun je je geld gewoon op de bank laten of eerlijk verdelen onder de forumleden :D


(een ander forum mag ook, maar ja, wat daar de consequenties van zijn, weet ik niet :D )
 
Als je skills assessment lastig is (zoals waarschijnlijk het geval is bij Tash), dan is het zeker niet onverstandig om daar wat geld tegenaan te gooien.

Ik heb zelf voor mijn RPL (Recogniton of Prior Learning) bij de ACS (Australian Computer Society) gebruik gemaakt van George Lombard. Hij heeft alleen het deel van de skills assessment gedaan en dat heeft me iets van 500 euro gekost. Dat lijkt wel heel veel geld maar hij heeft zeer goed geholpen en meerdere malen mijn stukken gereviewd.

En het restultaat...: In 1 x gelukt, en bij een RPL is dat niet altijd het geval.
 
Back
Top