Assessment CPAA

Wilbert67

Active Member
Hoi,

Sind lange tijd weer eens een vraag van onze kant!
Ik weet dat er een aantal hier op het forum zijn die de assessment bij de CPAA al gedaan hebben.
Mijn vraag is ook meer uit onzekerheid dan wat anders. Wij hebben op 6-2-07 onze assessment verstuurd, maar tot op heden helemaal niets gehoord? Is dit normaal ?(ik weet dat de assessment zowiezo 8-10 weken inbeslag neemt)
Krijg je geen ontvangstbevestiging?
Onze rekening is ook nog niet gedebiteerd voor de assessment kosten?
Hoe kan ik nagaan of tot nu toe alles goed is gegaan? (heb al een mail verstuurd naar een mail-adres van de CPA meer dan een week geleden, ook geen reactie!)

Groetjes Wilbert
 
Hi Wilbert,

Ow, dat is balen zeg... ik kan je helaas niet helpen, maar ik hoop dat alles goedkomt!

Groetjes,
Lela
 
hoi Wilbert,

Een maand of twee geleden stuurde ik ook een mail met vragen naar de cpaa. Wel een ontvangstbevestiging van de mail gekregen, maar de vragen werden nooit beantwoord.

Heb je inmiddels iets gehoord?

groetjes, Lucy
 
We hebben inmiddels wel iets gehoord(niet via de mail maar per gewone post!). Bevestiging van ontvangst en een verzoek om meer informatie. in deze post staat ook een ander mail adres als op de website volgens mij, ga ik nog even checken. Wel heb je dan een case officer en casenummer en kun je vanaf dan makkelijker en persoonlijker communiceren!
 
Goedemorgen allemaal,

We zitten even vast!!

Gisteren hebben we voor de tweede keer een reactie gehad van de assessment authoriteit.
Ze willen het volgende:

As you have supplied your own typewritten syllabus, we require an official Statutory Declaration signed by a notary, stating that you have been unable to obtain an official syllabus from your University, noting the reason for its non-availability and that the information is true and correct to the best of your ability. Please ensure the Statutory Declaration is certified by a Justice of Peace or notary


De afgelopen keer hebben we een verklaring van de Universiteit bijvoegd betreffende de syllabus (ondertekend door de Universiteit) en een verklaring van mijn vrouw dat ze alles naar besste kunnen heeft vertaald en samengevat (ondertekend door mijn vrouw en afgestempeld en ondertekend bij de gemeente)

Ons is niet helemaal duidelijk wat voor verklaring ze nou precies willen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Wilbert
 
Hey Wilbert,

Ze kunnen best lastig zijn bij CPA he? Raar dat jullie dat verzoek hebben gekregen. Ik heb precies hetzelfde gedaan als jullie en bij mij was het wel ok.
Volgens mij hoeft het verder niet zo moeilijk te zijn. Ga gewoon met de door de universiteit ondertekende brief naar een notaris en laat hem het afstempelen. Het kost waarschijnlijk weer wat geld en het is natuurlijk onnodig en onzinnig, maar het brengt je waarschijnlijk wel weer wat dichterbij. Hebben ze overigens wel een assessment gedaan?
Bij mij is ook niet alles in 1 keer goedgekeurd, maar na wat extra info en een paar directe telefoontjes naar de behandelende officer is het toch goedgekomen.

Succes,
Eric
 
Hoi,

nee, voor zover ik weet hebben ze nog geen assessment gedaan in afwachting van deze papieren.
We hebben wel een case officer toegewezen gekregen, misschien dat die al wel vast de rest beoordeeld zodat het straks sneller gaat.
Ze zijn inderdaad lastig zo ja, ik heb eens op austimeline gekeken en daar krijg ik de indruk dat het bij de ICAA en NCI een stuk sneller gaat?
We zien wel weer, bedankt voor de info :up:

Groetjes wilbert
 
Hi Wilbert,

Een official Statutory Declaration kun je via de site van DIAC downloaden. Wij hebben dit bij een aantal officiele stukken ingevuld, laten ondertekenen door de notaris en meegestuurd en dat was direct accoord!

Als je wilt kan ik je een blanco Statutory Decl. toezenden via de mail.

Groetjes Aussiegirl
 
Hey wat lees ik nou? Wat een gedoe......

Ik heb ook zelf vertaald. Wat ik destijds heb gedaan is: de universtiteit heeft mij (gestempelde) kopieen van de syllabus gestuurd. Deze heb ik vertaald (de relevante vakken dan......) en ik heb 1:1 de vertaling aan de originele kopieen van de universiteit geniet. Niks geen vragen, niks geen problemen.....

Ik heb een keer daarnaartoe gebeld (naar de assessing officers, zie website voor telefoonnummer) voor een bepaalde vraag. Toen kreeg ik een aardige mevrouw die mij wees op het opnieuw vragen om een review van assessment. Ik hoefde dat alleen even per email te vragen. Zo gezegd, zo gedaan en de volgende dag was ik zomaar Financial Accounting kwijt!!

Met andere woorden: ik vind ze super gemakkelijk, maar misschien zijn ze alleen zo als je al hier bent? Ik zou zeker even bellen en vragen naar skills assessing officers.

Time frame: verstuurd eerste keer: ik meen eind nov/begin december, eind januari bericht (dit was 2005)
Tweede keer (na studie): zeker binnen 6 weken bericht, alhoewel toen ook weer even gebeld. Volgens mij duurt post etc. allemaal vrij lang. Ze wist mij toen per telefoon al te vertellen dat het okay was.

Succes! Keep us posted.

henriette
 
De tijdslijn die je aangeeft Henriette klopt denk ik wel, met name de post duurt toch vrij lang.
Syllabus vertalen ging bij ons niet om dat die niet meer voorhanden was, dus we hebben zelf een samenvatting gemaaakt. Dit is volgens mij ook geen probleem als we die Statury Dewclaration maar hebben.
Ik heb inmiddels van Aussiegirl een voorbeeld formulier hiervoor gekregen(nogmaals bedankt) en hoop dat het hiermee dan afgedaan is.
Ik hou jullie op de hoogte!!

Groetjes Wilbert
 
Back
Top