Assessment Fysiotherapie gemakkelijker???

Wilbert67

Active Member
Hallo,
wij gaan op de assessment van mijn vrouw(accountant) een visum aan vragen. Ikzelf ben fysiotherapeut, wat ook een visum op zou leveren zei het dat je dan een theorie en praktijkexamen moet doen. Dit brengt een hoop extra onkosten en ongemak met zich mee en ik wilde dit zowiezo uitstellen totdat we in Oz zijn.
Maarrr nu hoorde ik van een collega fysiotherapeut, die toevallig ook emigratieplannen had, dat een immigratiebureau hem verteld heeft dat hij dan zijn diploma voor 600 dollar in Nieuw-Zeeland kan laten omzetten(zonder examens!!) en dat dit dan zondermeer in Australie geldig is.
Weet iemand hier meer van??
Klopt dit verhaal??
Waar vind ik meer info??

Groetjes Wilbert
 
Hallo Wilbert
wij zijn 2 fysio's die in april 06 naar australie gaan. We hebben de hele procedure dus net achter de rug en die is inderdaad niet eenvoudig. IELTS test, assesment van je huidige diploma's, theorie-examen in Brussel en uiteindelijk de praktijkexamens in Australie. Duur ook (preciese kosten vind je op de site van ACOPRA (nog afgezien van de vliegtickets en verblijfskosten in Oz)). Hele toestand dus.
Over N-Z weet ik niet alles maar het is inderdaad waar dat je met een Nieuw-Zeelands erkend diploma je registratie in Oz kan regelen. Het is ook waar dat je voor Nieuw-Zeeland geen examens hoeft af te leggen. Maar het is niet zo dat je je registratie in N-Z zomaar krijgt. Het probleem is dat  je voldoende moet kunnen aantonen dat je de competenties uit hun competentielijst hebt. En dat is niet eenvoudig. Het curriculum van je eigen opleiding opsturen is zeker niet voldoende. je zal zeker verklaringen van werkgevers, stageadressen cursussen etc moeten regelen en misschien extra cursussen moeten doen om aan te tonen dat je het kan. (met name op gebied van acute vinden ze de europese fysio's onvoldoende) Daar waar ze vinden dat je tekortschiet moet je wel iets extra's doen (wat precies weet ik ook niet) In N-Z zit je dus met erg veel papierwerk en het is zeker niet eenvoudig (ik ken een aantal fysio's die het niet lukken wil).
Een vriendin van ons zit nu in N-Z als fysio en die weet er zeker meer van. Je kunt als je ons mailt haar web-site adres wel krijgen voor meer info.
dat is eering@planet.nl
Groeten en veel succes
 
Ik was er al bang voor dat er hier wat addertjes onder het gras zouden zitten!
Maar aan de andere kant vind ik het geen probleem om nog wat cursussen te doen(welke?).
Als ik maar niet extra naar Australie hoef en examens moet doen (te veel tijd en te veel kosten!
We hebben gelukkig het voordeel dat we voor het visum van dit alles niet afhankelijk zijn :roll:

Groetjes Wilbert
 
Back
Top