Assisted Dying

Ja, Wellicht een beetje off-topic voor dit forum. Maar nu met verschillende staten die er over denken (of voorzichtig implementeren) goed om te horen/weten wat er in ons oude thuisland gebeurt aangezien NL en BE meestal voor oplopen.
 
Even een oud topic ophalen.

Ik kwam dit filmpje tegen over behandelingen aan het eind van het leven. Nu wens ik ieder een gelukkig leven en een troublefree einde als dat tzt komt, maar we weten allemaal dat we een keer gaan.


En hier de formulieren per staat om vast te leggen hoe je zelf behandelt wil worden indien de moeilijke vragen gaan komen:


Niet ect direct related to euthanasie, maar toch ook weer wel en wist ook even geen betere plek. En aangezien we allemaal in meer of minder mate opgegroeid zijn met de Nederlandse wetgeving omtrent levenseinde e.d. maar minder thuis zijn in AU wellicht goed om eens door heen te bladeren en wat dingen vast te leggen.
 
In VIC en WA is het al wet. Elke staat apart heeft ook een Facebookpagina over Voluntary Assisted Dying. Met name die in NSW is erg actief omdat het daar nog steeds geen wet is. Heel veel informatie over state parlementdebatten, lobbyacties, pamfletten, GetUpacties e.d. Ook fijn als je er nog niet uit bent maar gewoon over wil praten.

En voor erna: humanservices.gov.au/organdonor
 
Hoop dat de andere Staten ook snel volgen. Dit filmpje gaat niet 100% over euthanasie. Maar highlight wel dat we na moeten denken over ‘later’ want dat kan ook morgen zijn.

Geheel toevallig(?) hoor ik net onze lokale Lama zeggen...(niet dat beest maar de Buddhistische versie)

“we need to investigate the impermanence of life, as otherwise we might perceive life as permanent and the later discovery of its impermanence might cause unneeded suffering”

Dat hele emigreren, bushfires, en covid-19 gebeuren maakt een mens filosofisch 😉
 
Ja, volgens een of andere GOP-senator in de VS moeten mijn partner en ik als ouden-van-dagen ons vrijwillig laten euthanaseren on de economie te redden. Wij nemen maar budget in beslag.
 
We zijn een heel eind gekomen sinds de start van dit draadje in 2019. Er is ook nog een weg te gaan, zeker in Katholieke instellingen.
Zoals Miss Bang het poëtisch uitdrukte: "...They are a bunch of cunts..." *


* In her defence: In haar professie in de Women Healthcare Business in een nogal gelovige regio net ten noorden van de Sunshine Coast komt ze nogal eens in aanraking met de gevolgen van Katholieke 'gezondheidszorg'.
 


OFX
Back
Top