Assurance of Support Afgeschaft...

Rog

Member
Even ter info voor de mensen die het nog niet weten. De AoS requirement is afgeschaft vanaf 1 januari 2008. Voor iedereen met een aanvraag van voor deze datum, en wanneer de aanvraag op 1 januari 2008 nog niet definitief is beoordeeld, vervalt dit criterium ook.

Zie:  http://www.immi.gov.au/legislation/amendments/lc01012008_2.htm

"These amendments apply in relation to an application for a visa made but not finally determined (within the meaning of subsection 5(9) of the Act) before 1 January 2008, and to new applications made on or after 1 January 2008.

The effect of this is that applications lodged before 1 January 2008 (when the AOS requirement was current) but not yet decided by 1 January 2008, will not be subject to the AOS requirement."


Dit geldt voor de volgende visa (oud): General Skilled Migration visas (subclasses 136, 137, 138, 139, 861, 862, 863, 880, 881, 882 and 883) and Skill Matching visa (subclass 134).

Scheelt toch weer een eis en waarschijnlijk tijd (geen admin. rompslomp).

Wij hebben een 138 ingediend op 16 juni 2007 dus voor ons voordelig...

Just so you know... :cool:
 
Goh interessant... Dat zou dus betekenen dat je nog wel een sponsored skilled (als voorbeeld, dat is de onze) visum kunt krijgen, maar dat niet meer aangetoond hoeft te worden dat de sponsor/assurer het financieel ook aankan...

Dat kan het wel eens een stukkie makkelijker maken om uberhaupt assurers te vinden...
 
Dat is dus goed nieuws, bedankt voor je bericht. Is toch fijn als die oom en tante daar zo min mogelijk worden lastig tevallen met de bureaucratische rompslomp.

Groetjes Nel
 
Wat goed! Als ik me bedenk wat een gedoe het ons zou hebben bespaard! In ieder geval hebben we het dan niet meer nodig voor mijn mams! :up:
 
Blij om te horen! Dit is nou net het gedeelte waarvan ik dacht; dit zou wel wat extra tijd kunnen kosten.

Groetjes Sigrid
 
Back
Top