Assurance of support

Maike

New Member
Hallo
Wij hebben een aanvraag lopen voor een skilled independent visum, staan op de MODL list.
Onze visumaanvraag ligt sinds 2 maanden in Adelaide, duurt dus nog wel even...
Nu lees ik regelmatig wat over assurance of support.
Hebben wij dit ook nodig?
Zo ja hoe werkt dit?
Bedankt
Groetjes Maike en Edward
 
Hiya Maike

Hier kan je (bijna :)) alles vinden m.b.t. Assurance of Support!

http://www.immi.gov.au/facts/34aos.htm

Het is a pretty straight forward process voor de AoS's, wij zijn AoS voor mijn zwager en het was voor ons een kwestie van wat papieren invullen en copietjes maken van o.a. tax details/inkomsten etc.), even bij Centrelink langs voor een afspraak (laaaaaaaaaang wachten :-() handeltje inleveren en wachten....ook kan er een borg gevraagd worden (bedrag verschilt, afhankelijk van het type visum en het aantal mensen).

Groetjes
Syl
 
Voor een Skilled Independant visum heb je geen AOS nodig zover ik weet geldt dat alleen maar visa's waar een sponsor mee gemoeid is.
Even een edit: (ik heb gelijk gekeken Syl!) Maar het geldt dus alleen voor deze visa's:
A required Assurance of Support applies to the following visa categories:

Skilled – Australian-sponsored
Skilled – Designated Area-sponsored
Skilled – Australian-sponsored Overseas Student
Skilled Designated Area-sponsored Overseas Student
Skilled Australian-sponsored New Zealand Citizen
Skilled Designated Area-sponsored New Zealand Citizen
Parent
Aged Parent
Contributory Parent
Contributory Aged Parent
Aged Dependent Relative
Last Remaining Relative
Carer
 
Zomaar uit interesse:

Hoeveel is eigenlijk de threshold voor de assurer? Met andere woorden, wat moet de assurer verdienen in het huidige jaar en hoeveel moet de assurer vediend hebben in de 2 voorgaande jaren?

:up:
 
[quote author=AJ link=topic=4097.msg54626#msg54626 date=1144176292]
Zomaar uit interesse:

Hoeveel is eigenlijk de threshold voor de assurer? Met andere woorden, wat moet de assurer verdienen in het huidige jaar en hoeveel moet de assurer vediend hebben in de 2 voorgaande jaren
[/quote] Volgens mij 40000 dollar!
 
Hi AJ

Wij hadden aan een minimum van $30.000 genoeg (en je moet evidence over two financial years prior to the application geven) voor 1 persoon...dan moet je er eventueel $2.500 bij optellen voor iedere "dependent adult" and an additional $1250 voor ieder "dependent child" bij optellen.

Groetjes
Syl
 
Cheers people  :up:

[quote author=Syl link=topic=4097.msg54654#msg54654 date=1144187114]
Wij hadden aan een minimum van $30.000 genoeg (en je moet evidence over two financial years prior to the application geven) voor 1 persoon...[/quote]

Dus als ik je goed begrijp moet de assurer (voor 1 visa applicant) in het jaar van aanvraag een inkomen van $30,000 genieten en in de 2 voorgaande jaren idem?

:wink:
 
Hiya AJ

Er zijn wel wat varianten geloof ik :) zoals met veel dingen hier. Wij konden kiezen uit de afgelopen drie jaar....dus of de eerste twee jaar, of de laatste twee jaar direct voor de application. Klinkt een beetje vaag als ik het zo na lees. Zal even een voorbeeld proberen te geven (valt niet mee want het is stinking hot hier vandaag :)) Als je je application inlevert in 2006 dan kun je of je Taxable income opgeven over 2005/2006 of je kunt 2004/2005 gebruiken.  Dus twee jaren in totaal...........clear as mud? :-D

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=4097.msg54716#msg54716 date=1144233312]
clear as mud?
[/quote]

Crystal clear...  :clap2:
 
Back
Top