Aussie fever!

BillyB

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb dit forum pas een kwartier geleden ontdekt en me maar meteen ingeschreven. Het leek me leuk om me dan ook maar even netjes voor te stellen. Waarschuwing vooraf: ik ben eigenlijk in mijn hart een schrijver, dus het zal er wel weer uitkomen als een veel te lang verhaal...

Ik ben altijd gefascineerd geweest door Australië, zonder duidelijke reden. Het land trok me, al op jonge leeftijd. In mijn studententijd leerde ik bij toeval een leuke dame kennen uit WA en uiteindelijk ben ik enkele jaren geleden afgereisd naar Australië voor 6 weken. Het werd de tijd van mijn leven. Een noodgedwongen korte maar hevige relatie, heel veel gezien in een straal van 1000 km (?) rond Perth, veel leuke mensen ontmoet, etc. Maar bovenal... een overweldigend gevoel van "thuis komen", "belonging", iets wat ik nooit heb gehad met Nederland. Het is moeilijk uit te leggen, maar het best van mezelf kon zich daar eindelijk ontplooien. Het viel me dan ook zwaar toen ik terug moest naar Nederland, aangezien dat deel van mezelf daar weer is achtergebleven.

Ik wil een realistisch zo kort mogelijke termijn emigreren naar Australië. Met name het afgelopen jaar heeft mijn wens om te emigreren, die toch wat wat weggezakt door de realiteit van alledag (studie afronden, mislukt eigen bedrijfje, recessie werkloosheid), weer nieuwe impulsen gekregen. Ik ben nu alweer een tijdje in loondienst, ben lekker aan het sparen en investeren, ik let op mijn uitgaven e.d., kortom ik ben gefocust. De aangekondigde Australische emigratie campagne geeft me nog meer redenen om optimistisch naar de toekomst te kijken.

Ik hoop dat het eind 2007 voor mij ergens op begint te lijken...

Waar ik wel mee in mijn maag zit is toch een beetje de opbouw van mijn leven. Moeilijk om de balans te vinden tussen jezelf bepaalde zaken ontzeggen om de droom uit te kunnen laten komen en jezelf teveel ontzeggen, waardoor het leven gewoon een vervelende wachttijd wordt. Ik woon nu nog bij mijn ouders, maar wil eigenlijk binnen 1-2 jaar op mezelf wonen... Ik wil binnenkort toch ook wel weer eens terug naar Australie. Ik ben vrijgezel en hoop toch binnenkort eens een leuke meid te ontmoeten. Ook dat is een beetje en zorgenpost: het overgrote deel van de vrouwen die ik tegenkom zou zeker niet mijn droom kunnen/willen delen en dat zou een lastige keuze op kunnen leveren: kies ik als romanticus voor de liefde, wetend dat ik daardoor altijd dat 'what if' gevoel zal houden of kies ik voor Australie, onzeker dat het gaat lukken en wel échte liefde er voor opgeofferd... Of gewoon niet zeiken en kijken waar het schip strandt.

Moeilijk, moeilijk! In ieder geval heeft de aussie fever me helemaal in de ban en ik ben erg benieuwd wat er uiteindelijk gaat gebeuren! Het is fijn om zo'n persoonlijke droom na te streven.

Leuk om hier eens gelijkgestemden tegen te komen.

Billy

Hi Willem.

Nou Nou dat is me een vehaal, ik denk dat je gelijk hebt,
Je bent echt een schrijver.
Nu even van Harte  :hi: op het forum.
Er Is genoeg info om te beginnen.

Gr Ineke  :up:

Hoi Willem,

Allereerst  :hi: op het forum.

Tjeezus wat een lang verhaal zeg :lol: ! Wel interessant hoor, zo weten we wel gelijk een heleboel van je :up: !

Enne ff een tip van een mede emigrant :up::

Je bent nu 24, woont nog bij je ouders en hebt (naar ik begreep) een baan waarin je de komende drie jaar kan blijven. Mijn advies is:

Lekker bij je pa & ma blijven wonen, al je geld sparen (huren tegenwoordig kost je ook een vermogen!), tussendoor nog eens op vakantie (wat weer kan omdat je 'huurgeld' bespaard hebt door thuis te blijven wonen!!) en over 3 jaar met al je gespaarde tegoeden een nieuwe start in Oz maken! Eerlijk waar, wat is die 3 jaar nou helemaal! Voor je het weet is het voorbij!  :-D :-D :-D

Hgr, Jeanine

Hoi WillemB,

:hi: op het forum :up:.
Er valt hier genoeg te lezen en ook te  :computer:.

Gr. Mel :cool:

Nog ff een aanvulling:

Maak je niet druk over je toekomstige vriendin/vrouw, als Australia 'meant to be' is voor jou, dan vindt je vast en zeker een meisje dat of met je mee wil, of al op je wacht in Oz!!  :) :)

Hi Willem!

Welkom hier.......en behalve  veel lees plezier ook alvast veel schrijf plezier toegewens :-D :-D

Succes met alles in ieder geval!
Syl

Thanks allemaal :)

Jeanine, dat is eigenlijk precies mijn plan :up: Het is soms wel eens vervelend, ik zit in die fase van het leven dat er toch veel mogelijk is en ik moet mezelf daarbij wat begrenzen, zodat ik pas echt mogelijk kan maken wat ik wil. Maar het is het wel waard.

Ik vind de "meant to be" gedachte erg waardevol, die is voor mij leidend. Al blijft het soms wel eens lastig ;)

Groetjes,
Billy

[quote author=WillemB link=topic=2475.msg26452#msg26452 date=1125687566]
Hallo allemaal
[/quote]

Welkom hier!  :up:

Of gewoon niet zeiken en kijken waar het schip strandt.
[/quote]

Dat lijkt me inderdaad het beste  :lol:

[quote author=AJ link=topic=2475.msg26526#msg26526 date=1125752988]

[/quote]

Welkom hier!  :up:

Of gewoon niet zeiken en kijken waar het schip strandt.
[/quote]

Dat lijkt me inderdaad het beste  :lol:

[/quote]

Helemaal mee eens en welkom hier :up:

Ik zou alleen maar willen zeggen Willem:

Laat je dromen alsjeblief niet van een ander afhangen.

Volg je gevoel, de stap is altijd moeilijk en komt nooit op het juiste moment.

Beter spijt van dingen die je gedaan hebt, dan van dingen die je hebt gelaten....

Bart

Maar bovenal... een overweldigend gevoel van "thuis komen", "belonging", iets wat ik nooit heb gehad met Nederland. Het is moeilijk uit te leggen, maar het best van mezelf kon zich daar eindelijk ontplooien. Het viel me dan ook zwaar toen ik terug moest naar Nederland, aangezien dat deel van mezelf daar weer is achtergebleven.
[/quote]

Ken het gevoel helemaal....!!!! :) :lol: :p

:hi: op het forum en succes met je plannen...... (je zou ook nog kunnen gaan studeren in Oz, ben je er in ieder geval eerder... :up:)

Gr. Sab

Hoi Willem,

Hartstikke leuk om jou 'voorstelrondje' te lezen. Welkom hier en veel plezier en succes met alles.

Groetjes Miranda  :)

(je zou ook nog kunnen gaan studeren in Oz, ben je er in ieder geval eerder... Thumbs Up)
Haha, nee dit tijd hebben we echt gehad! God, wat heb ik een vreselijke hekel gehad aan al die jaren naar school gaan  :lol:

Nee, dan is een beter alternatief nog een vakantie, leuke dame tegenkomen... trouwen en werken bij schoonvader :D :D :D Maakt het wel een stuk makkelijker allemaal haha!

Bedankt allemaal voor de leuke reacties, het lijkt me wel een gezellig forum zo  :up:

EDIT: Sabien, ik was hier en daar wat aan het klikken en vond zo je blog:

heb wel 100 keer tegen mezelf gezegd dat nederland ook leuk is, maar toen het hier zomer werd was ik er helemaal klaar mee: iedereen als een dolle die BBQ uit de schuur! Mijn hemel dacht ik, stelletje mafkezen, kun je in australie het hele jaar door!

Fantastisch ;) Succes met je emigratie en dat geldt natuurlijk voor iedereen hier!

:hi:

op dit forum! Enne..... heb je al eens gedacht aan een Australische schone? Zo rond de Gold Coast lopen er heel wat in het "los" rond en allemaal zijn ze crazy van Hollanders!

Hans & Jacqueline

op dit forum! Enne..... heb je al eens gedacht aan een Australische schone? Zo rond de Gold Coast lopen er heel wat in het "los" rond en allemaal zijn ze crazy van Hollanders!

:-D

Back