Aussie WIJN!!

amoz

New Member
Ben zelf nogal een wijnzuipschuit ( :wink:) WAT KAN DAT GOED HIER!!  :clap2:
(ook al is het een beetje duurder dan we gewend zijn uit Europa  :cry:)

Enne, ik dacht zo, met al die keus die er is in Oz, zie je vaak door de takken de druiven niet meer (door de bomen het bos ...). Maar misschien kunnen we elkaar een beetje helpen!

Dus als je een waanzinnige wijn hebt geproefd, svp beschrijf de kleur, hoe het in het glas hangt, enkele tasting notes, afdronk, details over het terroir en oogstjaar, etc. Geintje. Zet maar gewoon druif, winery + wine region en richtprijs en dan komen we al een heel eind.  :up:

Ik begin:

Wit: Cape Mentelle - Sav Blanc-Semillon, Margaret River, Western Australia - omstreeks 23 dollar  :lol:

Rood:
- Millbrook Wineries - Barking Owl Shiraz - Margaret River, Western Australia - 'kweetniet hoeveel die kost: had cleanskin gekocht, maar de kurk veraadde de herkomst  :).
- Jamiesons Run - Cab Sav - Coonawarra - South Australia - omstreeks 18 dollars

Etc.

Maar andere tips over wijnen (leuke wineries voor tastings, websites, wine guides, etc), please feel free to post anything!

:evil:

Procrastination, weet je wel. Moet eigenlijk verder gaan met schrijven, maar er zijn ZOOOOOOOO veel andere dingen die VEEEEEEEEL leuker (en lekkerder) zijn.

Maarruh, hebbie zelf nog wat lekkers gedronken dan? (gisteravond of in het weekend?)

De laatste memorabele was een witte wijn van Witches Falls: Verdelho. Rond de $20. Helaas alleen te koop bij de winery zelf, op Mt Tambourine. Altijd leuk voor een dagtripje vanaf Brissie.
Ik ben alleen waardeloos in het beschrijven van wijnen, ik ken iets van vijf categorieen: wauw, lekker, mwaah, not again en azijn, en onthoud dus nooit welke wijn waarom nou zo lekker was. Misschien als ik ze niet zou drinken da'k het beter zou onthouden ;)

:-D nou, ik heb net mijn brekkie achter mijn kiezen en zit met een koppie (kinder) thee! maar zal eens even de kast open trekken..

Groetjes
Syl

[quote author=Syl link=topic=2724.msg29760#msg29760 date=1127953103]
:-D nou, ik heb net mijn brekkie achter mijn kiezen en zit met een koppie (kinder) thee! maar zal eens even de kast open trekken..
[/quote]

En en en???  :lol:

: :-D :-D-D.........sooooorrrry...zit innn du kasssst :drinking: :drink: :w00t: :hang:...weet nog niet welke goed isssszzz.

Hihi....sorry, paar koppen thee later, was het even helemaal vergeten....ga nu even kijken

Syl

[quote author=amoz link=topic=2724.msg29748#msg29748 date=1127949238]
Ben zelf nogal een wijnzuipschuit ( :wink:) WAT KAN DAT GOED HIER!!  :clap2:
(ook al is het een beetje duurder dan we gewend zijn uit Europa  :cry:)
Wit: Cape Mentelle - Sav Blanc-Semillon, Margaret River, Western Australia - omstreeks 23 dollar  :lol:

Rood:
- Millbrook Wineries - Barking Owl Shiraz - Margaret River, Western Australia - 'kweetniet hoeveel die kost: had cleanskin gekocht, maar de kurk veraadde de herkomst  :).
- Jamiesons Run - Cab Sav - Coonawarra - South Australia - omstreeks 18 dollars

[/quote]

Zo! Zijn dat de prijzen in Oz voor een lekkere fles wijn? Of zijn ze heel bijzonder. Ik ben ook een wijnzuipschuit. Maar koop hem toch meestal in de supermarkt en dan rond de 5 euro. Zo'n 11 gulden voor een ieder die al een tijdje weg is. Die vindt ik ook erg lekker.

Erg leuk topic!!

Mijn favoriet momenteel in NL is de Ernest & Julio Gallo Rose. Het is een califonische wijn. (Heb nog steeds de zomer in mijn bol!) Hier gaat meer van doorheen dan goed voor me is  :-D

Groetjes Lin

Jaaaaaa, ernest is errug lekker......!!!!!!Ook 1 van mijn favorieten hier!!!!!!

Maar ik vind dat we straks toch echt aan de australische moeten...... :p

ben benieuwd, nog een paar weekjes en dan zal ik s uitgebreid beginnen met testen en mijn bevindingen over jullie aanbevelingen hier plaatsen........ :lol:

Gr. Sab

Er is hier wel wijn onder een tientje te krijgen, maar niet heel erg veel. de Bortoli wijn en Sacred Hill en zo vallen vaak in die prijsklasse, of wine casks. Ik geef meestal zo tussen de 15 en 20 dollar uit aan een gemiddelde fles wijn. Ja, erg duur inderdaad!  :-(

Nou als iemand een flessie meeneemt mag die wel dubbel gewaardeerd worden!!
Ben errug benieuwd naar de Australische wijn!

:lol: Geweldig topic  :lol:

We zijn ook groot verbruikers...veel suggesties heb ik nog niet (ik vertrek 1 december  :up:) behalve de Hardy's en Lindmans is de keuze in NL beperkt. Die moeserende Lindmans vind ik best aardig is voor zo'n 7 Euro...

In de Yarra valley wel eens drie tal wineries bezoek, daarvan was "De bortoli" erg aangenaam  :-D   
Niet uit Oz maar wel uit dezelfde hoek: witte wijn uit Marlborough  NZ was ook wel heeel lekker de deails zijn me helaas onschoten :hang:

Ik heb zo het vermoeden dat dit wordt een populair topic wordt!!!

Proost,

Marco

Wijn is ook een favoriet topic van mij.
Heb een paar goeden flesjes ondekt en niet duur.
Bij de Aldi of all place, een aussie wijn voor 2.49
Southern creek heeel lekker en goed om nu te drinken.
Hardys stamp of Australia shiraz cab sav, ik geloof dat die
4.95 kost.
Wat ook een goede manier is om goedkope wijn en toch heel
goede wijn te drinken is een jonge rode wijn te kopen van ongeveer
$7.00 of $8.00 en ze weg leggen voor een jaar of 3-4 en dan is hij heel
Moet wel een cab sav of shiraz of merlo zijn.
Ik deed het altijd toen ik in Melb woonde, zo,n 4of 5 dozijn onder de trap
lekker donker, Ben 3jaar geleden weer begonnen elke keer als ik in Aus was
kocht ik een paar dozen, heb ze onder mijn bed gezet, bij mijn vrienden waar ik
altijd bij logeer.Hopelijk op 4 Dec word de eerste aan gebroken  :roll: :roll:
In Aus mijn Favrieten wijn is Penfold 389 Penfold 407 Penfold 128.
Dat is het zo,n beetje Happy drinking cheers!!!!!!!

:drink: :drinking: :drink:

Gr Ineke. Hik Hik Hik

Nou, Amoz heb eindelijk even gekeken......Wij hebben alleen maar Hardy staan op het moment zowel rood als wit een fles of 12 (zal wel in de aanbieding geweest zijn).  :-D :-D

Ton: zullen wij een Whiskey topic gaan openen? :p

(Sabien: zitten de whiskeys ook bij de prijs in op de BBQ)

[quote author=Maluka link=topic=2724.msg29883#msg29883 date=1128012045]

[/quote]

:-D ja hoor 2 whiskey's....klaar!

[/quote]
NATUURLIJK, wijn is voor de beginners (12%)
Het leven begint bij 40 (%) :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=2724.msg29921#msg29921 date=1128025167]

[/quote]
NATUURLIJK, wijn is voor de beginners (12%)
Het leven begint bij 40 (%) :lol1: :lol1: :rotflmao: :rotflmao: :rotflmao:
[/quote]

mag southern comfort ook...... :p

en in de prijs zit helaas alleen bier, wijn, fris, martini maar geen whiskey.....sorry...wie weet kunnen we nog wat regelen met onze blonde haren en blauwe ogen Lin....? :-D

hik! :crazy:

Oeh, ja, die wijnen uit de Marlborough area! Zoeperkoel! En Sauvignon Blancs van Stoneleigh, Montana en Gispen (I believe) Giesen (!)
zijn ook nog onder de 20 dollar verkijgbaar!

Is er wel eens iemand in het Noorden van het Zuid Eiland geweest van NZ om daar een wijntoer te doen? Zou 'k wel willen, maar het ligt niet om de hoek, he! Andere favoriet: Margaret River area: Maar ja: vergelijkbaar ver!

Hier in Queensland liggen de wineries helaas niet echt voor het oprapen. Tw warm. Sirromet maakt geloof ik kwalitatief de beste QLDse wijn en die winery ligt aan de voet van Mount Cotton. Da's misschien een keer een bezoekje waard. We zijn al wel een keer wezen snuffelen op de Granite Belt, Mmmmm!

Back