Aussie WIJN!!

Sirromet is ook erg lekker voor lunch of dinner, en is leuk om een kijkje te nemen. Vind persoonlijk het personeel een beetje "snobberig"  en de wijnen een beetje "dun".

Groetjes
Syl

[quote author=Sabien link=topic=2724.msg29933#msg29933 date=1128031506]
...wie weet kunnen we nog wat regelen met onze blonde haren en blauwe ogen Lin....? :-D
[/quote]

Nou moeten we toch kunnen regelen voor Don Ton :wink:

Bij Oil&Vinegar verkopen ze Australische wijn uit Adelaide en omstreken. Geen idee meer hoe deze heet, maar ze hebben een rode en witte (droog en zoet). Ze zitten per 4 blikjes in een tray. Ikzelf vind em niet lekker, maar misschien anderen wel?

Ik heb eens gehoord van een ex-schoonvader van me dat zoete witte wijn geen wijn is. Was natuurlijk een mening van hem, maar ik vind het erg lekker.
Ik vind de witte pakken Liebfraumilch van de Aldi wel lekker. Enorme bocht, maar toch ;) Ook Canei gaat erin als koek en rose natuurlijk ook :)

Nadeel van dit alles... ik vind het niet leuk om in m'n eentje wijn te drinken. Gewoon zo maar om een wijntje te drinken....

Had in Tilburg een keer een Franse avond georganiseerd voor vrienden om van m'n wijn af te komen (had flessen gekregen tijdens m'n stage enzo in de kerstperiode). Ik had aan het einde van de avond meer wijn over dan waar ik mee begon. Iedereen had zelf wijn mee genomen!
Zo nu dus ook weer. Zit altijd in je kerstpakket en voor m'n verjaardag krijg ik het soms ook......

Wijn in blikjes..? Hmmm lijkt me niet echt lekker, verder is Oil & Vinegar helemaal geweldig!!

Als je in NL op zoek bent naar aussie wijn is t t misschien waard is in SCheveningen in de Keizerstraat te gaan kijken. Ben e rnooi tbinnen geweest maar daar zit iets van een Aussie winery ofzo. Hij zit meer naar t einde richting strand.

Vanwege mijn zwangerschap sta ik zelf al maanden droog (nou ja, af en toe een half glaasje dan...), maar 'vroeger' kochten we bij de Gall&Gall regelmatig een heerlijke Cab. Sauv. uit de Barossa Valley. Volgens mij om en nabij de 10 euri, maar wel erg lekker. De naam is me even ontschoten (te lang geleden...).

Als ik al de replys zo lees, denk ik dat ik toch maar eens aan de (Ozzie) wijn moet gaan.

Of er moet een draadje komen over koffie. 

:lol1: :lol1:

Rood:
- Millbrook Wineries - Barking Owl Shiraz - Margaret River, Western Australia - 'kweetniet hoeveel die kost: had cleanskin gekocht, maar de kurk veraadde de herkomst  :).

Millbrook maakt trouwens ook erg lekkere witte wijnen.
En als je een keer in WA bent kan ik je aanraden om ook even bij de winery te eten...bijzonder lekker!!

oohh jeee wat klinkt dit toch allemaal lekker!!!!!!
De keren dat wij Oz waren dronken we vaak alleen bier vooral light echt geweldig een echt lekker biertje met eens tuk minder alcohol.
Doordat ik het vaak zzoooooo lekker vindt drink ik te hard en dannnnnn dubbele tong enzo.
Nee hoor valt wel mee.
Maar een heerlijk wijntje gaat er bij mij ook altijd wel in.
In Holland drinken we geregeld een aantal glaasies als we savonds gezellig zitten,
duss dan ook maar eens de australische proberen en ik ga zeker als we in Oz wonen op zoek naar een lekker flessie hoor.
Als ik jullie er over hoort praten krijg ik er al zin in

groetjes Irma

Jeetje, waarom heb ik dit topic nog niet eerder gezien??? Holy Moly!

Wij zijn helemaal aan de Sauvignon Blanc uit de Marlborough region (NZ). Die had iemand anders ook al genoemd.

Toevallig was in ik Juli in op het Zuid-Eiland, en daar, rond Blenheim (spreek uit 'Blennum') en daar hebben we op Highfield Estate de lekkerste Pinot Noir gedronken! Niet een druif waar ik normaal voor naar de winkel zal lopen, maar deze was prachtig, heel rond, vrijwel geen tannine, en het drinken op een terras van de wijngaard met zonnig uitzicht was natuurlijk ook mooi meegenomen.

Ik heb eigenlijk heel veel mazzel. Steve is een fervente wijn-drinker, en ik ook. Alleen, ik had natuurlijk geen flauw idee van wijnen toen ik hier kwam. Steve heeft me daar heel veel over geleerd. Soms komen er mensen hier en die vallen om als ze onze wijnvoorraad zien. Dan zeg ik 'ja, wij drinken geen wijn, daarom liggen ze daar'.

Andere witte wijnen die ik erg lekker vind komen hoofdzakelijk uit NZ: Villa Maria - Pinot Gris bijv. Die kan je hier wel kopen, bij de Cru Bar in James Street.

Wil je een echt goeie en speciale wijn; Rockford Wines. Alleen, een beetje prijzig. Barwang (Shiraz geloof ik) heel bijzonder. Steve collects wines, en bij speciale gelegenheden (familie over of zo), trekt 'ie een sparking Shiraz open van Rockford. Dat kennen we in N'land niet, maar man oh man, is een goeie sparkling Shiraz orgastisch of wat!

Ik schrijf er nog wel 's wat bij.

Oh, als je een tikje zoete wijn lekker vindt, Cedar Creek op Mt. Tamborine heeft een zeer lekkere, ik geloof dat het een Chardonnay/Sauv.Blanc is, maar pin me er niet op vast, ga maar zelf pruuven!

Ik sluit me aan bij Syl, de rode wijnen van Sirromet zijn erg dun. Nu is Sirromet ook nog erg jong, dus misschien is er nog hoop. Wij zitten er 15 minuten vandaan en zijn members geworden toen we 4.5 jaar geleden in Cornubia kwamen wonen. Sindsdien zijn ze inderdaad wat snotty geworden. De slechtste keukentijd hadden ze trouwens toen er een N'lander chef was, oei oei oei! Maar, zalig voor lunchen!

Ik wil wel een keertje langskomen om te helpen met het opruimen van jullie wijnvoorraad  :lol: :lol: :lol:

Houd erg van wijn, en ben soort van begonnen met aanleggen van een voorraadje en ik weet globaal van wijngebieden en hoe druiven smaken, maar om dat te omschrijven en zo ... :|
Wie weet kan ik eens met jullie gaan ouwehoeren (onder het genot van, natuurlijk)!  :) Kwamen jullie morgen nou ook naar de barbiekjuw?

Nou, leuk!

Hihi... Nou, wat aardig van je zeg, om ons van onze wijn af te willen helpen. Een echte altruïst ben jij! LOL...

Die wijncursus kunnen we zeker doen :) Steve en ik hebben trouwens al 's vaker gezegd tegen elkaar dat we echt 's zo'n cursus zouden moeten doen. Al was het maar om met recht je neus diep in het glaasje te kunnen steken.

Ik ga morgen naar de barbeknoei ja, maar Steve niet. Die houdt niet zo van Nederlanders....

Een hele cursus zelfs, ach ja, waarom ook eigenlijk niet? Count me in!  :)

Houttie niet van Hollanders????  Nou in ieder geval wel van eentje! Enne wacht maar tottie mij tegenkomt! Ik ben een reuzeleuk exemplaar ...  :wink:

Tot morgen!

[quote author=amoz link=topic=2724.msg32413#msg32413 date=1129851798]
Houttie niet van Hollanders???? Nou in ieder geval wel van eentje! Enne wacht maar tottie mij tegenkomt! Ik ben een reuzeleuk exemplaar ... :wink:
[/quote]

Kan ook niet anders toch Amoz?? Je komt uit Tukkerland :)

Nou, wij zijn/ waren eigenlijk geen echte wijndrinkers, maar vonden dat nu we hier zijn het toch wel eens wat moeten gaan proberen! Van de wijntjes die we nu opebben zat er m.i. een uitschieter bij: Marromba Creek heette die geloof ik, een witte Verdelho... erg lekker!
Verder ligt er hier gewoon teveel wijn in de bottleshops om als leek een keus te maken..... we waren vorige week bij een bottle shop in Chapel Street, en die zaak was gewoon zo groot als een Albert Heijn, met 80% van dat oppervlak gevuld met flessen wijn..... dan weet je het toch niet meer?!?!?!?!

Dus, alle tips worden opgeschreven, ga vooral door!

Back