Jeetje, waarom heb ik dit topic nog niet eerder gezien??? Holy Moly!
Wij zijn helemaal aan de Sauvignon Blanc uit de Marlborough region (NZ). Die had iemand anders ook al genoemd.
Toevallig was in ik Juli in op het Zuid-Eiland, en daar, rond Blenheim (spreek uit 'Blennum') en daar hebben we op Highfield Estate de lekkerste Pinot Noir gedronken! Niet een druif waar ik normaal voor naar de winkel zal lopen, maar deze was prachtig, heel rond, vrijwel geen tannine, en het drinken op een terras van de wijngaard met zonnig uitzicht was natuurlijk ook mooi meegenomen.
Ik heb eigenlijk heel veel mazzel. Steve is een fervente wijn-drinker, en ik ook. Alleen, ik had natuurlijk geen flauw idee van wijnen toen ik hier kwam. Steve heeft me daar heel veel over geleerd. Soms komen er mensen hier en die vallen om als ze onze wijnvoorraad zien. Dan zeg ik 'ja, wij drinken geen wijn, daarom liggen ze daar'.
Andere witte wijnen die ik erg lekker vind komen hoofdzakelijk uit NZ: Villa Maria - Pinot Gris bijv. Die kan je hier wel kopen, bij de Cru Bar in James Street.
Wil je een echt goeie en speciale wijn; Rockford Wines. Alleen, een beetje prijzig. Barwang (Shiraz geloof ik) heel bijzonder. Steve collects wines, en bij speciale gelegenheden (familie over of zo), trekt 'ie een sparking Shiraz open van Rockford. Dat kennen we in N'land niet, maar man oh man, is een goeie sparkling Shiraz orgastisch of wat!
Ik schrijf er nog wel 's wat bij.
Oh, als je een tikje zoete wijn lekker vindt, Cedar Creek op Mt. Tamborine heeft een zeer lekkere, ik geloof dat het een Chardonnay/Sauv.Blanc is, maar pin me er niet op vast, ga maar zelf pruuven!
Ik sluit me aan bij Syl, de rode wijnen van Sirromet zijn erg dun. Nu is Sirromet ook nog erg jong, dus misschien is er nog hoop. Wij zitten er 15 minuten vandaan en zijn members geworden toen we 4.5 jaar geleden in Cornubia kwamen wonen. Sindsdien zijn ze inderdaad wat snotty geworden. De slechtste keukentijd hadden ze trouwens toen er een N'lander chef was, oei oei oei! Maar, zalig voor lunchen!