Australië bezoeken met eVisitor terwijl aanvraag voor subclass 175 gedaan is

Zanzibar

New Member
Dag iedereen,
Mijn vrouw en ik hebben een vakantie gepland in Australië gedurende één maand later dit jaar. Daarvoor hebben we elk een eVisitor visum. Ondertussen denken we er wel aan een om onze aanvraag voor een subclass 175 visum op te sturen. We willen alles 100% legaal doen. Dus onze vakantie is pure vakantie zonder bijbedoelingen en we keren ook daadwerkelijk terug naar Europa na één maand. Maar we willen ook niet ongerechtvaardigde argwaan wekken bij de immigratie-authoriteiten. Wat gebeurt er als je Australië binnenkomt met een eVisitor visum en de beambten merken op dat je een aanvraag hebt lopen voor een subclass 175? Zouden ze dan niet, onterecht, kunnen denken dat je van plan bent niet meer terug te keren naar Europa?

Bedankt voor de info
Zanzibar
 
hoi,

nee niks aan de hand.
Het is alleen een probleem als je al een aanvraag voor 175 hebt lopen en daarna vraag je een toeristen visum aan.
Het laatst verstrekte visum is namelijk geldig, dus als je vandaag je PR krijgt op basis van je 175 en morgen je toeristen visum dan vervalt je 175.

Dus lekker een maandje naar AU, geniet er van en probeer contacten te leggen met o.a. recruitment bureaus, afspraken te maken voor een gesprek zodat je mensen leert kennen. Hebben wij ook gedaan en dat heeft zich 21 maanden later uitbetaald in een goede baan.

Veel plezier !
Johan
 
zolang je geen etens waren en verdovende middelen mee neemt zou het geen probleem moeten zijn :)

Fijne vakantie.
johan
 
Weet iemand of een e-visitor visa makkelijk te verlengen is?
Of moet je er dan eerst uit?
 
Hoe doe je het dan als de aanvraag voor je visum loopt en je toch graag op vakantie wil gaan?
Wij gaan onze aanvraag voor 175 visum 1 januari 2010 indienen.  We plannnen een vakantie in juli en augustus 2010 en ook nog in juli en augustus 2011.
Hoe gaat het dan in zijn werk?

grtjes
nesje
 
Volgens mij is het laatste visum dat verstrekt is geldig.. dus als jij een aanvraag hebt lopen kun je wel een toeristenvisum aanvragen.
Maar stel dat op maandag de 10e jouw permanente visum is toegekend, maar jij dit nog niet weet, en jij vraagt op dinsdag de 11e een toeristenvisum aan.. dan is je permanente visum dus pleite.. Ten minste, zo heb ik het altijd begrepen.
 
dus als ik het goed begrijp kan je gedurende de aanvraag van je visum niet op vakantie?
Dit kan toch niet, dwz dat wij er 2 jaar niet heen kunnen... Hoe moeten we dan op prospectie gaan?
Er moet toch een andere mogelijkheid zijn dan, niet?
 
Even overleggen met de mensen van Buysse. Zij kunnen wel redelijk inschatten hoe snel of langzaam jouw aanvraag behandeld zal worden. Zij kunnen je dan dus ook wel vertellen wanneer je nog veilig een vakantie visum kan aanvragen.
 
Je kan wel gewoon een evisa aanvragen, alleen zorg ervoor dat deze aangevraagd is VOORDAT je je PR toegewezen krijgt. Desnoods mail je DIAC daarvoor even met de kwestie en de vraag of je PR al is toegewezen. Op de dag dat je daar negatief antwoord op terug krijgt kun je dus gewoon je evisa aanvragen... Het is alleen een probleem als je visum is toegewezen en je dan een evisa aan gaat vragen.
 
[quote author=nesje link=topic=9941.msg144690#msg144690 date=1249458488]
dus als ik het goed begrijp kan je gedurende de aanvraag van je visum niet op vakantie?
Dit kan toch niet, dwz dat wij er 2 jaar niet heen kunnen... Hoe moeten we dan op prospectie gaan?
Er moet toch een andere mogelijkheid zijn dan, niet?
[/quote]

Je had mijn verhaaltje denk ik niet helemaal goed begrepen  :up:
 
Back
Top