suske
Member
Tja, met tussen de 40.000 en 50.000 vluchten per dag in de burgerluchtvaart en met maar een paar ongelukken per jaar denk ik toch echt dat de systemen bij de westerse luchtvaart maatschappijen over het algemeen redelijk goed werken. Perfect? nee hoor. Maar waar heb je in je leven wel een 100% garantie? Zeker niet op de snelweg, en ik denk dat de kans dat je door een dronken idioot wordt aangereden een heel stuk hoger is dan dat je met je vliegtuig neerstort om wat voor reden dan ook.
Ik snap best dat je je angst wil rationaliseren door verhalen over cocaine gebruik te interpreteren als de norm en documentaires van National Geographic als de absolute waarheid. Maar de media weet heel goed dat sensatie verkoopt, en een documentaire die zegt dat je statistisch gezien 15.000 jaar lang elke dag moet vliegen om in een crash om te komen is saai vergeleken bij een verhaal over hoe het een wonder is dat we niet veel meer ongelukken hebben.
Ik geloof overigens best dat het cocaine gebruik onder de hoog betaalde piloten groter is dan bij banketbakkers. Dat geldt waarschijnlijk ook voor dokters en chirurgen.
Maar ik denk toch dat je jezelf een plezier zal doen om te beseffen dat de kans dat de piloot en de co-piloot van jouw vliegtuig ook gewoon willen blijven leven veel groter is dan dat ze tijdens het landen in de cockpit lijntjes aan het leggen zijn op de rug van een stewardess.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap je volkomen omdat ik zelf ook lang erg nerveus was in een vliegtuig, en gedurende de hele vlucht 'meevloog' luisterend naar elk geluidje dat een enorme ramp aan zou kondigen. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik, nadat ik me verdiepte in alle veiligheidmaatregelen die er zijn, van mijn vluchten pas kon genieten. En nu vlieg ik met plezier.
Ik snap best dat je je angst wil rationaliseren door verhalen over cocaine gebruik te interpreteren als de norm en documentaires van National Geographic als de absolute waarheid. Maar de media weet heel goed dat sensatie verkoopt, en een documentaire die zegt dat je statistisch gezien 15.000 jaar lang elke dag moet vliegen om in een crash om te komen is saai vergeleken bij een verhaal over hoe het een wonder is dat we niet veel meer ongelukken hebben.
Ik geloof overigens best dat het cocaine gebruik onder de hoog betaalde piloten groter is dan bij banketbakkers. Dat geldt waarschijnlijk ook voor dokters en chirurgen.
Maar ik denk toch dat je jezelf een plezier zal doen om te beseffen dat de kans dat de piloot en de co-piloot van jouw vliegtuig ook gewoon willen blijven leven veel groter is dan dat ze tijdens het landen in de cockpit lijntjes aan het leggen zijn op de rug van een stewardess.
Begrijp me niet verkeerd, ik snap je volkomen omdat ik zelf ook lang erg nerveus was in een vliegtuig, en gedurende de hele vlucht 'meevloog' luisterend naar elk geluidje dat een enorme ramp aan zou kondigen. Ik kan je alleen maar zeggen dat ik, nadat ik me verdiepte in alle veiligheidmaatregelen die er zijn, van mijn vluchten pas kon genieten. En nu vlieg ik met plezier.