Australië onder de duurste landen van de wereld

Dat klopt, de gemiddelde persoon in de Mijnbouw verdient nog veel meer dan mij, maar ik ben hier pas 3 jaar en ik doe het goed. Ik ben ook maar op $17 per uur gestart en kei hard gewerkt om die ladder omhoog te beklimmen, nu inmiddels mijn uurloon verviervoudigd.
Ik ben er met je eens dat lage inkomens er op achteruit gaan. Wat mij zorgen maakt is dat hier lokale mensen klagen geen werk te hebben, terwijl fast food ketens en mijnbouw projecten geen mensen kunnen vinden en Filippijnen moeten inhuren op 457 visas. Waarom, omdat hier de lokale mensen te lui zijn om 6 dagen per week te werken.... iedereen zonder opleiding ken een ton of meer per jaar verdienen....Toen ik weinig verdiende omdat ik net in Australië begon ging ik spullen verkopen op de markt of in andere dingen (legaal) handelen om die hobby's te kunnen financieren die ik graag wil.

Kom op, een draadje dat hier gaat over financiële moeilijkheden die sommigen ervaren en jij komt je hier op je borst kloppen met een uurloon van $68 (4x$17). "Ik ben hier pas 3 jaar en ik doe het goed..."
Je mag trots zijn op al wat je verwezelijkt, maar dit is pochen...
En dan beweren dat je zonder opleiding een ton of meer kan verdienen....
Je weet toch dat Australië veeeeel uitgestrekter is dan de vierkante km waar jij op leeft?
Ikzelf doe bijvoorbeeld een job in Port Macquarie waarvan ik weet dat het loon in Sydney bijna dubbel zou zijn, maar ik wil nou éénmaal niet in Sydney leven en dit is 1 van de consequenties.
Probeer even niet je eigen beperkte situatie voor te houden als waarheid voor iedereen....
En mensen met kinderen gaan erop vooruit? Precies alsof een kind hebben je geld oplevert.... (En dat hoeft het ook helemaal niet te doen, want in principe is de keuze voor een kind een emotionele keuze met weliswaar financiële gevolgen). En dat brengt me tot hetvolgende, ben je lui omdat je als je kinderen hebt geen 6 dagen per week wilt werken? Vanaf dat je kinderen hebt werk je dag en nacht, Wimmel, waarvan het meeste onbetaald (als je vergoeding in liefde en voldoening niet meetelt)
 
Inderdaad: 'The great outdoors' is de parel van het land Down Under. Veel en gratis.

Overigens kun je uit het artikeltje ook lezen dat het verschil met Amerika steeds minder wordt. Dat zou kunnen betekenen dat Amerika weer opkrabbelt uit de malaise. En dat is een goed teken, ervan uitgaande dat andere westerse landen deze trend volgen. Australië vast ook wel.

Die 'financial cliff' lijkt ook van het Amerikaanse toneel verdwenen te zijn, we kunnen dus weer gewoon happy verder met lenen.

Duur of niet duur: lifestyle (en price tag) zijn voor een deel een keuze.
 
Kan wel zijn, maar hier in NL betaal je zomaar 15 of 20 Euro voor een nachtje camping. En als je een vuurtje stookt, heb je altijd wel buren die daar de lol niet helemaal van inzien. Ga je een lekker bbq pakketje halen bij de appie of de slager, tik maar af. Is je auto ouder dan 3,5 jaar dan mag je al niet meer met de stoere mannen meepraten...

OK, dat is wat overdreven. Maar het leven is hier ook niet goedkoop, en ook niet 'echt'.
De lifestyle in Oz is ook voor een groot deel gekopieerd. Nogal wiedes: dat is wat het publiek wil.
Maar zoals ik me het land herinner, is er alle ruimte om lekker je eigen ding te doen. Je oude pickup maakt je niet direct een aso. Beginnen de keukenmuren thuis je te vervelen, dan gooi je wat eten en koud bier in de eski en je verkast naar het park. Heb je even geen zin in 'urban', dan knikker je je tent achterin en je rijdt een stukje de bush in. Ruimte zat, en dergelijke vrijetijdsactiviteiten worden gewoon geaccepteerd.

Kan best dat een ander dat anders ervaart. Ik zit nog beneden NAP, dus ik zie natuurlijk het liefste de roze kant. Schroom niet mijn dagdroom te verstoren, kan ik best wel tegen hoor;).
 
Het gaat er niet om om je dromen te verstoren maar een stukje realiteit. En die parkjes, kom op jongens, met een paar grijze worstjes op een barbie en flink veel saus erover en bier erbij om de vette "smaak" te elimineren is niet echt bijzonder denk ik. Dan is dat BBQ pakket in Holland toch wel iets meer voor de smaak papillen. Bovendien is vlees ook niet meer zo goedkoop als een aantal jaar geleden en zie je de prijs bijna per maaand omhoog schuiven. Nee het land van Milk and Honey is niet meer, het is een zachte dood gestorven en maakt ook hier plaats voor over het paard getilde yuppen met dikke V8's en een attitude van heb ik jouw daar.

En kamperen is hier ook niet echt goedkoop hoor, zeker in het vakantie siezoen niet en je mag al blij zijn als er wat redelijke voorzieningen bij zijn
 
Last edited:
Uiteindelijk gaat het er denk ik niet om wat nou echt bijzonder is, wat hoort, wat niet hoort en vooral niet wat anderen van je denken. Het gaat er denk ik meer om dat je zoveel mogelijk je leven probeert in te delen zoals jij dat prettig vind met de middelen die je hebt.

Ik herken veel van wat Hardcore zegt, dat is wat wij doen in onze vrije tijd en veel van onze vrienden en collega's. Ook met de mentaliteit van mensen en wat 'gewoon' is ligt er vast aan waar je woont, wat voor mensen je om je heen hebt en wat je leuk vind.
Wij gooien regelmatig ff wat eten & wat biertjes in de Esky en gaan erop uit of naar vrienden. Iedereen neemt wat mee en het is gelijk feest. Als we een grote rit voor de boeg hebben nemen we wat eten (iets van vlees, wat salade, ja ja tomato saus en brood) wat frisjes en de single burner mee en pakken onderweg even een bbqtje in een parkje, op een parkeer plaats of onze favoriet gewoon een mooi plekkie dat we zien, die we gebruiken om onze lunch te koken en om het rijden te onderbreken. Vinden wij helemaal geweldig en veel goedkoper dan onderweg wat kopen. Kamperen is maar net wat je voorkeur heeft, als je niet perse elke dag hoeft te douchen en van de bush houdt kan dat gratis, we slapen ook wel eens op een parkeerplaats langs de weg als dat zo uitkomt, doen wij veel liever dan op een camping staan, een hotel en er voor betalen. Of naast een kroeg is ook wel eens gebeurd, we gingen even naar binnen om een snel biertje te drinken op weg naar een Rodeo in White Cliffs, het feest barste onverwacht los, ontzettend gezellig en uiteindelijk de swag achterop de ute neergelegd en daar maar geslapen. Again het is maar net wat je wilt, niks is beter, alles is goed ;) En ik begrijp ook wel dat het zonder kinderen een stuk gemakkelijker praten is maar veel van onze vrienden trekken zich daar niet zo veel van aan en genieten ook van dit soort gratis dingen met de kids

IMG_1561.JPGIMG_0620.JPGP1050918.JPG
 
Spot-on, Tour!

Nu is het vaak zo, dat je de dingen die je op vakantie doet, ook prima in je eigen omgeving kunt doen. Maar daar komt het meestal niet van. Er is altijd wel iets te doen, een verplichting, geen zin,.. enzovoort. Als je op vakantie bent, heb je die tijd er gewoon voor gereserveerd en die wil je ten volle benutten.

Een paar weken geleden, tweede paasdag, realiseerde ik me dat ook, na zo'n dag 'gezellig bij familie' (niksdoen). Toen heb ik me maar voorgenomen om er ieder weekend gewoon op uit te trekken, weer of geen weer. En dat ben ik maar gaan doen (tot nu toe met goed weer:cool:) de Hardcore Weekend Stroll.

Slapen in de ute, wildkamperen en dat soort stoere dingen laten we voorlopig nog maar even achterwege, daar kunnen ze hier in Dutchieland niet zo goed tegen, maar het begin is er. En wie weet waar we nog uitkomen.
IMG_20150419_151631-k.jpg IMG_20150419_151703-k.jpg

Hmmm,.. ik krijg wel een idee nu ik je foto's zie: Tentje opzetten achter in de bak. Hoe zal dat slapen met z'n vieren?

Cliffhanger!
 
Cliffhanger!!! Do tell!!!! Heb geen geduld en ben onwijs nieuwsgierig!!!!

Je kan je swag natuurlijk ook gewoon naast je auto of aan een boom binden :p Met zn vieren heb je sowieso al een Dual Cab nodig en dan is je tray wel heul erg kort ;)

The Hardcore Weekend Stroll zouden meer mensen moeten doen :) Heel erg gezond en leuk!
 


OFX
Back
Top