"Australia Day" ideeën gevraagd

Marie en Dan

Active Member
Hoi allemaal!

Op de school van onze meiden hebben ze elk jaar een Montessori-dag/ Themadag. Dit jaar is het thema: Australië! :up:
Nou kwamen ze "toevallig" bij mij uit voor ideeën. :huh:
Weet iemand of er typische Australische spelletjes zijn voor kids, zoals spijkerpoepen en koekhappen in Nederland? :surfer:
En we zijn op zoek naar geschikt eten voor de dag. :eat:
Nou is natuurlijk BBQen de meest Australische optie, maar daar lopen ze op school niet erg warm voor. :dunno:

Dus.......alle ideeën zijn welkom!

Cheers, Marie
 
Zeer gemakkelijk deze Marie,

Rondrijden op een quat of trike en daarna allemaal naar de Mc Donalds........

Cheers,

Jack :evil:
 
Zeer gemakkelijk deze Marie,

Rondrijden op een quat of trike en daarna allemaal naar de Mc Donalds........

Cheers,

Jack :evil:
Neeeeeee, hoonen met je Ute. :lol:

Wij hadden bij Boris zijn afscheid een Didge speler geregeld, dat vond de klas erg leuk.


Bart
 
Weet niet of het nu een typische Australisch gebruik is of toch stiekem Engels, maar bij kinderfeestjes zie je hier regelmatig het spelletje "Pass the Parcel" voorbij komen. Dat begint als een enorm groot pak bij het eerste kind (vaak de jarige dan) en dan gaat de muziek aan. De kinderen moeten dan steeds het pakje doorgeven naar het kindje links en wanneer de muziek stopt, mag het kindje dat dan het pakje vast heeft een laagje papier eraf halen. Daar zit dan een klein kadootje in (van die dingen die je vaak in een lolly bag stopt aan het einde van een feestje). Dan gaat de muziek weer aan en wordt het pak weer doorgegeven. Zo ga je door tot alle kinderen aan de beurt geweest zijn.

Andere dingen die je hier veel ziet op kinderfeestjes zijn schatroutes. Kinderen moeten dan een aantal opdrachten doen (groot zandkasteel maken, diepe kuil graven, bepaalde dingen verzamelen op het strand) en dan worden ze echte piraten. Iedere opdracht wordt beloond met een klein snoepje en aan het einde een ijsje.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Succes!

Sacha
 
Zeer gemakkelijk deze Marie,

Rondrijden op een quat of trike en daarna allemaal naar de Mc Donalds........

Cheers,

Jack :evil:


Haha, Jack, goed plan! Zeker omdat ze een BBQ al "best gevaarlijk" vonden met zoveel kids. :evil:
 
@ Bart Da's wel leuk, een didge speler, muziek doet het altijd goed.
Al vind ik hoonen ook erg leuk :grin:
 
Zo te horen is Sacha al eens naar de hungry jack's suprise party geweest met als eind verrassing de.....pass the parcel. :up:

Erg spannend voor the kids........

Jack :evil:
 
tja qua eten: anzac biscuits; lamingtons etc.
verder sandwiches met koude rode bieten er tussen en majo.

qua spelletjes: cricket; touch football; netball etc. maar goed, dat zijn eigenlijk sporten en geen spelletjes..
Daarnaast.. veel feestjes vinden in en rond het zwembad plaats..
 
Weet niet of het nu een typische Australisch gebruik is of toch stiekem Engels, maar bij kinderfeestjes zie je hier regelmatig het spelletje "Pass the Parcel" voorbij komen. Dat begint als een enorm groot pak bij het eerste kind (vaak de jarige dan) en dan gaat de muziek aan. De kinderen moeten dan steeds het pakje doorgeven naar het kindje links en wanneer de muziek stopt, mag het kindje dat dan het pakje vast heeft een laagje papier eraf halen. Daar zit dan een klein kadootje in (van die dingen die je vaak in een lolly bag stopt aan het einde van een feestje). Dan gaat de muziek weer aan en wordt het pak weer doorgegeven. Zo ga je door tot alle kinderen aan de beurt geweest zijn.

Andere dingen die je hier veel ziet op kinderfeestjes zijn schatroutes. Kinderen moeten dan een aantal opdrachten doen (groot zandkasteel maken, diepe kuil graven, bepaalde dingen verzamelen op het strand) en dan worden ze echte piraten. Iedere opdracht wordt beloond met een klein snoepje en aan het einde een ijsje.

Hoop dat je hier iets mee kan.

Succes!

Sacha

tjeeeee dat was ik helemaal vergeten!!!!! Hoe vaak ik dat spelletje heb gespeeld op verjaardagsfeestjes??? :roll: Grappis hoe sommige hierinneringen weer terugkomen. Thnx for this one Sacha :up:
 
Hi Reentje,

Heb veel Australische kinder verjaardag spelletjes gezien maar die marco polo is me onbekend.
Leg het eens uit Reentje tot in de diepste details

Hi Jack-je

Wellicht dat jij tot in de diepste details kan uitleggen wat een Quat is, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, bedoel je misschien een Quad?
Zo zie je maar, iemand belachelijk maken is erg gemakkelijk.

Cheers

Willem
 
Hi Reentje,

Heb veel Australische kinder verjaardag spelletjes gezien maar die marco polo is me onbekend.
Leg het eens uit Reentje tot in de diepste details

Hi Jack-je

Wellicht dat jij tot in de diepste details kan uitleggen wat een Quat is, ik heb er namelijk nog nooit van gehoord, bedoel je misschien een Quad?
Zo zie je maar, iemand belachelijk maken is erg gemakkelijk.

Cheers

Willem

Ûhh? Snap ik dit? :huh:
 
Back
Top