Australia Express Line

rickboentjes

New Member
Hallo allemaal,
Ik lees hier veel over verschepen, ik denk dat ik een mooie tip heb: Australia Express Line.
Voor 10 m3 naar Melbourne vroegen ze mij 750 euro, voor een 20voets container 1500 euro.
Je moet wel veel zelf doen want het zijn geen verhuizers maar een echte scheepvaart organisatie.
ik hoop dat jullie er wat aan hebben.
Groetjes, Rick.

M5: Link verwijderd
 
Hoi,
Ja, dat lijkt op het eerste zicht wel goedkoop. Maar enig idee hoeveel er dan nog bij komt aan verzekering, inpakmateriaal  en kosten in Australië?
Dan gaan wij toch liever voor een wat meer 'professionele' aanpak: levering van de nodige inpakmaterialen, maritieme inpak van het meubilair, gebruik van verhuismaterialen, opmaken van inventaris, laden van goederen, zeevracht, inkomende en uitgaande douaneformaliteiten, aflevering. En bovendien is alles verzekerd. Kost ons wel een kleine 6000 euro, maar  dat hebben wij er graag voor over.
Grtjs,
Nath
 
Ja, het is maar net wat je zoekt en wat je te besteden hebt natuurlijk.
Ik wil zoveel mogelijk zelf doen dus voor mij is elke euro die ik in m'n zak kan houden er een.
En het prijsverschil is wel erg groot denk ik...
 
Inderdaad, voor mensen met een kleiner budget lijkt het me ideaal. Wij hadden maar 2 m3 te verschepen en hebben dat gedaan met Excess bagage in Schiphol. Ma ja, das een ander topic.  :wink:

Sara
 
Tuurlijk!

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=4826.0

Dit topic ben ik gestart over WBS, staat al veel in. Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag!  :up:

Sara
 
THANKS SARA!!!

goede thread - inderdaad alle info die ik nodig had staat er op

ik heb gezien dat je van antwerpen bent - ben jij dan met alles naar schiphol gereden??? of zijn ze het bij jou komen oppikken??

heb jij ook galswerk meegenomen??  k zou graag mijn goe servies meenemen maar heb geen idee hoe dat goed in te pakken
 
[quote author=mama_kristien link=topic=5214.msg66398#msg66398 date=1153826893]
THANKS SARA!!!

goede thread - inderdaad alle info die ik nodig had staat er op

ik heb gezien dat je van antwerpen bent - ben jij dan met alles naar schiphol gereden??? of zijn ze het bij jou komen oppikken??

heb jij ook galswerk meegenomen??  k zou graag mijn goe servies meenemen maar heb geen idee hoe dat goed in te pakken
[/quote]

WBS komt in België geen dingen ophalen ... enkel in Nederland. Je moet het dus zelf naar Schiphol rijden, inderdaad... Wij zijn van Brussel :cheer: maar woonden nu een paar jaar in ANtwerpen. Ik heb vooral kleren en zo meegenomen, maar ook enkele breekbaardere dingen. IK heb die supergoed ingepakt met bubblewrap, zodat ze beschermd waren.... Maar als het echt je supergoeie servies is ..  :| ..  tja, weet niemand veiligere manieren om zoiets te vervoeren?

Sara
 
heb ondertussen een mailtje gehad van expres line
ze zijn inderdaad veel goedkoper maar je moet inderdaad ook nog een paar dingen zelf betalen (locale cost : depot and shipping ) en de verzekering zit er ook niet in

ik ga uitzoeken hoe duur ze nu echt zijn en ze vergelijken met WBS (inclusief verzekeren )
ik hou jullie op de hoogte

groetjes
 
Oh dat zou fijn zijn!

Dan kan ik ze ook vergelijken, want ga ook wat verschepen.........

Ik zie de info tegemoet.......

henriette
 
Ook ik lees hier graag mee Kristien, ga waarschijnlijk aan het eind van het jaar naar SA.
Het verschil is wel erg groot, en wellicht groot genoeg om een deel van de administratie zelf te doen.

Groetjes, Bart
 
tja

het zal waarschijnlijk toch AEL worden
okee je moet veel zelf doen maar ik ben niet bang van mijn handen uit de mouwen te steken en de centen die de verhuismaatschappij krijgt, steek ik gewoon in mijn eigen zak ;-)

dus... WBS (worldwide bagage service): zoals het woord service laat vermoeden, ze leveren service:
verzekering zit in de prijs, ophalen van spullen, inklaren in de haven... maar ze kosten 178 per kuub!!! argh da's dus best wel veel geld
de eerste kuub kost zelfs 278 euro (auwch)

AEL: verzekering moet je apart nemen, vervoer naar haven moet jij zelf  doen (goed nieuws ze hebben een depot in antwerpen voor de belgen onder ons), inklaren in australie moet je ook zelf doen (in rotterdam doen zij dit voor jou) maar voor 95 euro per kuub (adelaide) is dit natuurlijk wel veeeeel goedkoper
alle vragen ( en ik bedoel dus echt de stomste eerst ;-) )worden meteen beantwoord als je ze mailt
hun website is zeer overzichtelijk :up: en bevat alles wat je nodig hebt (pakkinglist , reisinfo)

je moet bij allebei de maatschappiojen zelf inpakken maar wij gaan geen breekbare zaken (glasgoed) meenemen dus no worries there - anders is een proffessionele inpakfirma denk ik geen overbodige luxe
bij ons zullen het voornamelijk kinderspullen en kleren en zo zijn
ja ik weet het daar heb je koffers voor maar met twee kleine kinderen - heb je geen tijd om ook nog eens alle extra koffers in de gaten te houden (we gaan elk een grote koffer meenemen en that's it)

ik zal jullie eens we gearriveerd zijn laten weten of er hick-ups waren (want ik geloof niet in sprookjes  :lol:)

maar voor ons telt iedere euro en we doen graag alles zelf (meer controle) dus AEL here we come
 
Maar ik heb begrepen dat ik bij WBS ook geen verzekering heb (hoef) en ik moet het toch echt zelf naar Schiphol brengen (althans, daar kies ik voor, ophalen is duurder). Ik vraag me af of de tarieven dan nog wel uit elkaar liggen.
Sara, het klopt toch wat ik zeg? Geen verzekering, zelf brengen en zelf weer ophalen in Australie is toch allemaal mogelijk voor het goedkoopste tarief.....en wat dat dan is....dat weet ik nog niet, maar Sara wel?!

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=5214.msg67219#msg67219 date=1154779605]
Maar ik heb begrepen dat ik bij WBS ook geen verzekering heb (hoef) en ik moet het toch echt zelf naar Schiphol brengen (althans, daar kies ik voor, ophalen is duurder). Ik vraag me af of de tarieven dan nog wel uit elkaar liggen.
Sara, het klopt toch wat ik zeg? Geen verzekering, zelf brengen en zelf weer ophalen in Australie is toch allemaal mogelijk voor het goedkoopste tarief.....en wat dat dan is....dat weet ik nog niet, maar Sara wel?!

Henriette
[/quote]

Je hoeft bij WBS inderdaad geen verzekering te nemen, wij hebben de goedkoopste genomen, was 20 euro of zo, maar het hoéfde niet. Je kan je spullen zelf naar Schiphol brengen, ze halen het dan uit de auto voor je met een heftruck(je), dus extra sleuren is het niet. Binnen Nederland komen ze het ook halen, maar dan moet je inderdaad bijbetalen.
Wij hebben voor 2 m3 ongeveer 450 euro betaald, effe zo uit het hoofd. Dat is dus met minimumverzekering én we hebben alles zelf gebracht. De mensen daar zijn supervriendelijk en behulpzaam. Onze 2 m3 zijn dan op 1 pallet gezet en ingepakt met boterhamfolie  :-D , zodat het 1 groot pakket werd.

Gr,
Sara
 
Is twee kuub ongeveer 20 verhuisdozen (effe zo grof....)?

Ik denk 10 a 15 dozen te hebben, ik dacht dat dat niet veel meer was dan 1 m3?

Henriette
 
[quote author=henriette link=topic=5214.msg67290#msg67290 date=1154891155]
Is twee kuub ongeveer 20 verhuisdozen (effe zo grof....)?

Ik denk 10 a 15 dozen te hebben, ik dacht dat dat niet veel meer was dan 1 m3?

Henriette
[/quote]

Wij hadden exact 20 verhuisdozen vol, samen was dat 1.8 m3, om exact te zijn. En bijna 230 kg  :-D

S
 
Hoi mensen,

Met de maten van de verhuisdozen 485x325x380mm wat denk ik toch de standaard maten zijjn voor de verhuisdoos.

Zul je met 18 dozen ongeveer 1000x1000x1140 dus dan is het iets groter dan 1 m3.

Groeten marcel :up:

P.S.  die Australia express line lijkt mij ook wel iets en zal deze zeker noteren.
 
nog even dit met AEL is het maar 95 euro per kuub voor de shipping en met WBS is het 178 euro  per kuub (eerste kuub 278) en dit beide zonder de verzekering - die volgens AEL maar 2% van de waarde van je spullen is - je kan natuurlijk een verzekering zo duur maken als je zelf wilt he

en naar schiphol rijden is voor ons drie uur - naar antwerpen 55 minuten

dan begrijp je dat ik dus voor AEL kies he

ps ik verdien er niets aan hoor :wink: ze lijken me gewoon het goedkoopst
 
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik ga toch nog eens vergelijken...............
Ben namelijk aan de start van de inpaksessie!

henriette
 
Hoi,

Ik was ook aan het uitzoeken hoe ik wat kon verschepen, maar hout word lastig.
De werkgever die ik gevonden heb, vervoerd potgrond van hier naar daar.
Ik heb houten meubels, die wil ik laat gassen ( weet nog niet waar) en dan kunnen al mijn spullen mee in de zelfde
container heeft ie aangeboden

Helemaal super

Groeten
 
Back
Top