Australia on the Map

charlesk

New Member
Hoi iedereen! Ik ben een tijdje weg geweest: nieuwe baby + veel werk = niet veel internet speel tijd!  :)

Ik werk voor de Queensland Staats regering, en een van de (vele) projecten waar ik mee bezig ben is mischien wel interesant voor Nederlanders, vooral Nederlanders in Queensland.

Het project heet 'Australia on the Map', en herinnert de aankomst van Europeanen in Australie aan boord van het VOC schip 'Duyfken'  in 1606. Dat eerste schip kwam aan by de Pennefather river, in de buurt van Weipa. D'r gaan aardig wat evenementen zijn in Queensland (en in de rest van Australie ook), en een van de highlights is een bezoek van een replica Duyfken - het schip ontrekt in de volgende paar weeken van WA, bezoekt Melbourne, Sydney en Newcastle, en komt daarna naar Brisbane (legt ze aan bij het maritiem museum), Mackay, mischien Rocky en Cairns.

Meer weeten? www.australiaonthemap.qld.gov.au.
 
[quote author=charlesk link=topic=3746.msg44759#msg44759 date=1138096516]
Het project heet 'Australia on the Map', en herinnert de aankomst van Europeanen in Australie aan boord van het VOC schip 'Duyfken'  in 1606. Dat eerste schip kwam aan by de Pennefather river, in de buurt van Weipa. D'r gaan aardig wat evenementen zijn in Queensland (en in de rest van Australie ook), en een van de highlights is een bezoek van een replica Duyfken - het schip ontrekt in de volgende paar weeken van WA, bezoekt Melbourne, Sydney en Newcastle, en komt daarna naar Brisbane (legt ze aan bij het maritiem museum), Mackay, mischien Rocky en Cairns.
[/quote]

Gaaf! Ik heb die boot :wink: nog langs mijn studentenhuis aan de Schie (tussen Rotterdam en Delft) zien varen. Leuk dat ik hem dan weer hier in Brisbane kan zien.
 
[quote author=Syl link=topic=3746.msg44773#msg44773 date=1138098302]
Hiya Charles!

Welcome back! en gefeliciteerd met de baby!!!!  :)
[/quote]

Bedankt!

Hier nog een beetje info. m.b.t. bovenstaande (Australia on the Map) http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3584.0

Groetjes
Syl

Ja. heb ik gezien. We waren druk bezig met planning voor Queensland's contributie, maar ik kon er nog niks over zeggen.

Maar we gooien er aardig wat geld tegen aan, en d'r zullen een paar interesante Nederlandse VIPs speciaal naar Brisbane komen.
 
en d'r zullen een paar interesante Nederlandse VIPs speciaal naar Brisbane komen.

Hoe kan dat nou.... ik heb nog geen uitnodiging gehad.... :| .... of moeten die nog verstuurd worden?????

:rotflmao: :lol1: :rotflmao: :lol1: :rotflmao: :lol1:
 
Ben nu toch wel nieuwsgierig :-D 
Maar we gooien er aardig wat geld tegen aan, en d'r zullen een paar interesante Nederlandse VIPs speciaal naar Brisbane komen.
wie oh wie...mag je daar al wel wat over zeggen?

Over Nederlander gesproken Erwin Olaf doet momenteel een aantal steden aan met zijn photo exhibition (Powerhouse in Brisbane voor Qld-ers onder ons :up:)

Groetjes
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3746.msg45021#msg45021 date=1138225644]
Ben nu toch wel nieuwsgierig :-D 
Maar we gooien er aardig wat geld tegen aan, en d'r zullen een paar interesante Nederlandse VIPs speciaal naar Brisbane komen.
wie oh wie...mag je daar al wel wat over zeggen?[/quote]

Neen. Mischien een beetje later. Sorry!

Over Nederlander gesproken Erwin Olaf doet momenteel een aantal steden aan met zijn photo exhibition (Powerhouse in Brisbane voor Qld-ers onder ons :up:)

Wanneer? Op zijn website staat het niet.
 
[quote author=Syl link=topic=3746.msg45021#msg45021 date=1138225644]
Ben nu toch wel nieuwsgierig :-D 
Maar we gooien er aardig wat geld tegen aan, en d'r zullen een paar interesante Nederlandse VIPs speciaal naar Brisbane komen.
wie oh wie...mag je daar al wel wat over zeggen?

[/quote]

OK, het stond vandaag in de krant (Courier Mail, pagina 11, samen met een mooie foto van het schip) dus ik kan d'r nu wel over praten - een van de VIP's is Balkenende - hij komt in April naar Australie.
 
Hé en vergeet Alexander en maxima niet he? Op deze pagina: http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlboulevard/royalty/)/components/actueel/rtlboulevard/2006/01_januari/royalty/060119_australie.xml zie je de prins en prinses (zouden de kinderen ook komen  :?). En op deze: http://www.netherlands-australia2006.com/index.php?mod=evau.evau&pk=125 zie je de andere VIP gast enne volgens mij nog heel veel meer info :up:. Jeetje wat maf, nu ik hier woon vind ik het heel leuk allemaal. In NL was ik nooit zo enthousiast  :-o. Wat een verhuizing teweeg weet te brengen  :roll:.
 
[quote author=Syl link=topic=3746.msg45869#msg45869 date=1138710052]
Hi Charles

Wel op de website van the Powerhouse en in hun programma boekje: http://www.brisbanepowerhouse.org/downloads/?fuseaction=info&id=259 Elegance & Perversity is de titel. Ik hoop in ieder geval wel te gaan! Het is nog niet helemaal zeker of hij zelf ook aanwezig zal zijn op een van de dagen, daar zijn ze nog over aan het onderhandelen geloof ik.

Groetjes
Syl :)
[/quote]



Ik was ook van plan te gaan. Zin in een date?  :)
 
Hihi...JufBek, heb je je oranje T-shirt al klaar liggen of gaan we in het rood-wit-blauw? naar de eventuele intocht. Ben wel benieuwd naar Max. eigenlijk :)


Hiya Charles

Thanks for the info., komen er ook nog Nederlandse artiesten?? nu ik toch zo nieuwsgierig ben..... :)

Groetjes
Syl
 
Ik was ook van plan te gaan. Zin in een date? 
  :-D ben getrouwd met two kids... but what about a yes!  hihi.....nee vind ik wel leuk, moet alleen even uitvogelen welke datum :up:

Groetjes
Syl :)
 
Leuk leuk. Expositie is van Dinsdag 4 april tot zondag 9 april. Ik kan altijd wel, woon nl. aan de overkant van de rivier. Laat maar weten wanneer het jou het beste uitkomt. Maar als Erwin zelf ook van de partij is is dat natuurlijk extra leuk!
 
Hiya Amoz!

Een vriend van ons werkt in the powerhouse en is een beetje begaan met het organiseren van de exhibitions aldaar etc. ik zal even check, check, double check met hem doen....wie weet levert het een datum op??

Zonder Olaf kan ook natuurlijk :)
Syl
 
[quote author=Syl link=topic=3746.msg45977#msg45977 date=1138776744]
Hihi...JufBek, heb je je oranje T-shirt al klaar liggen of gaan we in het rood-wit-blauw? naar de eventuele intocht. Ben wel benieuwd naar Max. eigenlijk :)


Hiya Charles

Thanks for the info., komen er ook nog Nederlandse artiesten?? nu ik toch zo nieuwsgierig ben..... :)

Groetjes
Syl
[/quote]

Hmmm. Niet als wij ervoor moeten betalen, jammer genoeg. Het probleem is dat wij maar een heel klein budget hebben, waarvan de meerderheid van naar de creatie van les materialen voor Education Queensland, en natuurlijk de tocht van de Duyfken.

Wat daar van over blijft is net genoeg voor een beetje event organisatie, een brochure, opknappen van een history centre in Arakun (in de buurt van Weipa) en de webiste.
 
He Charles,

Dus jij werkt voor DIR en voor Peter Henneken? Ik werk voor DET en kreeg net vandaag via de interne post de brochure van 'Australia on the map' binnen van een kroegmaatje die voor DIR werkt. 'Helaas' zitten wij eind juli in Denemarken waar m'n broer trouwt dus missen we het hele festijn  :cry:
Begrijp uit het foldertje dat er ook een NL website is voor een overzicht van de activiteiten die gecoördineerd worden door de NL overheid: www.australie-nederland2006.nl
 
Hihi....wat een hoop gov. workers hier op een kluitje :-D! ik werk bij Logan TAFE (nu even niet :)) en ik weet nog zo goed dat ieder jaar zo'n beetje het complete briefpapier vernietigd moest worden omdat the department ineens weer anders genoemd moest worden. DETIR, DET, DETVIR...

Sorry compleet off topic

Groetjes
Syl

p.s. Lin, is goed hoor :up:
 
Back
Top