Australia: the movie

Marika

XPdite Sponsor
Gisteravond naar Australia geweest ( in de bioscoop dan  :grin:).
Mooie beelden en een heftig verhaal. Wel echt volop drama natuurlijk maar wel overweldigend met dat geluid en die levensgrote beelden van de outback. Het verhaal speelt zich af in Darwin en in the outback van de Northern Territory rond de tijd van de invasie van Japanners en the aanval op Pearl Harbour.

Nog meer mensen de film gezien?

Marika
 
Nope, nog niet.
We zitten er aan te denken om vanavond te gaan, Boris is uit logeren dus we hebben het rijk alleen.
Is het ook een mannenfilm of wordt ik er gillend gek?
Ik vind het nogal wat; 166 minuten.

Bart
 
[quote author=Marika link=topic=9574.msg129690#msg129690 date=1230549072]
rond de tijd van de invasie van Japanners
[/quote]

Jammer is alleen dat er nooit een invasie is geweest! Echt belachelijke geschiedsvervalsing, en waarom?

De film had dat niet nodig volgens mij. Het leek of het hele tweede deel (nadat de runderen in Darwin waren aangekomen) er bij was gesleept, zonder ook maar enige samenhang. Waarom onnodige issues in deze film erbij halen?

De film gaat in eerste instantie over het ruige outback leven op een remote cattle station, maar plots gaat het over WOII, half casts, romance tussen arosticratie en drover, dreamtime en nog wat onderwerpen die worden aangesneden. Het leek veel belovend, jammer van de tweede helft.

PS: De beelden daarentegen waren fantastisch en idd schitterend om die op een mega-scherm te zien. Helaas het enige positieve aan de film m.i.

Cheers

Sander
 
Nu heb ik de film nog niet gezien en praat dus voor mijn beurt, maar er is wel degelijk een invasie door de jappaners op de Australie geweest in WW2, alleen deze is gelukkig mislukt. Darwin is gebombardeerd evenals bepaalde delen van West Australie (regio Broom e.d.), om nog maar te zwijgen over de minisubs in Sydney. Ze hebben nooit voet al wal gezet, maar ze hebben het zeker geprobeerd!

Sacha
 
@ Bart, wij hadden toevallig gister ook even het rijk alleen - kinderen bij opa en oma -
en mijn man vond het goed te doen. Er zit voor elk wat wils in: drama, liefde, avontuur en spanning.

Het is inderdaad waar dat het tweede deel er aan geplakt lijkt. Je denkt na zo'n anderhalf a twee uur (!) dat de film erop zit, ook aan de verhaallijn; en dan komt er nog een heel oorlogsdrama.

Ik moet zeggen dat 3 uur wel een lange zit is maar de beelden maken veel goed!

Marika
 
Inderdaad.. de beelden maken veel goed, maar om mij had het laatste stuk ook niet gehoeven. Maar aan de andere kant: alle belangrijke aussie historische gebeurtenissen zitten wel in de film verwerkt.
Mooie film, maar niet de beste die ik ooit heb gezien, maar wel een geweldige afsluiting van mijn jaartje backpacken door oz  :up:
 
[quote author=Sacha link=topic=9574.msg129693#msg129693 date=1230550968]
Nu heb ik de film nog niet gezien en praat dus voor mijn beurt, maar er is wel degelijk een invasie door de jappaners op de Australie geweest in WW2, alleen deze is gelukkig mislukt. Darwin is gebombardeerd evenals bepaalde delen van West Australie (regio Broom e.d.), om nog maar te zwijgen over de minisubs in Sydney. Ze hebben nooit voet al wal gezet, maar ze hebben het zeker geprobeerd!

Sacha
[/quote]

Hoi Sacha

Tuurlijk is er wel een aanval geweest, maar geen landinvasie (zoals in de film te zien is!). In de film loopt er een Japanse "landing party" op een eiland voor de kust van Darwin, en schieten daar op Ozzie burgers. Dat heeft echter nooit plaats gevonden.

Interessant is om te weten dat bij de luchtaanval op Broom aardig wat NL-ers om het leven zijn gekomen.

@Alie: Inderdaad een mooie manier om je verblijf af te sluiten, en heb een "safe trip home". Welke belangrijke aussie historische gebeurtenissen bedoel je eigenlijk?

Cheers Sander
 
We hebben het maar niet gedaan, Miranda gelooft niet dat ik 3 uur romantiek aan kan :hang:

Bart :lol1:
 
Ik vond 3 uur echt teveel zeker nadat het eerste deel afgelopen was. Het tweede deel met de jappen leek enkel tijdvulling omdat de film anders te kort was.
Het eerste stuk zeker erg mooi met mooie beelden.
 
bla bla bla :blahblah:

tjeezus!
Ieder zijn mening , maar die film is gewoon goed/geweldig. Oke , het verhaal klopt niet helemaal volgens de geschiedenis & hij duurt lang , maar hij is heel goed gespeelt door geweldige acteurs. De beelden van australie waren SUPER!.
Wat ik persoonlijk heel 'mooi' vond , was hoe het verhaal van de Aboriginals naar voren werd gebracht. Respect hiervoor!
Ik vond het een boeiende film met een mooi verhaal , mooie beelden en mooi acteerwerk. Daar draait het in een film toch om?.....

Ramon
 
[quote author=ramon link=topic=9574.msg129761#msg129761 date=1230676215]

Ik vond het een boeiende film met een mooi verhaal , mooie beelden en mooi acteerwerk. Daar draait het in een film toch om?.....

[/quote]

Dat ligt er aan wat voor film. Bij een komedie verwacht ik flink te lachen, bij een documentaire een goede uiteenzetting van feiten, bij een SiFi-movie een kijkje in de toekomst, bij een horror een hoop schrikmomenten en bij een episch drama als Australia ......  een sterke, meeslepende verhaallijn.... en die ontbrak juist in het laatste uur.

Maar zoals je zegt: ieder zijn mening... zo ook die van mij!

Wil je trouwens een betere representatie van "het verhaal van de aboriginals" zien, kijk dan (zover je ze al niet gezien hebt natuurlijk) naar Ten Canoes of Rabbit Proof Fence.

Cheers Sander
 
Hoi allen,

Ik heb genoten van de mooie beelden in (vooral de eerste helft) van de flim Australia. Zo vond ik het drijven van het vee erg mooi om te zien.

Wat betreft "het verhaal van de aboriginals" sluit ik me volledig bij het advies van r2d2 alias Sander aan  :up:
 
Moderator, kan je dit bericht verwijderen? Ik heb het per ongeluk 2x geplaatst.

Ik heb genoten van de mooie beelden in (vooral de eerste helft) van de flim Australia. Zo vond ik het drijven van het vee erg mooi om te zien.

Wat betreft "het verhaal van de aboriginals" sluit ik me volledig bij het advies van r2d2 alias Sander aan  :up:
 
[quote author=Tekkel link=topic=9574.msg129717#msg129717 date=1230588649]
We hebben het maar niet gedaan, Miranda gelooft niet dat ik 3 uur romantiek aan kan :hang:

Bart :lol1:
[/quote]

Hee Bart, Miranda kan die 3 uur wel aan hoor, en zit namelijk een heeel erg lekker hapje  in om naar te kijken : Drover ( mannelijk, sorry Bart )  :p  Maar daar hoor ik hier niemand over. ( tja diepgang he )  :roll:  :grin:
 
Mijn mening? Een leuke film om lekker in te verdwijnen, inderdaad ook mooie plaatjes van de Kimberley (onze achtertuin, zegt ze trots). Grappig he perceptie: ik miste juist wat detail en diepgang wat betreft het 'droven' wat hier ook wel 'mustering' genoemd wordt, dat is zo geweldig en dit was echt alleen een likje van het ijsje wat mij betreft. Enfin, genoten, gewoon niet te kritisch kijken.
On that note: is iemand de tandenborstel van Jack opgevallen als ie doucht onderweg naar Faraway Downs? 1939 en dan een gele met blauw en wit poetsgedeelten. Ik ben geen historicus maar zo een tandenborstel voor de 2e Wereldoorlog, hmmm kweetniet.

Fae
 
Mooie film, mooie beelden van de Kimberly's. Niet echt op de details gelet,.... maar na het zien van deze film toch al weer wat meer Aussie geworden. Kan ook moeilijk anders als je met je hard en verstand al OZ zit.

Frank
 
OOOOps,... :lol:

bedoeld hart ipv. hard.  Dus 'als je met je hart en je verstand al in OZ zit'. Dat komt van al dat dromen over.....

Frank
 
vrijdag avond naar de film geweest. de zaal was geheel uitvekocht!

mooie film met mooie beelden.
dat van die tandborstel ging te snel voorbij. jammer

weet iemand waar de scene met de runderen die richting de afgrond stormen is opgenomen? daar in de buurt zouden ook die mooie afgeronde rotsen moeten zitten, ik weet ff niet hoe die heten.
 
Ik vond het lijken op Kings canyon ( dicht bij de Olga's, afgeronde rotsen )
maar dikkere kans dat het bij het gebied van de Bungle Bungles was.
 
Back
Top