Australia: the movie

Ik ga m dit weekend bekijken. Eigenlijk alleen voor de beelden  :grin: Wel heel leuk is dat er wat mensen mee willen omdat ze dan op een groot scherm is kunnen zien waar ik het altijd over heb. Das toch best positief ingesteld van ze  :up: Normaal worden ze gek van mn gezanik over australie.
 
Kan gewoon niet wachten tot het vrijdag is....
Grote spruit gaat logeren, kleine spruit krijgt een tante die haar heel veel wil knuffelen en wij mogen niet alleen zonder kinderen ergens iets gaan eten, maar ook samen naar DE film.....Nog 4 nachtjes slapen.....

Sacha
 
En dus zat ik vanmiddag in pathe den haag. Hadden net mazzel, want de film was afgelopen en het brandalarm ging, hele pand werd ontruimd........

Het eerste deel was erg leuk. Mooie beelden, volgens mij inderdaad bij de Bungle Bungles. Nullah en zn grootvader vond ik super gespeeld. En tja Hugh Jackman kan je ook in de slechtste film ooit zetten en dan vind het vrouwelijke publiek het nog een leuke film  :donttell:  :grin:

Zoals als veel al zeiden vond ik het laatste deel van de film compleet overbodig. Leek eigenlijk alsof er een hele andere film begonnen was.

En ja hoor ik heb de tandenborstel gezien. En de hele bios weet nu dat het niet kan hahaha. Ik was iets te enthousiast  :lol:

Voor alle aussie liefhebbers toch zeker wel de moeite waard. En mannen wees niet bang voor het romantische gedeelte. Mijn broer was mee en die heeft het uitstekend doorstaan  :grin:
 
Wat een genot: de natuur, het drama, de romantiek, de actie en natuurlijk snoepje Hugh Jackman  :smile:

Had persoonlijk nog wel meer beelden van Australie willen zien, dit viel wat tegen na de berichten hier, maar je kan niet alles hebben. De zit van 166 minuten ex reclame was zo voorbij. Het hele verhaal van de japanners klopt toch in de verhaallijn. De hele race voor het vee is om een contract met het leger te krijgen en dat zit in Darwin om de kust te verdedigen tegen de jappanners, dus bijna logisch dat je dat ook te zien krijgt.

En weten we wel zeker dat er niet stiekem een paar jappanners toch ergens op Australisch grondgebied hebben gestaan????? Het eiland werd tenslotte gebombardeerd vanwege de zendmast, dus heel goed mogelijk dat er een groepje is geweest om te verkennen of die nu wel echt was uitgeschakeld...... Waarschijnlijk was het verzonnen, maar het kwam niet onrealistisch over. Dit in tegenstelling tot hoe Nullah de koeien stopt wanneer deze in het ravijn dreigen te rennen. Prachtig gefilm, mooi geacteerd, maar nog beter verzonnen  :smile:

Een echte aanrader, ook voor de mensen die niet willem emigreren!

Sacha
 
Even wat tegengewicht over de mannen. Geef mij David Gulpilil maar, wat een charisma, Jackman is niet mijn type.
:p Fae
 
[quote author=Sacha link=topic=9574.msg130790#msg130790 date=1232345492]
En weten we wel zeker dat er niet stiekem een paar jappanners toch ergens op Australisch grondgebied hebben gestaan????? Het eiland werd tenslotte gebombardeerd vanwege de zendmast, dus heel goed mogelijk dat er een groepje is geweest om te verkennen of die nu wel echt was uitgeschakeld...... Waarschijnlijk was het verzonnen, maar het kwam niet onrealistisch over.
[/quote]

Er is zeker een korte landing geweest van een stuk of 4 officieren ergens in Noord WA, maar puur een verkenningsmissie. Dit is zover bekend (en dan los van de gevangenis opstand in NSW) de enige "voet aan wal geweest" van Jappaners van Australie.

Het eiland (Mission Island zelf bestaat helemaal niet voor de kust van Darwin) zou gebasseerd op Bathurst Island kunnen zijn, maar op dit eiland hebben geen Japanners voet aan wal gezet. Wel was hier een katholieke missie maar die is al voor WOII gesloten.

Inderdaad verzonnen, maar niet geheel onrealistisch inderdaad!  :up:

Cheers
 
[quote author=Fae link=topic=9574.msg130798#msg130798 date=1232352817]
Even wat tegengewicht over de mannen. Geef mij David Gulpilil maar, wat een charisma, Jackman is niet mijn type.
:p Fae
[/quote]

Gelukkig verschillen we daarin allemaal van mening. Zou zo zielig zijn voor de rest van de mannen  :grin:

Er waren gister 3 vrouwen bij en we waren unaniem, tot frustratie vna ons mannelijke gezelschap  :shock:
 
Back
Top