Australian day

Jack

Well-Known Member
Aanstaande Dinsdag de 26ste is het Australian day.

Hebben ze dat in het zuiden ook <_< <_<
Wat doen jullie op Australia day of is het just a normal day?.

Cheers,

Jack :evil:
 
Vrije dag natuurlijk (de hele week voor mij trouwens :) )
Waarschijnlijk gaan we naar de Hummertjes en daarna vuurwerk kijken in Perth.

Bart
 
Ja hoor, natuurlijk. Denk dat we lekker naar het strand gaan. Beetje surfen enzo, daarna de stad in een biertje nemen om af te koelen en afsluiten met vuurwerk.

Veel plazier!
 
Lieverd, pas de naam van je topic even aan.. het is Australia Day.. zonder die N. :cool:

Zaterdag hebben we het straatfeest al (anders konden we niet drinken en laat naar bed...) Dinsdag gaan we lekker naar het strand en 's avonds naar het vuurwerk kijken. Zijn uitgenodigd om in Central Park te komen zitten zodat we tegen het vuurwerk aan kunnen kijken. Verheug mij er nu al op!!!! Volgens de verhalen is het vuurwerk van Perth met Australia Day te vergelijk met het vuurwerk van Syney op New Years Eve... Dat zal me een spectavel worden

Sacha
 
Hebben ze dat in het zuiden ook <_< <_<
Nee, dat hoort niet bij Australie, net als het westen en oosten :grin:

Wij zijn uitgenodigd voor een Australia Day BBQ door een Australisch koppel dat we op onze Uluru-tour in Okt hebben ontmoet. Hartstikke leuk natuurlijk!! Moet alleen een pokke-eind rijden, dus geen Alcohol Day voor mij :up:
 
Lieverd, pas de naam van je topic even aan.. het is Australia Day.. zonder die N. :cool:

Zaterdag hebben we het straatfeest al (anders konden we niet drinken en laat naar bed...) Dinsdag gaan we lekker naar het strand en 's avonds naar het vuurwerk kijken. Zijn uitgenodigd om in Central Park te komen zitten zodat we tegen het vuurwerk aan kunnen kijken. Verheug mij er nu al op!!!! Volgens de verhalen is het vuurwerk van Perth met Australia Day te vergelijk met het vuurwerk van Syney op New Years Eve... Dat zal me een spectavel worden

Sacha

een N meer of minder , jij kijkt op die dag toch ook niet naar een biertje meer of minder.
Perth hetzelfde vuurwerk als Sydney.
Leg eens uit hoe het hetzelfde spektavel :wink: kan zijn als in Sydney?.

Jack :evil:
 
Whawhawha.... geen spraakgebrek maar een type gebrek hihihi....

Als jij niet zal struikelen over een biertje meer of minder voor mij, zal ik niet meer zeuren over die N :smile:
 
Welke N Sacha???......

Bloody hell , wat doet die edited onder in beeld bij de eerste.

Jack :evil:

ps; welk biertje lust Dirk graag , we drinken er 1 op afstand voor de congrats of family of 6 :up:
 
Dirk zit vanavond aan de VB en ik aan de cola met Bundaburg.... Dat zal gezellig worden!!!!

Toast op Family of 6!!!
 
Dirk zit vanavond aan de VB en ik aan de cola met Bundaburg.... Dat zal gezellig worden!!!!

Toast op Family of 6!!!

VB mmm <_< volgens sommige hier op dit forum is dat slootwater.
Wat is nu eigenlijk een goed Biertje hier te verkrijgen in Australia?.

Cheers,

Jack :evil:
 
Wat is nu eigenlijk een goed Biertje hier te verkrijgen in Australia?.

Cheers,

Jack
evil.gif


Hmmm... Heineken?
rolleyes.gif
 
Moo Brew
Cascade
Boags

Geef het niet graag toe maar het beste bier uit Australie komt inderdaad uit Tasmanie..... Voor mij staat met stip op nr 1 Boags en die import shit van Heineken, mij niet gezien!
 
Okay okay.....import Heinehikken (van slootwater krijg je de hik van..) <_< Cascade light :up: of een Corona maakt alles wel zeer gezellig....sorry COSY :wink:
Dan even over bbq.
Australia is bbq land.
Als je ziet wat ze erop gooien dan is het zeer eenvoudig en word het hamburgers en worsten.
Ze "vliegen" naar Woolworths om daar 50 worsten en hamburgers te kopen voor $10.
Dan nodigen ze de hele buurt uit en zeggen ze erbij, " als je wilt komen neem dan je eigen drinken mee ik zal voor de bbq zorgen". :grin: :grin:
En de hamburgers en worsten vliegen over de bbq.... g%^^dver*&(me waar zijn de biefstukken , ribben ,garnalen en Krabben :grin: :evil: ...dat is wat ik bedoel met een bbq niet 1 waar je weer 2 weken van mot rondhollen om allesweer kwijt te raken en om je pompend hart een break te geven.

Wat leggen jullie zoal op een bbq voor jezelf of met uitgenodigde vrienden??.

Cheers from the topend,

Jack :evil:
 
Lekker stukje lamsvlees, zwaardvis, zalm, knoflook garnalen, steak, kippepootjes (vinden de kinderen heerlijk) en dat dan combineren met wat champignons, uien (beetje bier er op gooien om te voorkomen dat ze uitdrogen) asperges, aardappelschijfjes (gewone of zoete), aardappel in zilverfolie, mais in zilverfolie....En als het dan toch een hamburger wordt, dan wel een met een beetje spek en een gebakken eitje...

Maar dat is alleen wanneer we rustig thuis aan de BBQ staan. Zodra we ergens anders naar toe gaan (park of strand ofzo) dan zijn het de standaard worstjes en hamburgers met een uitje... Hoef je niet zo veel mee te sjouwen, dus puur praktisch.

Hoor graag meer ideeen

Sacha
 
Gemarineerde Roo-steak, verkrijgbaar bij Coles en het smaakt heerlijk. De niet-gemarineerde versie is niet zo goed. weinig smaak.
Verder angus beef sausages, Porter steaks, lamb chops, etc.
Gewoon alles proberen, hoewel ik vis nog niet echt goed kan krijgen en het is verse zelfgevangen reefvis, zelfs red emperor smaakt niet , zoals het smaken moet.
King prawns eet ik liever alleen gekookt en niet gebakken, liefst zo vers mogelijk, direct van de trawler.

groetjes Johan
 
Vis in de zilverfolie met wat kruiden en olijfolie en dan op de BBQ, niet telang laten liggen
 
Back
Top