Australian Values Statement

Rob Breumelhof

Active Member
Sinds 15 oktober 2007 is het verplicht dat iedere visumaanvrager zich akkoord verklaart met de ‘Australian values’. Hiertoe is een extra verklaring opgenomen in de visumaanvraagformulieren van DIAC en ook in de electronische visumaanvraag (EVA). Echter, doordat het ASPC op 15 oktober 2007 is vergeten dit toe te voegen aan de EVA is er een periode geweest waarin vele visumaanvragers deze verklaring nog niet hebben afgelegd. Zij moeten deze verklaring alsnog afleggen door een formulier te ondertekenen en naar DIAC toe te emailen.

Velen die na 15 oktober ‘online’ een visumaanvraag hebben ingediend kunnen dus een vraag verwachten om alsnog deze verklaring af te leggen waarbij het ASPC dan een email zal sturen met het DIAC formulier 1281. Dit formulier is momenteel helaas nog niet te downloaden vanaf de DIAC website. Ik raad iedereen op wie dit betrekking heeft aan om dit formulier te downloaden en in te vullen zodra dit beschikbaar komt en het per email naar het ASPC te sturen.

Wellicht ten overvloede: indien het ‘Australian Values Statement’ in de EVA was genoemd dan is dit niet nodig.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Zlef heb ik inmiddels al wel zo'n forumulier ingevuld en aan mijn aanvraag gehangen. Een link die ik hiervoor het gebruik is de volgende http://www.iom.int.vn/australia/doc/1281.pdf

Dus niet een link van de DIAc maar wel bruikbaar  :wink:
 
Ik weet niet meer zeker of deze statement in m'n EVA zat... En je kunt je aanvraag niet meer bekijken of wel?

Ik zal voor de zekerheid het statement printen, ondertekenen, inscannen en aan de EVA hangen
 
[quote author=Rob Breumelhof link=topic=8807.msg117121#msg117121 date=1209453051]
Dit formulier is momenteel helaas nog niet te downloaden vanaf de DIAC website.
[/quote]

Het lijkt er op dat die uitspraak maar deels klopt. Er is inderdaad niet echt een formulier (in PDF-formaat) terug te vinden, maar de tekst van het statement (kort en lang) staat wel op de website:

http://www.immi.gov.au/living-in-australia/values/statement/index.htm
 
Back
Top