Australie gaat gebukt onder hitte

Ik weet het het klink hard, maar we zitten nu eenmaal in een gebied waar ze voorkomen.
En ja voor dat gebied heb ik zelf gekozen.
En ik besef ook wel de nadelen, maar het brengt ook een hele hoop werk mee, en laten we eerlijk zijn
er zijn er maar genoeg die daar op zitten te wachten en daarbij wil ik wel eens de ervaring opdoen hoe het is
mischien draai ik daarna wel bij.
Het spreekwoord zegt tocht, de ene zijn dood is de andere zijn brood.

Kees

[quote author=krokkie link=topic=9691.msg131413#msg131413 date=1233693822]
... daarbij wil ik wel eens de ervaring opdoen hoe het is
mischien draai ik daarna wel bij.
Het spreekwoord zegt tocht, de ene zijn dood is de andere zijn brood.

Kees
[/quote]

Wauw, Kees! Als je maar niet zeurt als je met je huis over de straat waait! :-D

Hallo allemaal,

Ik zit in Melbourne waar het inderdaad erg warm is geweest. Ik kon er best goed tegen maar vond het wel heel erg vervelend dat je met + 40 graden op het station staat te wachten op een trein die met geluk flink vertraagd is of niet komt opdagen. Best vervelend als je afhankelijk bent van het openbaar vervoer. Ik had -als de trein dan was gekomen- eigenijk het meeste last van mensen die ontzettend naar zweet stinken....

Wij zijn hier komen wonen voor het werk van mijn partner. Misschien hebben wij dan wel voor deze plaats gekozen, maar het is hier sinds begin 1900 niet meer zo heet geweest, dus daar doe je dan ook niets aan.
Het is mij ook opgevallen dat mijn Australische collega's flink kunnen klagen over het weer. Ik vond het fijn om te gaan werken, lekker heel de dag in de airco zitten. 'S avonds een fan naast het bed en ik heb redelijk goed kunnen slapen. Vermoeiend is het wel. Eetlust is al gauw wat minder terwijl je lichaam juist harder moet werken om de boel een beetje te verkoelen. Maar ik heb dit toch liever als de gure koude wind in Nederland die soms door je ziel sneed. Ik kan beter tegen warmte dan tegen kou, al vind ik het ook helemaal niet erg dat het wat is afgekoeld  :grin:

Ik denk dat mensen gewoon graag klagen (ik kan er af en toe ook wat van) en het gras is altijd groener (bruiner in dit geval) aan de andere kant :)

Groetjes, Vanja

Nee hoor ik houd me goed vast aan een lantaarnpaal.
En wat het huis betreft, cyclone proof en gehuurd dus het zal wel mee vallen.
Wat me trouwens wel opvalt is dat er vandaag weer enkele "tradies" smeken om de cyclone.
Dus een beetje "nuts" zijn ze/we mischien wel.

Kees

Tja.. het zorgt wel weer voor werkgelegenheid in ieder geval, maar het zijn met name de farmers die er aan onder door gaan ben ik bang. Ik heb er zelf 1 meegemaakt toen ik in Townsville woonde (in 2000), aan de ene kant leuk om eens mee te maken, maar ik heb ook de ravage gezien. Op dat moment was ik blij, ik was nog een leerling en tja het hield een paar extra vrije dagen in (no school), maar de schepen lagen op het strand, bomen waren op huizen gevallen. Schuurtjes waren weggeblazen... er zijn vele mensen die financieel toen erg getroffen zijn. Dat wens je eigenlijk niemand toe. Maar ik snap dat mensen nu in deze financieel moeilijke tijd, nu er niet veel werk is, erop hopen zodat ze weer aan 't werk kunnen en inkomen kunnen krijgen.

Kan men niet gewoon accepteren wat is? Het enige wat je kunt doen is leven, wat voor weer het ook is. Klagen heeft geen zin want het weer heb je nu eenmaal niet onder controle.

Ik woon in Albury, het is hier al twee weken zo'n 40+ graden. Heerlijk.

Erna

[quote author=Erna link=topic=9691.msg131482#msg131482 date=1233790018]
Kan men niet gewoon accepteren wat is? Het enige wat je kunt doen is leven, wat voor weer het ook is. Klagen heeft geen zin want het weer heb je nu eenmaal niet onder controle.

Ik woon in Albury, het is hier al twee weken zo'n 40+ graden. Heerlijk.

Erna
[/quote]
Kijk dat hoor ik graag
Kees

De één kan beter tegen hitte/koude dan de ander, wil niet zeggen dat er geklaagd wordt, en ook niet gezeurd. :)

Ach, mensen klagen nu eenmaal graag over het weer, ik ook! Ik zit hier met de ijsschotsen in mijn schoenen en ik zit binnen! Het is hier best koud al vriest het niet, zo´n gure wind, bwah! Dan zou ik het ook wel eens lekker warm willen hebben maar 43 graden? no way!
Diegenen die daar fysiek last van hebben heel veel sterkte toegewensd!
Ik hoop dat jullie daar niet al te veel watertekorten krijgen door die hittegolf.

Hoi

Dan nog even dit, het valt me op dat hier bijna niemand echt over het weer praat.
In nederland was dat wel anders het was het gesprek van de dag.
En inderdaad je maakt een keuze zeur er dan niet over het komt zoals het komt.

Kees

Hoi

Dan nog even dit, het valt me op dat hier bijna niemand echt over het weer praat.

haha...geloof dat maar! ik werk in de thuiszorg en dus voornamelijk met oudere mensen... maar overal waar ik binnenkom zeggen ze: wat is het koud he! jaha....ze hebben volgende week weer vorst gemeld. was het glad buiten?

wel schattig eigenlijk... maar goed, het weer is idd wel een van dé gespreksonderwerpen van de dag de laatste paar weken.

groetjes!

[quote author=krokkie link=topic=9691.msg131489#msg131489 date=1233822165]
Hoi

En inderdaad je maakt een keuze zeur er dan niet over het komt zoals het komt.

Kees
[/quote]

En als je zo ziek wordt van een zeldzame hittegolf dat ziekenhuisopname een reele optie wordt, is het dan ook nog zeuren? Fijn voor die mensen die goed tegen de hitte kunnen (en goede airconditioning in hun huis hebben), maar er zijn ook mensen die niet in die categorie vallen.
Een beetje begrip voor hen zou wel aardig zijn.

Groetjes,
Rixta (die hoopt uit het ziekenhuis te kunnen blijven)

We zeiken nou eenmaal graag over van alles en nog wat. Ik ben geen uitzondering :lol: Lees eens even terug, waar gaat dit topic uiteindelijk over? Wie het erger heeft: de mensen in de kou, of de mensen in de hitte  :grin: Dat heeft toch helemaal geen zin.
Lekker laten gaan, hebben we tenminste wat om over te praten met vreemden in de bus, op straat, in de rij voor de kassa, of je nou in de kou van NL zit, of de hitte van Oz.
Heb je het koud, trek je een extra trui aan, heb je het warm, koop je een airco. Oei, wat zeg ik nou...

Ik hoop dat iedereen uit het ziekenhuis zal blijven, warm of koud, sterk of zwak. En tot de kou of hitte minder wordt is het inderdaad dragen. Het heeft toch geen zin om je er over op te winden [size=5pt],maar het is wel leuk[/size]

Er wordt gewoon meegeleeft zal ik maar zeggen, niets mis mee toch? Soms moet je wel de deur uit om bv je kinderen van school te halen en dan is 40-45 graden om maar wat te noemen niet prettig, dus dan heb je ook niks aan de airco.
Ach volgende week wordt het maar de helft 22 graden.

groetjes Marga

Back