australie is anders dan ik dacht !!!

Beste Trees

Bedankt voor jullie bespottelijke reacties,
jeetje Trees...beetje kort door de bocht :). Dit is een forum en je wist van te voren wel dat er een hoop reacties zouden komen. Da's mooi toch? Helaas horen we hier op het forum (en daar is het een forum voor :up:) niet altijd wat we graag willen horen. Maar ik blijf er bij dat het goed is voor een hoop aanstaande emigranten om jouw verhaal te lezen!  En er zullen ongetwijfeld mensen mee lezen (die misschien niet of nog niet reageren) die je ooit dankbaar zullen zijn voor je betoog.

Het blijft natuurlijk naar dat jullie droom bubble uit elkaar gespat is.........maar even diep adem halen en er komt vast weer een nieuwe uitdaging op jullie pad. Lees alles nog een keertje door en je zult zien dat het best meeviel met de reacties.

Sterkte!
Syl
p.s. zoals al eerder geschreven wonen wij hier al lange tijd en vind ik dus best dat ik met enige zekerheid kan zeggen dat echt niet zo treurig is als in je eerste post in dit draadje........
 
Wij zijn nu ons 4e jaar in Oz ingegaan, en mij krijg je met geen stok meer terug (anders dan voor familie- en vrienden bezoek). En ja, ik erger me aan dronken en schreeuwende hardrijders.......... Maar er is zooooveel moois hier dat ik daar graag overheen kom.

Marc
 
Als je gaat emigreren moet je dat heeeeeeeeeeel graag willen. Je moet eigenlijk al een soort onderbuikgevoel hebben voor het beoogde land. Ik zelf had dat als jochie al en gedurende de maand vakantie hier (6 jaar geleden) werd dat alleen maar bevestigd. Tegen mensen die twijfelen tussen (pak 'm beet) Spanje en Australië (ja: die zijn er!) zeg ik dan ook: ga eerst een paar keer naar beide landen, lees erover etc.

Als je het dan heel graag wilt (emigreren naar Oz in ons geval) ga je erover lezen en negatieve zaken relativeer je of je gaat voor jezelf na hoe je erop kan anticiperen. Denk dat iedere forummer dat wel in meer of mindere mate doet.

Trees niet: heeft een verre van roze bril op gehad de maand dat ze hier was en dat is OK. Want ik denk dat haar onderbuikgevoel (onbewust) ook al niet goed was... niet goed genoeg in elk geval.

Sluit me aan bij de meeste reacties: goed dat ze er nu is achtergekomen en ik wens haar ook het allerbeste voor de toekomst!
 
Ik zou me trouwens liever groen en geel willen ergeren in Australia dan in NL.
hihi........Nynke speciaal voor jou :-D :-D :-D

socceroos-724030.jpg



Mooi gesproken Jan!! Inderdaad, dat gevoel moet uit je tenen komen.......of in je onderbuik zitten!!!!! :-D :-D :-D
 
@Amoz: wat kun je soms toch heerlijk verfrissend antwoorden. Daar geniet ik groen en geel van! (en oranje)

Henriette
 
hahaha, ja, even niet bij stil gestaan. Je moet je maar niet groen en geel ergeren in Astralia, want dan kom je in zo'n wijk en dan word je in elkaar geramd (dat gebeurd namelijk daar... :wink:)! Ik ga me inderdaad gelijk maar oranje ergeren.....
 
@ Trees, m.i. heeft niemand hier belachelijk gereageerd, men heeft hooguit zijn eigen visie op Australie gegeven. Ik ben blij voor jullie dat jullie er op tijd achter zijn gekomen dat Australie toch niet het land voor jullie is, maar dat neemt niet weg, dat iedereen hier op het forum die mening deelt...

Groetjes,
Lela


Bacchus: off-topic verwijderd
 
In ieder geval goed dat Trees haar standpunt belicht heeft  :up:


Bacchus: Off-topic verwijderd.
 
:-D  Ik zou er graag nog wat aan toevoegen, maar ALLES is al gezegd!!
Ik sluit me bij iedereen aan, vooral de reply van Jan vond ik  :up:

Trees, een forum is er juist om te discussieren. Als je nog meeleest, ik wens je het allerbeste en hoop dat je toch nog een reaktie komt geven hier.

Man o man, wij hebben Australie ook vanuit een ander oogpunt gezien dan een hoop van ons. (Eigen keuze hoor, daar niet van!) Maar het heeft onze visie op Australie totaal niet veranderd, ondanks de "minpunten" van dit land. Ook ik wil NIET meer voorgoed terug naar Nederland.

Groetjes Lin :)
 
Nou wij zijn ook in de jaren 60 geemigreerd naar Oz- ik ben dan even nog met vakantie hier (al 30 jaar) maar mijn broers en zelfs mijn moeder van 81 zouden voor geen goud(of oranje) terug willen naar dit overbevolkte plekje op aarde.
Heb inmiddels mijn lijstje met plus en min punten al af----- AUSTRALIA WINS !!!!! :clap:
miel
 
Hoi trees,

Ja natuurlijk heb je gelijk over wat je schrijft, echter heeft ieder land zo zijn nadelen. Het ligt er heel erg aan waar je in Australia gaat wonen... heel erg!
Van Sydney naar Perth is net zo ver als Egypte naar Londen. Ik heb toevallig eergisteren een documentaire gezien over Roemenie en dat is zo dichtbij voor ons en wat daar allemaal gebeurt met kinderen ga ik hier niet eens opschrijven.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat het erg ligt waar je gaat wonen. Mijn vriend is Australisch en komt uit Adelaide waar hij zelf net zoals Sydney nooit wil gaan wonen. Juist door die wijken waar heel veel criminaliteit is, wij willen dan ook wel dicht bij de stad maar lekker in de bossen/regenwoud gaan wonen.

Ik dacht zelf dat die ontslagregeling (hetzelfde als half jaar geleden in Parijs) alleen voor jongeren was tot de 30 of tot 25 niet wanneer je ouder bent. Zelf ben ik erg tevreden geweest over de kosten van de dokter in Australia. Hier betaal ik €102 per maand, daar niets! Pas wanneer ik daar naar de dokter ga betaal je 15% voor de consult. Wanneer je medicijnen boven de $25 kosten krijg je weer 85% terug. Ook de universiteiten zijn beter geregeld dan hier, je kunt overal studeren op welke leeftijd dan ook en betaalt pas als je werkt (met gemiddeld inkomen) je studieschuld terug. Ik 4e jaars studente moet nu weer €2000,- ophoesten voor 1 jaar studeren en krijg €110pm uitwonende beurs terwijl een gemiddelde kamer in Breda op €250 ligt voor 12m2. In Australie ook weer een stuk lager de huur en hypotheken.

Uiteindelijk is het ook een gevoelskwestie het voelt goed of niet en als je twijfelt moet je het zeker niet doen. Echter denk ik dat iedereen weer een ander verhaal heeft over zijn/haar land. Denk maar aan een alleenstaande moeder in Nederland met een ADHD kind in een flat of een gezin met tweeverdieners, een vrijstaand huis, twee lieve kindjes en een hond. Je zult twee totaal verschillende verhalen horen over hoe fijn het is om in Nederland te wonen.

Groetjes en succes Loes
 
Trees, alle respect voor jullie keus, maar wij gaan wel. We hebben alle voors en tegens tegenover elkaar gezet en voor ons waren er meer voors.

Groetjes van Jolanda
 
Hoi Trees,

Het kan ook echt anders hoor. Het ligt er maar net aan in welk deel van OZ je woont. Vanochtend stond ik langs de kant van de weg met mijn auto (hier in Victoria) want ik moest even mobiel bellen en er stopte na een paar minuten meteen een auto waarvan de eigenaar vroeg of alles oke was. Mooi toch??
 
Ik stond laatst op de A12 langs de kant,  met een rokende motor en twee huilende kinderen. Iemand stoppen???? Nou echt niet hoor!!!!!!!!
 
Hoi Trees (en anderen),

Jammer dat een aantal dingen in Australie jullie zo erg tegengevallen zijn dat jullie van emigratie afzien.
Toch goed om ook af en toe dit soort ervaringen te lezen, want al die rozengeur en maneschijnverhalen (inderdaad, soms zelfs van mensen die nog nooit in Australie geweest zijn!) kloppen ook niet altijd.

Qua sociale voorzieningen is het denk ik ook bijna nergens zo goed geregeld als in Nederland (hoewel dat de laatste tijd hard minder wordt!). Wachtlijsten voor operaties kennen ze hier trouwens ook wel!

Wij gaan zelf in oktober naar Australie op vakantie en beslissen dan of wel wel of niet gaan emigreren. Wat de keuze ook wordt, het zal voor ons de juiste zijn!

groetjes,  :up:
Hillegien
 
[quote author=Hans de Visser link=topic=4807.msg60906#msg60906 date=1148911103]
en de actualiteitenrubrieken Today Tonight en A Current Affair die gelijk na het nieuws volgen zijn gewoonweg een schandalige belediging voor het begrip journalistiek.
[/quote]

Deze programma's worden regelatig belachelijk gemaakt in o.a. Chaser's. Moet je idd niet serieus nemen.

Wel grappig hoe verschillend het is voor mensen. Wij zijn 2 keer in Australië op vakantie geweest voor we emigreerden (wonen er nu weer bijna 2 jaar), en wij zagen vooral positieve dingen. Maar ik ben het met de anderen eens dat je er beter nu achter kunt komen dat het niet voor jullie is dan achteraf.
Ducee
 
hmm,

Ik zie geen reply van Trees, blijkbaar heeft zij echt gedag gezegd.

Al deze verhalen in deze topic schrikken ons nog steeds niet af.
Australie blijft ons toch aantrekken.
Overal ter wereld heb je voor en nadelen, ook in australie.
Maar als ik een andere topic lees: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3275.0
Dan blijkt uit deze  reacties dat het alleen maar   fun is in Australia.

Ik lees nergens verhalen  over:  Okay we hebben een visa en nu een vliegticket gekocht en naar Australia gevlogen. Aangekomen  en ..?? gelijk een huis gekocht? hoe dan?
Een huis gehuurd?? hoe dan??
Of een goedkope hotel geboekt. Hoe dan?   


Ik mis hier op deze  site de  eerste dagen van aankomst        .

Of moet ik hierover een nieuwe topic openen??  :-D :-D :-D :-D   


 [size=8pt]M5: Link werkte niet.Aangepast. [/size]                                                                                                                                                                                          
 
@ Janneman02. Uiteraard is het hier niet alleen maar rozengeur en maneschijn maar 't is en blijft geweldig ook al kun je niet á la minute al je dromen en wensen verwezenlijken hier.

De eerste twee maanden na aankomst hebben we rondgereisd en in een tent en motels geleefd.

Na aankomst in Albury hebben we een huis gehuurd; was binnen een week geregeld. Wel is het handig als je referenties hebt in Oz, maakt huren eenvoudiger maar ach, er zijn altijd wel makelaars die met je meedenken en niet zo moeilijk doen over het wel of niet hebben van referenties.

Wij hadden het liefst meteen een huis gekocht hier maar dat lag niet binnen onze (financiële) mogelijkheden. Geen probleem, over een paar jaar maar eens weer zien.

M.a.w. de eerste dagen na aankomst hoeven kwa woonruimte geen enkel probleem te zijn.

Succes.
Groetjes,
Erna
 
uh guys, Trees zei in haar laatste post dat ze bij deze een ex-forum lid was. Ze heeft zich hier al drie maanden niet meer laten zien, dus ik denk dat reageren naar haar niet zo veel zin heetf.  :wink:

Al is de discussie natuurlijk best intressant!

[quote author=janneman02 link=topic=4807.msg69107#msg69107 date=1156623974]
Ik mis hier op deze site de eerste dagen van aankomst .
Of moet ik hierover een nieuwe topic openen?? :-D :-D :-D :-D
[/quote]

Ik denk het wel!
 
Back
Top