Australie 'leken' zoeken vakantietips rondom Adelaide

[quote author=Sacha link=topic=10343.msg145925#msg145925 date=1251811434]
Sluit mij aan bij de mening van Martin voor wat betreft de route. Je kan nl. beter van Melbourne naar Adelaide over de GOR rijden dan andersom. De bordjes staan nl. allemaal gericht op de mensen die de route naar Adelaide toe rijden en niet andersom! Je kan daardoor aardig wat leuke plekjes missen!!!
[/quote]

Kangaroo Island is geweldig tof.. gevarieerd, en veel wildlife! (Western Grey Kangaroo's, Cape Baron Geese, Australian en New Zealand Fur Seals, Little Penguins, Tamar Wallabies, Emu's, Platypus en amazing birdlife!) Bedenk wel dat de bosbranden goed huisgehouden hebben daar in 2006, en veel van Flinders Chase NP is afgebrand.

GOR kan je ook prima van Adelaide naar Melbourne rijden. De meeste dingen staan ook van die kant aangegeven en je wil en kan toch niet bij alle circa 50 spots stoppen. Je rijdt alleen niet aan de oceaan kant van de weg; maar dat vind ik persoonlijk nooit een probleem.

Cheers
 
Hoi Truusje,

Sorry dat ik zo laat pas reageer. Ik was al een tijdje niet op t forum geweest, druk met school enzo, maar ik wil toch nog even reageren.
We wonen nu bijna 2 jaar op KI en hebben nog steeds niet alles gezien, dus 2 dagen is zeker niet genoeg om de ware schoonheid van het eiland te ontdekken. Toch kun je in 2 dagen wel alle top bezienswaardigheden bij langs, maar het is wel aanpoten! Beter zou een dag of 4 - 5 zijn.
De meeste mensen die korte tijd hier komen rijden vanaf Penneshaw (waar de ferry docks) naar Pennington Bay en Prospect Hill (prachtig uitzicht!), door naar Seal Bay waar je met een guide door een wilde kolonie Australische zeeleeuwen kunt lopen! (De enige plek in de wereld waar je deze bijna uitgestorven dieren kunt bewonderen in hun natural habitat). Vanaf Seal Bay naar Little Sahara voor een potje sandboarden, verder langs de South Coast Road naar Kelly Hill Caves en nog verder naar Flinders Chase NP. Daar kun je de Remarkable Rocks bekijken en natuurlijk Admirals Arch (neus dicht!) waar een enorme kolonie New Zealand Fur Seals op de rotsen ligt! Sinds vorige week is de Rocky River Campground in het park weer open, na de branden van december 07, wel even reserveren: 08 8559 7220!
Terug kun je via de North Coast Road, stoppen bij Stokes Bay of Parndana (Wildlife Park), via Emu Bay (prachtig 5 km wit strand waar je met je 4x4 op mag en waar ik op de drukste dag ooit, maximaal 20 mensen heb gezien!).
Als je meer tijd hebt kan ik de wineries aanraden en de lighthouses en American River en Kingscote voor restaurantjes enzo. Nog even een supertip: KI Marine Tours, je kunt met Andrew op zn boot naar mooie baaitjes waar je kunt zwemmen met dolfijnen! Mijn beste ervaring hier op t eiland!!

Anyway, als je meer wilt weten moet je maar even mailen!

Veel plezier alvast!!
 
Daar ben ik weer eens! Nog minder dan twee maanden dan zitten we er. Heb er echt zin in!

En meteen maar weer een vraag. Van Melborne naar Gawler is het 11 uur rijden. Is een beetje overdreven om in 1 keer te doen. Weet er iemand een leuk plaatsje om te overnachten? Of een leukere (om)route om te rijden door het binnenland?

En weer een vraagje over KI. Is het iets om drien nachten dezelfde plek te boeken, of kunnen we beter drie verschillende over het eiland verspreid nemen?

Alvast bedankt weer!
 
Wij hebben eerder dit jaar de trip gemaakt van Melbourne naar Adelaide via het binnenland en daarna via de kust terug.

Wij hebben een stop gemaakt in Horsham (Western highway via Ballarat), ook omdat we vanuit daar The Grampians hebben bezocht (ook een aanrader). Ik moet zeggen dat de route van Horsham naar Adelaide niet echt interresant is.

Eeen leuke dagtrip vanuit adelaide is Victor Harbour (een uurtje rijden ten zuiden van melbourne). Met name de rondleiding over Granite island (bekend vanwege de vele pinguins) was fantastisch en we hebben zeer veel pinguins kunnen spotten in hun eigen leefomgeving. Ik vind dit persoonlijk veel beter dan de pinguin parade op Philip Island waar je op een tribune zit te kijken en het 5 voudige betaalt.

Veel succes met je keuzes.

Gerrit
 
Nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we! :plane: Heb volgens mij nog nooit ergens zo'n zin in gehad! Nou hopen dat het niet tegenvalt ;)

De 27e komen we aan en blijven we tot 2 janauri bij onze vrienden in Gawler. 2 janauri rijden we naar Melbourne, hoe zien we dan wel. Vanaf Melbourne naar de Great Ocean Road en richting Kangaroo Island. Op 9 janauri nemen we de boot naar Kangaroo Island waar we overnachten in Kingscote. De 13e nemen we de boot weer terug om nog een nachtje bij onze vrienden te slapen. En dan de zin waar ik het meeste moeite mee heb, de 14 moeten we weer naar huis :(

Nog een paar dagen genieten van de sneeuw, en vanaf dan genieten van de zon :beach:
 
Tuurlijk valt het niet tegen, wedden dat het nog mooie wordt dan je verwachtte?
Wij doen ook weer de GOR op 3 en 4 jan. Vieren eerst Oud en Nieuw bij vrienden in Melbourne en rijden dan terug via de GOR. Rijden dus net achter jullie :smile:
Was wel ontzettend moeilijk om een accomodatie te regelen in deze periode, heeft me wel wat uurtjes gekost er 1 te vinden voor slechts een nacht. Alles zit vol en als je nog ergens terecht kunt (camping, hotel, B&B, motel) dan is het voor minimaal 2 of 3 nachten. Hopelijk hebben jullie dit al vastgelegd.
Vergeet de Otway tee trop fy walk niet, is erg bijzonder.
Goeie reis en geniet ervan!!!
 
Nou het was inderdaad nog beter dan verwacht! Wat een relaxed volk is het toch! Ze hebben daar nog iets voor elkaar en zijn behulpzaam voor mensen die ze nog nooit gezien hebben. Wat een contrast met Nederland! Tuurlijk merkten we dat dit daar ook minder wordt, hoe groter de stad hoe minder dit was. Maar toch, dat is me echt opgevallen!
En tuurlijk lekker weer gehad (afgezien van paar keer 40+) en erg mooie dingen gezien. Was wel grappig om te zien hoe sommigen Australiers juist weer jaloers waren op ons dat wij in Europa wonen. Dan vooral om de oude gebouwen en de mogelijkheid om binnen twee uur rijden heel erg veel mogelijkheden voor een weekendje weg te hebben.

Nu even laten bezinken en kijken wat we gaan doen.
 
Back
Top