Australie - Nederland Milieukwestie

[quote author=hawk link=topic=3740.msg49276#msg49276 date=1140643661]

Verder ga ik elke dag op de fiets naar mijn werk toe.
Is het erg slecht weer (gladheid of wind tegen en een hoop regen, eerder niet) dan pak ik de trein.
In Australië denk ik hetzelfde te gaan doen. Lekker op mijn fiets naar het werk. Dat is GMG, ofwel Gezond, milieuvriendelijk en goedkoop.

[/quote]

Als ik me ooit in Australie zou vestigen zou ikzelf ook heel graag ook zoveel mogelijk willen blijven fietsen, zoals ik nu ook vrijwel altijd hier doe. Ik merk dat het me echt goed doet en ik heb dan ook zeker (nog) geen auto nodig. Ik woon zelf aan de rand van de stad en ben op de fiets in ongeveer een kwartier in het centrum. Ik denk dat ik het heel erg ga missen als ik me ooit in Oz ga vestigen en daar bijvoorbeeld erg ver van mijn werk kom te wonen. Hopelijk zijn de fietsvoorzieningen in Oz trouwens ook net zo goed als hierzo, want dat is hier bij ons prima in orde  :)

Tevens zou ik (als ik me zou vestigen in Oz) verder ook donateur willen blijven van Greenpeace en WNF. Ben momenteel verder ook nog donateur van Natuur en Milieu en Milieudefensie. Momenteel houden de twee laatsgenoemden zich ondermeer ook bezig met het behoud van het Naardermeer (zie ook; www.tegena6a9.nl ). Hopelijk gaat dit echt een goede afloop krijgen, want het zou doodzonde zijn als er een snelweg zou komen in dit prachtige gebied.
 
Da's grappig, hier wordt door collega's gewerkt aan ontwerpen voor deze verbinding. Wist je trouwens dat een hoop verzet hiertegen afkomstig is van bewoners in dit gebied, categorie NIMBY (not in my back yard), niks milieu want veel van dit Gooise volk heeft zelf wel een fijne SUV (of twee) op den Oprijlaan staan.

Ik heb een hele hoop begrip voor alle weerstand tegen nieuwe projecten, en doe als (spoor-)wegenbouwkundig ontwerper mijn uiterste best om negatieve gevolgen tot een minimum te beperken. Het probleem echter is simpel: Veel is nog niet genoeg. Als ik voor de Betuweroute zie dat het Pannerdensch Kanaal wordt gespaard door een peperdure boortunnel (ik weet wel waarom het project miljarden over budget is gegaan) dan vindt men dat die tunnel, vanwege een salamander die in dat gebied woont, meteen maar door moet worden getrokken naar de grens (13km ipv 3). Heel de - vergeef me de foute klank hiervan - Groene Kerk is tegen de Betuweroute geweest, maar realiseert men zich dat in één trein de lading van een dikke tweebaans file van vrachtauto's kan worden vervoerd? En omgekeerd, iedereen die vindt dat de forenzen met het openbaar vervoer moeten reizen, realiseren zij zich dat ook dat een forse investering vraagt (infra en materieel) die miljarden en tientallen jaren vergt, evenals een hoop nieuw uit te voeren werk met alle publieke weerstand van dien?
 
Ik ben echt serieus hoor :lol: wat betreft mijn huis van strobalen bouwen!
Ik vind het een stuk milieuvriendelijker en het scheelt ook nog is enorm in kosten qua airco en kachel. Hier nog wat andere sites met leuke :-o huisjes  :wink:
www.vibe.be
http://ourhouse.ninemsn.com.au
www.ramstrobouw.nl
Als je even googled vind je wel het een en ander.

Nog een voordeel een strobalenhuis heeft weinig 'geluidsdoorlating'(vanwege de dikke muren, je kunt het huis 'sculpturen' naar jou wensen. :up:

Liefs Eutrice
 
[quote author=Eutrice link=topic=3740.msg49528#msg49528 date=1140798043]
Ik ben echt serieus hoor :lol: wat betreft mijn huis van strobalen bouwen!
Ik vind het een stuk milieuvriendelijker en het scheelt ook nog is enorm in kosten qua airco en kachel. Hier nog wat andere sites met leuke :-o huisjes  :wink:
www.vibe.be
http://ourhouse.ninemsn.com.au
www.ramstrobouw.nl
Als je even googled vind je wel het een en ander.

Nog een voordeel een strobalenhuis heeft weinig 'geluidsdoorlating'(vanwege de dikke muren, je kunt het huis 'sculpturen' naar jou wensen. :up:

Liefs Eutrice
[/quote]

Één van de mooie dingen van Australië is absoluut dat je veel makkelijker dan in Nederland een stuk grond kan kopen en daarop je huis kan gaan (laten) bouwen. Wie zij dat huizen ook in Australië heel duur waren. Ja, dan zit je denk ik wel een eindje buiten een grote stad om een mooi stukje grond voor niet te veel geld kan kopen.
 
[quote author=landmiles link=topic=3740.msg49364#msg49364 date=1140691511]
Da's grappig, hier wordt door collega's gewerkt aan ontwerpen voor deze verbinding. Wist je trouwens dat een hoop verzet hiertegen afkomstig is van bewoners in dit gebied, categorie NIMBY (not in my back yard), niks milieu want veel van dit Gooise volk heeft zelf wel een fijne SUV (of twee) op den Oprijlaan staan.

Ik heb een hele hoop begrip voor alle weerstand tegen nieuwe projecten, en doe als (spoor-)wegenbouwkundig ontwerper mijn uiterste best om negatieve gevolgen tot een minimum te beperken. Het probleem echter is simpel: Veel is nog niet genoeg. Als ik voor de Betuweroute zie dat het Pannerdensch Kanaal wordt gespaard door een peperdure boortunnel (ik weet wel waarom het project miljarden over budget is gegaan) dan vindt men dat die tunnel, vanwege een salamander die in dat gebied woont, meteen maar door moet worden getrokken naar de grens (13km ipv 3). Heel de - vergeef me de foute klank hiervan - Groene Kerk is tegen de Betuweroute geweest, maar realiseert men zich dat in één trein de lading van een dikke tweebaans file van vrachtauto's kan worden vervoerd? En omgekeerd, iedereen die vindt dat de forenzen met het openbaar vervoer moeten reizen, realiseren zij zich dat ook dat een forse investering vraagt (infra en materieel) die miljarden en tientallen jaren vergt, evenals een hoop nieuw uit te voeren werk met alle publieke weerstand van dien?
[/quote]

[quote author=Jean76 link=topic=3740.msg49361#msg49361 date=1140690330]
Als ik me ooit in Australie zou vestigen zou ikzelf ook heel graag ook zoveel mogelijk willen blijven fietsen, zoals ik nu ook vrijwel altijd hier doe. Ik merk dat het me echt goed doet en ik heb dan ook zeker (nog) geen auto nodig. Ik woon zelf aan de rand van de stad en ben op de fiets in ongeveer een kwartier in het centrum. Ik denk dat ik het heel erg ga missen als ik me ooit in Oz ga vestigen en daar bijvoorbeeld erg ver van mijn werk kom te wonen. Hopelijk zijn de fietsvoorzieningen in Oz trouwens ook net zo goed als hierzo, want dat is hier bij ons prima in orde  :)

Tevens zou ik (als ik me zou vestigen in Oz) verder ook donateur willen blijven van Greenpeace en WNF. Ben momenteel verder ook nog donateur van Natuur en Milieu en Milieudefensie. Momenteel houden de twee laatsgenoemden zich ondermeer ook bezig met het behoud van het Naardermeer (zie ook; www.tegena6a9.nl ). Hopelijk gaat dit echt een goede afloop krijgen, want het zou doodzonde zijn als er een snelweg zou komen in dit prachtige gebied.
[/quote]

Komt uiteindelijk denk ik gewoon op één ding neer: Nederland is vol.
Niet doen kan volgens een bedrijf of de nederlandse overheid niet en wel doen betekend: Weer een stuk natuurgebied moet worden opgeofferd.
 
Back
Top