Australie vrouwelijke premier

Ben momenteel erg blij dat ik nog niet mag stemmen, want heb nu nog niet echt een partij gevonden die ik zou willen steunen...

Zo ook ik! Er wordt hier voornamelijk geschreeuw hoe slecht de ander is. Maar waar ze zelf voor staan blijft een raadsel.....

En ik vind iedereen hier ook zo beinvloedbaar. Er wordt hier zoveel gezegd wat je moet doen, hebben mensen zelf geen mening of laten ze die gewoon niet zien? Zijn wij nederlanders wat dat betrefd te bot en geven we altijd onze eigen mening, ook al zal die de ander niet bevallen???

Ben momenteel erg blij dat ik nog niet mag stemmen, want heb nu nog niet echt een partij gevonden die ik zou willen steunen...

Wel dan richten we toch zelf even een partij op, leefbaar Perth :grin: :evil: :up:

Cheers

ik las net een aardig artikel op thepunch.com.au waarin de volgende passage staat:
**
Ms Gillard has taken to claiming credit for “getting Australia through the global financial crisis” – the fact is, Labor inherited a $20 billion budget surplus and turned that into a whopping $57 billion deficit in just 2 years.
**
dat klinkt toch anders dan 'geen staatsschuld' en 'economisch de juiste beslissingen genomen', maar meer als een BIJZONDER korte termijn politiek...
aan de andere kant, thepunch.com.au is de 'kritische' hoek van news.com.au en is daarom wellicht niet de beste bron.
Ik denk dat cyberoo "geen staatsschuld" gebruikte in de context van wat de huidige oppositie als hoogst haalbare doel in gedachte heeft, niet in combinatie met 'economisch de juiste beslissingen genomen' wat op Labor van toepassing was.

Vwb de korte-termijnpolitiek, ik denk dat het bestrijden van een dreigende recessie altijd korte-termijn is. Je kunt daar niet even een 5-jarenplan tegenaan gooien, denk je ook niet? Australie heeft nog steeds een zeer lage staatsschuld vergeleken met de meeste andere ontwikkelde landen. Laag houden van de staatsschuld is op zichzelf een goed streven, maar ik denk dat Australie te veel gefocussed is op het verkrijgen van een surplus ipv het geld goed besteden aan lange-termijn investeringen. Ik betaal mijn belastingen om in de maatschappij te investeren, niet om het op een bankrekening te zetten (dat doe ik dan liever zelf).

Gefrustreerd Slatsr? LOL :grin: (Laughing out loud MET tranen)
Neuhhh ben niet gefrustreerd hoor.
Geef toe dat mijn poging tot wat cynische humor niet echt of echt niet is overgekomen.

Wat mijn persoonlijke beschrijving van Tony Abbott betreft das op de persoon ja, maar de echte politieke arena moet over de feiten gaan met een beetje zelfspot natuurlijk anders wordt het zo'n Kim Jong Il show (you go now..).

Ben zelf beetje links liberaal zoals je waarschijnlijk wel tussen de regels kan doorlezen. En ik MOT stemmen wat ik overigens wel waardeer hoor als een democratisch recht. Heb wel erg veel moeite met een labour party die een Chinese muur om internet wil bouwen. Dat ze een heftige waarschuwing voor bepaalde sites zetten met een meldingsplicht als je iets ziet wat echt illegaal is EN vervolgd kan worden als dat deel van een site eenmaal redflagged is lijkt me een goed idee maar om sites per definitie te blokken door een zittende regering zoals we elders in de wereld zien ondermijnd een vrije (internet) samenleving. Een protest stem hiervoor op de sex partij?....wel humor. Maar ja carbon emission, economy, health care, national broadband etc. zijn ook heel belangrijk.

Ja en wat die dolksteek van Julia Gillard betreft....triest. Het blijft een slangenkuil. Maar het angstige is de "over" democratie wat in California-USA ook was/is. Daar kan/kon een politicus door een enquête met genoeg handtekeningen gedurende een regeringstermijn ter verantwoording worden geroepen en weggestemd. Mensen/groepen met veel geld kochten handtekeningen voor dollars en konden daarmee politici eruit smijten. Gevolg is dat geen politicus meer "impopulaire" politieke (midden)lange termijn beslissingen neemt met visie die voor een land groots kunnen uitpakken. Handtekeningen verzamelen werd een hele bedrijfstak.
Door de Ads Campaign van de mining companies in Australië lijkt nu iets soortgelijks te zijn gebeurd. Niet goed voor een democratie ongeacht of nou links of rechts aan de macht is. Als een rijke belangengroep door media of anders een democratisch gekozen regering compleet kan ondermijnen valt de democratie door zijn eigen succes om.

Nou ja, afijn kom er wel uit voor 21 AUG. Worden hopelijk nog een paar interessante weken. Zal dit glasvezeldraadje blijven volgen.. :p

Cheers...wordt het big or long ears LOL Stephen

Ik moet wel stemmen ,maar heb al besloten er een "donkey vote" van te maken. Naar mijn mening maakt het totaal niet uit op wie je stemt. Men gooit je momenteel dood met allerlei beloften, maar je weet bij voorbaat al dat daar toch niets van terecht komt. Men is vooral heel erg druk met machtsspelletjes binnen de eigen partij en dan blijft er nog maar weinig tijd over om te regeren. Vandaar dat er maar zo verschrikkelijk weinig van de grond komt. Wat kan een minister ook voor elkaar krijgen als je er binnen een jaar al weer uitgegooid wordt? Of als je veel tijd moet besteden aan het er niet uitgegooid worden?
Niet gek dat het in dit land zo'n gigantische zooi is...

Groetjes,
Rixta

Australische doet met Sekspartij mee aan senaatsverkiezing

AMSTERDAM - Marianne Leishman (27), een Australische stripper, doet aan de Senaatsverkiezingen mee met een "sekspartij". De vrouw richt zich met haar partij op de "seksuele behoeften" van het land.

De 27-jarige, die stript onder de naam Zahra Stardust, start volgende week met haar verkiezingscampagne. Ze heeft inmiddels al condooms uitgedeeld met instructies hoe je moet stemmen en haar kunsten met betrekking tot het paaldansen aan het publiek getoond.

Leishman, die mensenrechten heeft gestudeerd, wil zich met haar Sekspartij richten op de seksuele behoeften van de Australiër in de 21e eeuw. Daarom heeft ze veel partijstandpunten waarin seksualiteit centraal staat. Verder is ze onder meer voorstander van legalisatie van het homohuwelijk.

Op 21 augustus vinden de verkiezingen voor de Australische senaat plaats.

Als een Sekspartij kan, dan moet Leefbaar Perth zeker kunnen. Nu beginnen met het oprichten van de partij, dan zijn we optijd klaar voor de volgende verkiezingen en dan hoop ik inmiddels wel te mogen stemmen!

Back