Australische Credit Card (voor niet "Permanent Residents")

MarcoG

XPdite Sponsor
Hoi!

Is het iemand geluk een Australische Credit Card te bemachtigen als je geen permanent resident bent?
En zo ja, bij welke bank/instantie???
Ik heb m'n Nederlandse nog maar die loopt binnekort af en een CC is toch wel een vereiste hier...
ANZ verwees me naar hun VISA debit card...hmmm niet echt wat ik zoek maar als ik niets ander vind zal ik daar toch aan moeten geloven.

Thx!

Marco
 
Ik heb hetzelfde probleem. Gelukkig heb ik wel net een nieuwe Nederlandse CC gekregen. Ik weet dat Amoz er wel één heeft gekregen met een tijdelijk visum.
Het schijnt er ook mee te maken of je een credithistory hebt in Australië. Heb je die niet, dan is het moeilijk om een CC te krijgen. Maar als je inkomen hoog genoeg is zou het op zich geen probleem moeten zijn (heb ik me laten vertellen).
 
Hoi Marco,

Ja hoor... Ik had er een bij de National Australia Bank.

In de tijd dat ik de CC "kreeg" was ik Temporary Resident en ook een Hypotheek was toen geen probleem. Sterker nog, ik werkte zelfs gewoon nog voor mijn Nederlandse baas (vanuit huis hier in Australie) EN werd in die tijd nog in mijn Nederlandse Bank betaald. Was allemaal geen probleem zolang ik maar kon aantonen dat ik een vast inkomen had.

HTH

Paul
 
Wij kregen er ook zo een, bij de Commonwealth branch in Winston Hills, NSW.

Er zat een voorwaarde aan: hij was geldig voor de duur van ons -toen nog- tijdelijke visum (een 6 maands toeristenvisum); als we daarna konden aantonen dat we ons permanente visum hadden bemachtigd, zou de geldigheidsduur gewoon worden verlengd. En aldus geschiedde.

Wat scheelde, moet ik eerlijk toegeven, was dat we een behoorlijke sloot geld op onze Commonwealth rekening hadden staan (huis verkocht enzo....).

Marc
 
Hoi ik ben met mijn temporary studenten visum dan nog niet in Australië, maar mijn bank (bendigo bank) heeft gezegd dat ik alleen een cc krijg als een adres kan aantonen in Australië. Tot die tijd doe ik het met een nl visa card (die een tijdelijke actie heeft dat het kaartje het eerste jaar gratis is en dat is voor mij een prima periode om eea te overbruggen).

gewoon even informeren bij de bank in Australië die je neemt wat er mogelijk is.

pascale
 
Back
Top