Australische economie

En ook de werkeloosheid loopt verder terug, het blijven goede cijfers natuurlijk. Gevaar is dat er een soort roze bubble gevoel ontstaat. Zie de link;

http://au.finance.yahoo.com/news/Jobless-rate-5-1-per-cent-aap-3494311056.html?x=0

En vandaag heeft de Australische Dollar de Amerikaanse ingehaald. De Ozzie dollar is nu dus meer waard dan die van Amerika

zie www.xe.com

Overzicht hoe het er voor staat met Australie in 2011, zie de link;

http://arktotalwealth.com.au/page2968495.aspx

Volgens het ABS zijn de salarissen met 4,4 % gestegen, zie het overzicht op;

http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/mf/6302.0?OpenDocument

En ook de banen gaan mee in de vaart der volkeren.....

http://au.news.yahoo.com/australian-news/a/-/australian-news/8474261/jobs-indicator-rises-for-eighth-month/

een goed teken dus.

En daar is er weer één. Australie behoort tot de landen die het minste risico lopen bankroet te gaan. zie het overzicht;

http://www.cmavision.com/images/uploads/docs/CMA_Global_Sovereign_Credit_Risk_Report_Q4_2010.pdf

wel goed te weten!!!

IK baal van de dollar :cry: :cry: :cry:

Ik baal van de euro!!
grin.gif

En alweer een stukje groei van de economie over het laatste kwartaal 2010

http://www.abs.gov.au/ausstats/abs@.nsf/Latestproducts/5206.0Media%20Release1Dec%202010?opendocument&tabname=Summary&prodno=5206.0&issue=Dec%202010&num=&view=

Het gaat de goeie kant weer uit (als je nog vanuit Nederland moet overschrijven,) pff.Maar nog lang niet wat het was, geduld is een schone zaak,hoorde op het nieuws dat de Dollar verschuiving van het moment vooral komt doordat er zero leningen worden aangevraagd, iedereen wacht af (tot de huizenmarkt instort) wat dan ook vanzelf wel gaat gebeuren, mag ook wel, de meeste huizen zijn zwaar overrated.

Ik verwacht niet dat de huizenmarkt hier zal instorten, de koersdaling van de dollar heeft eerder te maken met de afhankelijkheid van onze economie van Japan en China en dus nu de ramp in Japan dan iets anders.

Inderdaad. En ook het vooruitzicht dat de RBA de rente wel even konstant lijkt te houden. De dollar wordt normaal gesproken verder omhoog gedrukt bij het vooruitzicht op een verhoging. En veel investeerders verkopen massaal hun Yens en dat betekent dan uiteindelijk een vlucht naar de US dollar: US dollar omhoog is AU dollar omlaag. De AU dollar is een indicator van opportunisme en dat is nu even vervangen door onzekerheid/paniek. Maar zodra de hele nucleaire situatie tot rust komt dan zal het evenwicht wel weer herstellen.

Mensen die gaan speculeren en nu geld gaan overpompen van euro naar aud?

Ik zit er wel eens over na te denken. Toen ik een aantal maanden geleden voor het eerst keek was het 1 euro = 1,45 AUD.
Een maand geleden was het 1 euro = 1,20 aud en nu is het weer 1 euro = 1,40 aud.

Het is gewoon een klote idee dat als je €40k meeneemt je er t.z.t. misschien maar 40k AUD voor terug, deed je het in een gunstige tijd krijg je er misschien wel 60k AUD voor. Dat zijn serieuze fokking verschillen :S

Ik zit er wel eens over na te denken. Toen ik een aantal maanden geleden voor het eerst keek was het 1 euro = 1,45 AUD.
Een maand geleden was het 1 euro = 1,20 aud en nu is het weer 1 euro = 1,40 aud.

Het is gewoon een klote idee dat als je €40k meeneemt je er t.z.t. misschien maar 40k AUD voor terug, deed je het in een gunstige tijd krijg je er misschien wel 60k AUD voor. Dat zijn serieuze fokking verschillen :S
Als je je geld niet meteen nodig hebt, dan gewoon je geld op een Nederlandse rekening laten staan en dan in gedeelten oversluizen wanneer je denkt dat de koers gunstig is.

Koersen in de gaten houden loont inderdaad wel dezer dagen. :wink:

echt wel, begin deze week en nu scheelt al duizenden dollars, heb zo een ozforex sms alert en vannacht mijn telefoon niet afgezet, werd ik verdorie wakker omdat de dollar weer gezakt was :lol: , ik dacht, kassa en nu weer lekker slapen

Sacha, ik vrees dat de huizenmarkt op dit moment wel een enorme bubble is, veel mensen besteden al 47% van hun inkomen aan mortgage, ik weet niet hoe het in Perth is, maar hier in Sydney is het huilen met de pet, hele eenvoudige houten cottages met 3 kamertjes voor over een miljoen, dat is niet gezond.
Veel mensen die een worst kregen voor gehouden middels een first home buyers grant kunnen toch hun huis niet onderhouden en verkopen alweer.

De dollar mag wel even schuiven , denk niet dat dat op het moment zulk groot nieuws is al je de historische stand van gemiddeld 1,60/65 ziet.

Toen wij onze emigratie aan het voorbereiden waren stond de dollar 1,98, jammer dat zoiets een jaar duurt, die emigratie dan, :oops: die was nie 1,98 nie toen we hier aankwamen :roll:

Sach je hebt gelijk dat het nu even fluctueert vanwege Japan ook, dat is ons 2e afzetgebied na China, als straks de opbouw gaat beginnen, wat ik hoop dat snel gebeurt voor die mensen dan zal het wel in een sneltempo aantrekken, voor de rest ben ik natuurlijk haske blond en weet ik er helegaar niks van :evil:

Ja dat zijn geen grappen!! Toen wij bijna 8 jaar geleden voor het eerst naar Oz gingen, was het 1 euro op 1,85 AUS....Maar dat kunnen we wel vergeten dat het weer zo gunstig zal worden

Ook hier is al veel over geschreven. Check op het item Australische dollar. Nog geen 2 jaar geleden piekte het koersverschil op A$ 2,08 en dat was tot nu toe het beste moment geweest om van Nederland je geld om te zetten (voor 40K had je dan zo'n slordige 83K A$ gehad)Nu loopt ie weer wat op en is van 1,28 gekomen. hopen dat het doorzet en ie weer op de normale koers van rond de 1,60 gaat komen (of hoger natuurlijk)

Het is wel leuk als je tegen een goede koers je geld vanuit Nederland over kunt halen en dan in OZ op een spaarrekening kunt zetten (zo'n 6,5% tegen 2,5% in Nederland)

Back