australische muziek.

Altijd gedacht dat ze ozzie waren. Ik geloof dat we allebei gelijk hebben, onderstaande tekst komt uit Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/Crowded_House)

"The group announced their decision to reunite in 2007 and will be releasing their first album since 1993's Together Alone on July 2nd 2007. Although the band have often been claimed as a New Zealand group due to Neil Finn's leadership, the influence of the country on their later period recordings, and particularly the Neil Finn - Tim Finn collaborations on the hugely successful Woodface record, the band have often stated that they consider themselves a Melbourne and therefore Australian group. Apart from having been formed in Melbourne, it is worth noting that the members of the band resided there for most of their initial career, and that two thirds of the original line-up were from the city. The nationality of the group has long been a point of contention amongst their Australian and New Zealand fans, and is further complicated by the fact that half of the group are now American, and that none of the members currently reside in either Australia or New Zealand."

accadacca!....Wolfmother...Eskimo Joe...John Farnham...Kylie Minoque...the wiggles( toot toot chugga chugga big red car)  :evil:

Een liedje over Australie maar door een stel schotten (geloof ik):men at work,land down under

[quote author=SanderB link=topic=4320.msg90123#msg90123 date=1179367675]Een liedje over Australie maar door een stel schotten (geloof ik):men at work,land down under[/quote]

Nop, echte ozzies: "Men at Work were an Australian reggae-influenced rock band of the early 1980s" (http://en.wikipedia.org/wiki/Men_at_work)

:up:

Men at work ---- land of down under...

Ik denk 1 van de beste songs of Australia en outside..ever.

Speel het voor me de hele avond, ik vind het best.....en tussedoor AC/DC ofcourse :cool: :smile:

Jack :evil:

INXS mis ik nog bij de reacties en heeft toch ook geweldige nummers.
Dan wel de tijd met Michael asl zanger.
Volgens mij spelen ze nu nog steeds maar in een andere samenstelling maar dat weet ik niet zeker.

De tekst is wel gaaf trouwens van Land downunder/Men at work:

Traveling in a fried-out combie
On a hippie trail, head full of zombie
I met a strange lady, she made me nervous
She took me in and gave me breakfast
And she said,

Do you come from a land down under?
Where women glow and men plunder?
Cant you hear, cant you hear the thunder?
You better run, you better take cover.

Buying bread from a man in brussels
He was six foot four and full of muscles
I said, do you speak-a my language?
He just smiled and gave me a vegemite sandwich
And he said,

I come from a land down under
Where beer does flow and men chunder

Lying in a den in bombay
With a slack jaw, and not much to say
I said to the man, are you trying to tempt me
Because I come from the land of plenty?
And he said,

Oh! do you come from a land down under? (oh yeah yeah)
Where women glow and men plunder?

[quote author=Gerry link=topic=4320.msg90172#msg90172 date=1179416402]
INXS mis ik nog bij de reacties en heeft toch ook geweldige nummers.
Dan wel de tijd met Michael asl zanger.
Volgens mij spelen ze nu nog steeds maar in een andere samenstelling maar dat weet ik niet zeker.
[/quote]

Yep: we zijn laatst naar een concert van INXS hier in Brisbane geweest. De nieuwe front man is errug goed maar kan uiteraard niet tippen aan Michael... Die missen we wel. Ondanks dat een erg goed concert; erg gaaf om al die INXS 'klassiekers' weer eens (live) te horen!

Kylie kan NIET zingen

Niet mee eens... als je Kylie vergelijkt met echt goede zangeressen delft ze absoluut het onderspit en het muzikale gehalte is natuurlijk ook niet te vergelijken met die van echte muzikanten maar ze kan echt WEL zingen...

Maar OK: ieder z'n eigen mening natuurlijk  :up:

[size=8pt]Kylie.....Kylie    .....Kylie[/size]

We zijn toch niet een stel [size=12pt]M!$tjes[/size]

Heeft er iemand gehoord van echte muziek, muziek van

[size=28pt]AC/DC[/size]         [size=24pt]YYYEEEAAAAHHHHHHH... rock on ,bloody devils....[/size]

:loldevil:            :angeldevil:                :loldevil:            :doofywave:

[size=14pt]Ps; He TinusV ....wat doet die karma -0/+0 of something naast mijn ...je weetwel[/size]

[quote author=mammavark link=topic=4320.msg90622#msg90622 date=1179750794]
niks hoor Jack, we lieten de eer aan jou.  :evil:

aukje
[/quote]

???.....please explain Mama.....de eer op wat??...

Wie anders dan Jack mag hier posten over ACDC, ik bedoel, dat weet toch iedereen?

Ik houd het gewoon bij lekkere feest bandjes, jij doet het heftiger werk. (mijn artvark vindt ze ook al zo leuk, maar ik wordt gek van het gejengel van die springende ...eh...meneer.)

aukje

Angus.....

ook hij heeft dit niet van zich zelf....
wie was dat ook alweer met de bekende duckwalk or something?????

[quote author=Jack link=topic=4320.msg90755#msg90755 date=1179836444]
wie was dat ook alweer met de bekende duckwalk or something?????
[/quote]
Chuck Berry.

Bart

Chuck Berry , yep....the one and only Bart.
Is he still alive???

Is het nummer, '' johnny be good'' ..? van Chuck,  Was zeker ook een dikke hit in Australia destijds.

Ik zit het toevallig net online te kijken; hier staat een stukje:

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/vpro/34852653/windowsmedia.asf?title=Wolfmother+live+op+Pinkpop+2007

Als je meer wil zien moet je even naar http://3voor12.vpro.nl gaan; daar zend de VPRO 3 dagen lang live verslag uit...

ff ter info. Doe het ff uit me hoofd ac/dc crowed house zijn zeker niet Oz en inxs zanger MH is volgens mij geboren in Hong kong of is daar op gegroeid. En dat hij wel geboren is in Aus.
Crouwed house is kiwi zanger is Neil finn geboren in N-Z

Ac/dc Malcom en angus young komen beide uit Glascow tweede zanger Ronald "bon" Scot komt ook uit schotland, Drie keer schotland dus. Phill rudd komt uit N-Z, Eerste zanger Dave Evans komt uit wales.
Huidige zanger Brain Johnson komt uit New Castle Eneland
en ze wonen nu over de hele wereld verspreid, Angus Young mag Aus niet eens meer in om te wonen hij woont al vanaf 1984 of 87 in aalten NL.

Gr Pat

Dat Angus in NL woont dat wisten we, was pas nog op het nieuws...
Waarom mag Angus eigenlijk niet meer in Australia wonen????????

Thanks for the info.....

Back