Australische toeristen in Nederland

ricoo

New Member
Hi,

Eind augustus komen onze mates uit Australie ook eens een kijkje in Nederland nemen om vervolgens samen door Europa te toeren.

Nou zijn wij inmiddels aardig thuis in Australie, maar nu zijn de rollen omgedraaid...!
Enig idee wat nu voor een Australier geweldig zou zijn om in Nederland te zien en/of mee te maken? Dagje indoor skien en de standaard toeristen-tourtjes staan al op het programma...wij zijn benieuwd of jullie ook nog leuke ideen hebben..! Alvast bedankt!  :up:
 
Amsterdam (grachten, rosse wijk), molens, madurodam, polders en fietspaden
M.vr.gr.
Perthpete
 
Delta werken in Zeeland?

Tuurlijk Amsterdam met al zijn bezienswaardigheden!

Misschien is dit een leuke site?
http://www.euroreizen.be/landen/nederland/attracties_museums.htm

Groetjes Lin
 
In Amsterdam heb je ook een 3d film,the Holland experience,ben ik destijds met mijn vriendin uit Hong Kong naar toe geweest.
Euromast in Rotterdam misschien?
Houden ze van natuur?Bv.Oostvaardersplassen gebied bij Lelystad.
 
Heb ook nog een leuke site gevonden;www.tripadvisor.com,kun je zoeken naar "tourist attractions in Holland".
Veel plezier! :flying:
 
Wat dacht je van de stormvloedkering in de Oosterschelde? Dat is een stuk unieker dan de ramen in Amsterdam.
 
Nationaal Park het Dwingelderveld is helemaal geweldig. Heb er jaren in de buurt gewoond en het is er prachtig.
 
En de Kale Duinen (ook Aekingerzand genoemd) bij Appelscha zijn ook prachtig.

De omgeving van Slenaken in Zuid-Limburg, ook helemaal te gek.

De waddenzee, wadlopen. Eén van de eilanden.

Hoge Veluwe en de Veluwezoom.
 
Op de fiets door Friesland, wauw!!  :bike:

(aan de andere kant van het nat is het overigens ook prachtig fietsen over de dijk. Durgerdam, Uitdam, Marken, Monnikendam, Volendam, Edam, all the way to Hoorn ...)
 
Wat leuk dat je vrienden overkomen!

Wij hebben vrienden uit het buitenland meegenomen naar het Openlucht Museum in Arnhem. Leuk om te zien hoe Nederland er vroeger uit heeft gezien. Vaak worden er ook demonstraties gegeven en is er van alles te proeven.

Wij zijn van Arnhem doorgereden naar kasteel Huis Bergh en hebben daar een tour gedaan.
Het rondkijken in een kasteel vonden ze leuk, zeker omdat ze in hun land geen kastelen hebben. Je kunt daar ook lekker buiten lunchen en lekker rondwandelen.

Veel plezier !

Groeten Nicole
 
Kaasdragen in Edam of Alkmaar, Kinderdijken bij Rotterdam.  Ik heb mijn vrienden, met kinderen 9 en 12 naar de Efteling gestuurd, het sprookjesbos, vonden ze geweldig.

De laatste keer dat ik met de kinderen in Nederland was heb ik ze mee naar Madurodam genomen, mijn oudste zei, had je dat niet gelijk kunnen doen dan had ik het hele land niet afgehoeven!!!

Fietsen in de polders, zeker doen!
 
Afsluitdijk, Deltawerken, zeelandbrug, jazz festival in Breda, of was het Eindhoven ?...of toch Den Bosch, Brabantse Dag (cultuur historisch evenement in Heeze), Kermis (overal in brabant), Brabantse bossen, de biesbosch, diverse musea (Rijks, van Gogh), Den Haag, Delft, Gouda, Edam, (vergeet Volendam), als het echt moet: Amsterdam,  Efteling niet vergeten. Madurodam als je in een paar uur heel nederland wilt zien. Diverse kastelen, alle rivieren, een paar kerken....Maastricht. En als je alles gehad hebt, kun je nog naar Brugge....... :up:
 
Hopelijk laat je je vrienden ook een ander stukje Europa laten zien, zoals België  :cheer: :wink: en Frankrijk!! Ze komen van zooo ver dus die extra kilometers zijn geen probleem! Ga in Brussel naar het Atomium kijken (opnieuw open), kuier door de straatjes in Brugge, ga kijken naar de schilders en kunstenaars in Parijs en ga wijn proeven in Bordeaux!!

Veel plezier!  :up:

Sara
 
Nou ik denk dat we al heel veel keus hebben. In onze planning zit ook Italie en Griekenland.
Alvast bedankt aan iedereen voor de tips.

Groetjes Richard.
 
Ook erg leuk de weerribben om met een bootje doorheen te gaan of Giethoorn ook erg leuk dorpje echt authenthiek met allerlei kleine museumpjes super leuk en gezellig :up: :up: :up:

Veel plezier alvast,

Liefs Eutrice
 
[move]!!!! WAARSCHUWING VOOR ZADELPIJN !!!!![/move]

Australische konten zijn over het algemeen NIET ingesteld op fietszadels, dus hou je fietstrip kort!!!  :-D
 
:-D :-D :-D wellicht een trekhaak aanschaffen?

Misschien wadlopen? of was dat al genoemd.....heb dat zelf trouwens ook nog nooit gedaan.  Apeheul?? Zaanse Schans?? Afsluitdijk??

Openlucht museum is inderdaad wel heel leuk!

Groetjes
Syl
 
ahhh Lin....sorry..... :-( :cry:  hey, misschien kunnen ze bij je mams op de koffie!!! :up: En dan kunnen ze als bedankje wat Senseo Pads & Drop voor je mee terug brengen naar Australie!

Groetjes
Syl
 
Back
Top