Auto verzekering

Mijn all-risk verzekering voor een Holden (=Opel) Commodore met een nieuwwaarde van $36.000 kost mij $441 per jaar.
Ik heb dan de maximale no-claim korting.

Groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Oke, da's inderdaad goedkoper. Goed om te weten. Leuke wagens trouwens die HOLDEN. Lekker veel power, want ze hebben veel grotere motorinhoud. Benzine is toch goedkoper!

gr. Erik :up:
 
No offense, maar ik zou dus absoluut NOOIT voor een Holden gaan.....
Zelfde als dat ik in NL nooit zou kiezen voor een Opel....
(kheb twee keer in een slOpel gereden en beide keren is me dat zeer slecht bevallen)

Maar goed...misschien ben ik wel verwend met het meest betrouwbare automerk ter wereld :)
(niet uit eigen ervaring, maar uit gerenommeerde tests)

Goed...nu weer ON-TOPIC :p
 
Hoe zit dat eigenlijk met de autoverzekering en de registratie van een auto als je nog geen vast woonadres hebt in Australie?

Wij willen namelijk eerst een aantal maanden door Australie reizen (ook om te kijken waar het ons het beste bevalt). We willen daarvoor een auto kopen (beetje leuke 4*4 bij voorkeur maar dat terzijde) maar heb je daar een vast adres o.i.d. voor nodig in Australie? Hoe regelen bijvoorbeeld backpackers dat?

Heeft iemand hier ervaring mee?

groeten,

Martijn
 
Je moet wel een adres opgeven, maar dat kan ook van een hostel zijn. Als het maar niet een postbus is. Misschien van een bekende? Maar hostel werkt prima hoor! Daar bewaren ze vaak wel de post (even afspraken over maken).

Ik zag ergens iemand schrijven dat verzekering hetzelfde is als rego. Maar dat is niet zo hoor!!!!!!!!!! Rego is alleen belasting en soort van persoonlijke liability (wa). Je moet nog wel verzekeren voor als je bijvoorbeeld een hek beschadigd, of een tweezijdig ongeval veroorzaakt en andermans auto in de prak zit (en de jouwe, maar dat moet je apart all-risk verzekeren.....) Met andere woorden: wie betaalt voor de materiele schade die jij een ander aandoet.....!?

Ik heb toen voor een jaar de goedkoopste verzekering afgesloten, dus niet all-risk en mijn eigen auto was niet verzekerd voor schade. Ik weet niet meer precies wat ik heb betaald maar het was niet duur en ik had geen no-claim opbouw meegenomen uit nederland. Ik was verzekerd bij Suncorp. Effe telefonisch geregeld, kenteken opgeven, make/model etc.
 
Hallo Henriette,

Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n vermoeden dat een hosteladres een oplossing zou zijn, als ik het zo begrijp accepteert een verzekeringsmaatschappij dat dus ook...... da's mooi. Aangezien wij geen vrienden, familie of kennissen hebben down-under is een adres van een bekende daar gebruiken geen optie.

Als je een beetje op internet zoekt kan je geloof ik wel zat vinden over verzekeringsmaatschappijen e.d., ik ga vantevoren wat quotes vragen bij verschillende maatschappijen zodat we de tarieven een beetje kunnen vergelijken, scheelt in Australie weer wat uitzoekwerk.
Hoe kwam jij aan de maatschappij waar je je toen verzekerd hebt, yellowpages (hebben ze dat down-under uberhaupt?) ofzo?

gr.

Martijn
 
Ja hoor, ze hebben gewoon yellow pages.
Eigenlijk heb ik toen ik de auto overgedragen kreeg direct suncorp vanuit de auto gebeld. Suncorp is een grote bank+verzekeraar in Australie. Liep daar ook altijd langs dus was gewoon een soort herkenning. Niks onderzocht of zo.
Heb gelukkig dat jaar ook geen aanspraak op de verzekering hoeven maken.........
http://www.suncorp.com.au/suncorp/insurance/personal/vehicle.html

Ik had alleen third party property (voor een 4WD)
 
Het is een beetje een oud draadje, maar wij hebben vandaag een auto gekocht en die gaan we woensdag ophalen.

Wie heeft er nog goede tips voor het kiezen van een verzekeringsmaatschappij? Ik dacht er over om de auto gewoon te verzekeren bij Westpac (onze bank in Australie) maar de verkoper heeft ons dat afgeraden omdat deze erg duur zou zijn.

Alvast bedankt!

Sacha
 
Online quotes opvragen bij verschillende verzekeraars is een optie (SGIO, SGO, Allianz, RAC, ...). Ook een optie en soms wel handiger omdat je dan 'face-to-face' zaken kunt bespreken is bij een kantoor van een verzekeraar binnenstappen. SGIO zit b.v. aan St. Georges Tce. Wij hebben oorspronkelijk ook onze autoverzekering daar afgesloten (en ondertussen ook de opstal en inboedel :)).
 
Wij zitten bij HBF met de 2 auto's, de contents en de private health.
Meer verzekeringen, geeft meer korting.
En inderdaad zoals Pete al zegt; wij zijn het kantoor, in het Rockingham shopping centre, binnen gelopen voor direct contact
Tot nu toe wel tevreden over ze.
De gestolen spullen zijn al vervangen, al had dat vanwege de zeeeeeer korte tijd tussen afsluiten en gestolen worden, nog wel wat voeten in de aarde.

Bart
 
Ik ben verzekerd bij AAMI voor de green slip (NSW) en comprehensive, was voor mij een van de goedkoopste. Ik heb inmiddels mijn auto total loss gereden en de uitbetaling was snel geregeld. Ook als je voldoende jaren je rijbewijs hebt gehad en geen grote claims hebt gemaakt, dan krijg je no-claim-for-life.

Je kunt heel simpel online een quote aanvragen bij diverse verzekeraars en dan vergelijken.

Cheers,
Rene
 
Back
Top