automonteur-motor mechanic zonder recente werkervaring

henri63

New Member
Hallo
We willen graag weten welke papieren-diploma´s nodig zijn om voor een visum in aanmerking te komen. Ik heb een diploma automonteur VAM 2e monteur maar de laatste 10 jaar als proces operator gewerkt. De situatie is als volgt Ben 41 jaar heb het diploma en heb een broer die Australian citizen is die bereid is te sponsoren. Mijn Engels is uitstekend genoeg voor punten En mijn spouse voldoet aan de basis requirements. Met de puntentelling kom ik er niet uit omdat niet duidelijk is welke papieren verder nodig zijn en of in deze situatie werkervaring de laatste jaren in het beroep nodig is. Dit vooral ook omdat motor mechanic op de modl lijst voorkomt. Heeft iemand hier idee  over? We willen graag een visum aanvragen. Buro van Breumelhof hebben we al aangeschreven maar helaas staan we voorlopig op de wachtlijst.
Wie weet raad?
 
Hoi Henri

Ik moet je helaas mede delen dat je echt werkervaring nodig hebt,en dan van het laatste anderhalf jaar.Je moet goede referenties hebben anders lukt het je niet!!!! Ik ben zelf ook automonteur.Ze willen zelfs je praktijk examencijfers zien.
Heel veel sterkte,als ik jou was en graag naar australie wil zal je toch moeten solliciteren als automonteur en dan een anderhalf jaar werken ALS MONTEUR
sterkte Gerard
 
Hoi Gerard

Ja,,, de sollicitaties om weer als motor mechanic aan de slag te gaan lopen al
Het is op zich prima om weer in dat vak verder te gaan. We zitten alleen vooral met de tijdsdruk vanwege de leeftijd. Immers boven je 45e lukt het zeker niet meer. Nu hebben we in booklet 6 een uitzondering voor werkervaring gevonden. nl
exceptions basic requirements designated areas in basic requirements gelezen dat je bij een 60 puntenberoep slechts 6 van de 12 voorgaande maanden in een beroep van de SOL gewerkt moet hebben.  Ik ben er nou nog niet achter of we iets over het hoofd zien en of dat ook dan voor ons gaat werken.
 
Hoi Henri
Daar heb jij wel gelijk aan,maar, let wel, dat is volgens mij ook afhangend van de diplomas die jij heb.De ene diploma koppel ze aan zoveel ervaring en een andere diploma weer niet.Zelf heb ik in Zuid-Afrika mijn monteurs diploma gehaald ,1990, en hier in nederland mijn eerste monteur bedrijfswagens diploma.En het laatste, raar maar waar, hebben ze geen belang.Voor mijn TRA had ik zelf mijn apprentice contract,met begin en eind datum, praktijkexamen resultaten,volledige referenties van mijn hele werk historie,ALLE diploma's gekopieerd (legal) en vertaald etc. etc.
Het is gewoon heel moeilijk allemaal, wat is juist en wat niet, vandaar dat ik een migrationburaeu ingeschakeld heeft en dat was hun advies!!!! Mischien hale ze maximaal bewijs binnen om zeker te zijn dat alles wel goed komt :up:
Om zelf alles te doen vind ik zelf heel moeilijk en ZEER tijdrovend.
Heel veel sterkte en laat je GOED informeren :up:
groetjes Gerard
ps.laat je niet ontmoedegen want aanhouder wint is mijn leuze :)
 
Back
Top