Autostoeltjes

Lachen. Ik heb hier in SA zitten zoeken naar gepubliceerde standaarden en kon het alleen vinden in van die 'boekjes voor buitenlanders'! Dus als je het chinees machtig bent of ooit een lange vakantie in Griekenland hebt gedaan: hier staan de antwoorden http://www.transport.sa.gov.au/publications/safety.asp

Maar hoe zit het dan verzekeringsgewijs als je ooit een ongeluk hebt en ze komen erachter dat je geen Oz goedgekeurd autostoeltje hebt gebruikt?

Wij gebruiken een Australisch stoeltje, maar oh wat mis ik onze Romer King Quick Fix!

Hoi Lin,

Wij hebben ook een Römer thuis en heb nu al spjt dat we hem moeten verkopen  :-(

Welk merk van autostoeltje hebben jullie in Oz gekocht ?

Groetjes

Inès

Toen ik ons stoeltje kocht had ik haast. Was namelijk zonder stoeltje gekomen en wilde zo snel mogelijk Amber veilig vervoeren. Dus heb ik bij de BIGW van hun merk (ik geloof Love) een autostoeltje gekocht, prima stoeltje hoor. Hier moeten namelijk de stoeltjes met een gordel achter in de auto aan een haak in de kofferbak vastgemaakt worden. Daarom heb je denk ik weinig aan de europese stoeltjes.... Maar wat blijkt! Hier zijn ook babyspeciaalzaken (natuurlijk!) waar je wat duurdere stoeltjes kan kopen als je wilt. Maar ook weer allemaal met een gordel die je spant over de rugleuning van de achterbank naar de kofferbak.

Succes!

Groetjes Lin

[quote author=Lin link=topic=6872.msg87541#msg87541 date=1176886649]
Maar hoe zit het dan verzekeringsgewijs als je ooit een ongeluk hebt en ze komen erachter dat je geen Oz goedgekeurd autostoeltje hebt gebruikt?

[/quote]

Een hele goed vraag van Lin.  Stel voor dat de verzekering niet uitbetaalt als er een ongeluk is?  Zo ver ben ik nog niet maar zal wel 2 kleintjes hebben daar die autostoelen nodig hebben.   Onze Maxi-Cosi stoelen zijn super maar ik neem geen risico met mijn kids, ik koop liever nieuwe stoelen daar denk ik.

Groetjes,
Susan

[quote author=michielsylvia link=topic=6872.msg87470#msg87470 date=1176849694]
Lachen. Ik heb hier in SA zitten zoeken naar gepubliceerde standaarden en kon het alleen vinden in van die 'boekjes voor buitenlanders'! Dus als je het chinees machtig bent of ooit een lange vakantie in Griekenland hebt gedaan: hier staan de antwoorden http://www.transport.sa.gov.au/publications/safety.asp
[/quote]

Gelukkig kan ik een beetje Italiaans, dus ik ben er achter dat het stoeltje verplicht is tot 6 jaar.

Bedankt voor de info  :up:

Jolanda

Dat is mooi, Luca wordt in Augustus 6, Yoeghee :up:

Maar wat doe ik dan, gewoon een soort stoelverhoger of zo, hij wil natuurlijk wel alles zien als we daar eeiinnddeelliijjkk arriveren.

Mariette

Ik ga daar ook voor een stoelverhoger kijken.
Lola word volgende week 6, maar zo groot is ze niet.
En die kids willen natuurlijk ook wel wat zien onderweg.

Jolanda

Hey hey,
Begrijp ik het nu goed en is de maxi cosi Priori XP niet toegestaan in Australië? Dat is balen! Wij wilden hem meenemen in het vliegtuig. Zit onze dochter ook mooi hoog en hebben we dat ding mee. Ook hoopte ik dat ze zichalef dan niet los on maken en wij msschien wel eens een oogje dicht konden doen  :? Is wel zonde dat we daar dan een nieuwe moeten halen voor 7 maanden!

Het is geen moeten, de keus ligt aan jezelf.
En ook waar je je wilt vestigen, want iedere staat heeft ook weer zijn eigen regeltjes.
Oeps, ff kijken of die 6-jaar grens ook in Tas geldt!

Mariette

[quote author=kallie link=topic=6872.msg87645#msg87645 date=1176980740]Het is geen moeten, de keus ligt aan jezelf.[/quote]

Eens. Ik vind de maxicosi veel beter/ergonomischer/zachter van binnen/harder van buiten/mooier/kindvriendelijker dan de bakken die ze hier verkopen. Ik denk ook dat je er bij een crash fysiek meer aan hebt dan een Australisch bakje. Zolang je de maxicosi vastmaakt (zoals het hoort) met een normale driepuntsgordel is er niets aan de hand. Maar ja, verzekeringstechnisch is het wellicht niet super slim.

Gelukkig zijn de onze ermee klaar en gaat het nu over boosters en stoelverhogers - allemaal Australisch inmiddels.

MICHIEL

Hi Michiel,

En hoe oud zijn jullie kinderen.
Dit natuurlijk met betrekking tot de bepaling dat ze niet meer in een stoeltje hoeven.
En ook niet onbelangrijk: Waar zijn jullie gelegerd? :lol:

Mariette

Hoi Mariette,

4,5 en 2,5. De jongste zit in een echte autostoel (a la Romer in NL), de jongste op een boosterseat - een soort kleine uitvoering van de echte autostoel. De maxicosi hebben we verkocht - aan mede imigranten die onze mening deelden over Maxi Cosi.

Wij zitten in het mooie Adelaide!

MICHIEL

Nou ik denk dat we onze mooie Romer multifunctionele stoel maar beter hier verkopen, temeer omdat Luca in Augustus al 6 wordt.

Mariette

Onze meiden zijn 6 en 3. Amber zit dus nog steeds in een autostoel en Iris op een boosterseat. Een simpel verhogertje eigenlijk en ik heb zo'n ding gekocht wat je over de gordel spant waardoor haar nekkie niet wordt afgeknepen. Sorry dat ik dat niet beter uit kan leggen, weet niet hoe het heet.

[quote author=kallie link=topic=6872.msg87645#msg87645 date=1176980740]
En ook waar je je wilt vestigen, want iedere staat heeft ook weer zijn eigen regeltjes.
Mariette
[/quote]

Doel je dan op de regeltjes omtrent autostoetjes? Want ik denk toch dat die voor Australie in het algemeen gelden.

Groetjes Lin

Ben het met kallie eens, de kans is heel groot dat het per staat verschilt. Je moet het hier (soms) een beetje zien als de EG: klinkt leuk als handelsblok tegen Amerika maar alle landjes hebben toch hun eigen regeltjes. En die zijn op grote lijnen wel gelijk, maar de devil is in de detail.

Michiel

Back