AVATAR

cyberoo

XPdite Sponsor
Hi XP-diters,

Wij zijn vandaag naar de film Avatar-3D geweest @Port Macquarie NSW.... WOW :lol:

Weet dat ik geen reclame mag maken hier maar als je van sci-fi houdt... Ga beslist kijken!
Alle XPdites houden een beetje van avontuur neem ik aan dus ik dacht om die reden knal dit draadje erin. :roll:

Ben zelden zo dromerig en "feel good" uit een theater gewandeld na een bijna 3 uur durende film ondanks de -mild- violence scenes.
Maar ja smaak blijft persoonlijk weet ik.

Cheers Stephen
 
Je mag best wel iets aanprijzen hier op het forum hoor.

Avatar staat ook nog op mijn lijstje. Een aantal maanden geleden heb ik Up gezien in 3D. Echt super, een compleet andere ervaring dan de rood/groene 3d films van vroeger.
 
Oehh ik ga a.s. donderdag naar Avatar 3D.
Heb er zo'n goede verhalen over gehoord!! Ben benieuwd.
Papa gaat vrijdag, maar dan niet in 3D, want hij denk dat er dan zoveel op je af komt dat de film op zichzelf moeilijker te volgen is..
Wat vond jij stephan?
 
Hoi,

Het is even wennen Gwen de eerste 10 minuten wil je je brilletje poetsen natuurlijk maar deze film is absoluut het volwassen worden van de "acteur & computer" mix.

De film is door 3D en geluid bijna een belevenis. Had het zweet onder mijn oksels (bleh :evil: ) na de laatste heftige actie scenes. Iets wat ik normaal alleen heb als ik met een onboard camera meerijdt tijdens de TT...lol :lol: omdat ik zelf ook dat gevoel ken.

Cheers Stephen
 
Papa gaat vrijdag, maar dan niet in 3D, want hij denk dat er dan zoveel op je af komt dat de film op zichzelf moeilijker te volgen is..
Dit is een geweldige film in 3D (heb het het eerste weekend hier in OZ gezien) en vertel je pa maar dat het niet meer is zoals de eerste 3D films (of die 3D films in attraktieparken). De brilletjes zijn inmiddels sterk verbeterd en dit is geen film die 3D gebruikt om dingen op je af te laten komen. Het wordt juist gebruikt zodat je er helemaal in op gaat, wat nu precies de bedoeling van een film is.
 
Ik heb me trouwens laten vertellen dat de (mannelijke) hoofdrolspeler hier uit Boganville :wink: , A.K.A. Hoontown :? , A.K.A. Rockingham :cool: , komt.

Bart
 
Ik vond de film ook een heerlijke ervaring. Het 3D voegt echt wat toe en Pandora is oh zo mooi maar het verhaal viel naar mijn mening tegen vanwege het hoge Pocahontas-gehalte.
 
Ik vond het verhaal juist boeiend omdat het verbeelt hoe de industrie/politiek vroeger met bevolkingsgroepen heeft gehandeld, en nog steeds handelt, als er belangrijke grondstoffen in het belang zijn. Vooral de verbintenis van de bewonders van Pandora (ben even hun naam kwijt) met de natuur, zoals veel inheemse volken (o.a. Peru, Australie) zich verbonden voelen met "Moeder Aarde", vind ik erg mooi. En ach, dat beetje romance maakt het dan interesant voor diegene die die diepgang mist.
 
Oehh ik ga a.s. donderdag naar Avatar 3D.
Heb er zo'n goede verhalen over gehoord!! Ben benieuwd.
Papa gaat vrijdag, maar dan niet in 3D, want hij denk dat er dan zoveel op je af komt dat de film op zichzelf moeilijker te volgen is..
Wat vond jij stephan?

Ok, ik ben niet Stephan, maar heb hem (samen met Ellen natuurlijk:) :)) gezien op nieuwjaarsdag in de VMAX bioscoop in Innaloo..... Een verslagje:

Prachtige bioscoop (ruime, luien stoelen, ieder zijn eigne twee armleuningen met in eentje een flessehouder, Prima. Bij de voorfilmpjes al even een 3D reclame (bril op!). Erg leuk. En als dan de film begint....... hmmmmm, Ellen even wat last van bewegings 'ziekte' bij de opname waarin ze ontwaken uit de Cryo kuipen (geen zorg ik vertel niets). Maar verder ...... Man, man, man, geweldig!!!!! Ik ben best een gadget man en had allerlei goede verhalen gehoord vooraf en probeerder dus om niet al te veel te verwachten. Tegen de tijd dat we uit de bioscoop liepen was ik even stil hoor. Dit is GEWELDIG, PRACHTIG, INDRUKWEKKEND, .... ik wil meer!!

ok, voor mensen die geveolig zijn voor beweging een kleine waarschuwing dat Avatar nogal beweeglijk is (niet zozeer het gevolg van 3D trouwens, maar gewoon de snelheid en opname methodes)... Zoals Ellen zei: zodra we hem op DVD kunnen kopen moeten we hem thuhis nog eens zien, dan kan ik ook de stukken die ik gemist heb (ogen dicht) alsnog zien.
Maar het kan allemaal niet de pret en het 3D plezier drukken ...

WE HEBBEN DE TOEKOMST VAN FILM/TV GEZIEN HOOR!!!!!

(zo, Gwen, heel veel plezier. Ga je trouwens in Tilburg of ga je misschien naar Antwerpen?)
 
Hmmm, je bent ondertussen al geweest denk ik ... Ik ben benieuwd opm te horen wat je ervan vond ..

Oh ja, nog vwb het verhaal: niets mis mee, mar wel een typisch Amerikaans en voorspelbaar verhaal toch wel. Maar ook dat heeft de pret in het geheel niet gedrukt ...
 
Ik ben inderdaad gisteren geweest.
Ik vond het op het begin erg wennen, en mijn ogen begonnen na een tijdje goed zeer te doen (wss door te weinig knipperen.. vinden mijn lenzen nooit zo leuk).
Maar wauw wat was de film geweldig zeg!! Heeeeeeel apart om zo'n avonturenfilm in 3D te zien.
Papa gaat zaterdag waarschijnlijk naar de gewone. zijn broer heeft al kaartjes gekocht voor de gewone.. Vind dat zo stom, hij moet gewoon naar de 3D! haha.
Ik ben in Tilburg geweest, in de Must See. De zaal was niet zo groot (3d scherm voor de grootste zaal was zeker te duur), en de zaal was dan ook helemaal uitverkocht! Ik zat met mijn beste vriend lekker in de Club Seats. Voor de mensen die niet weten waar ik het over heb; bij de must see bioscopen heb je de gewone zaal, en daarboven een apart gedeelte met extra brede stoelen, een bankje voor 2 en een bank voor 4 met een tafeltje er voor. Ik zat in het bankje van 2. Altijd een stuk rustiger in de club, en je zit mooi bovenaan. Wel ietsjes duurder, maar goed, voor deze film had ik dat zeker over!

Eindbeoordeling: Top!
 
Prima! Ik wist niet dat er in Tilburg ook al zo'n wat luxere deel was.. Dat gaat de goede kant op:).

Overigens nog een filmtip, zojuist een dvd gehuurd: District 9... Ook een hele goede film. Effe wennen in het begin (lijkt gewoon een documentaire), maar erg goed... (Peter Jackson als regisseur, weer een prima resultaat).
 
Wij zijn gister ook geweest, de temperatuur liep hier in Adelaide op tot 43 graden en waar kun je dan beter zitten dan in de bisocoop..
Om het half uur wordt het hier getoond in 1 vd vele zalen, zo populair is de film. En niet voor niets, want wat een spektakel..en je zit er echt middenin!! De drie uur is zo voorbij (en je mag het brilletje houden :))
Aanrader! :up:
 
(en je mag het brilletje houden
smiley.gif
)
Jaaaahhh, voor als de echte wereld je niet 3D genoeg is...hahaha

Nou bij ons mocht je de bril anders niet houden hoor.. Super dure dingen! Of had jij nog zo'n rood/blauw folie brilletje? Haha.

Ik kwam er laatst trouwens achter dat Eclipse, de 3e film van de Twilight Saga, rond 1 juli uitkomt.. Ik dacht pas in November... Dat wordt dus een bios avondje in Australië!!
 
Wij zijn gister ook geweest, de temperatuur liep hier in Adelaide op tot 43 graden en waar kun je dan beter zitten dan in de bisocoop..

Gister voelde het weer aan als min 15, dus waar kun je dan beter zitten als in een "warme" bioscoop? :wink:
Ik vond het ook een echte WOW film! Had van mij nog best langer mogen duren, heerlijk! Komt misschien ook omdat niet alleen in Tilburg maar ook in Eindhoven je zo'n super fijne service bios hebt (Zienbioscopen ), net een huiskamer,fijne stoelen,maar 3x3x3 dus niet hutje mutje, tafeltje erbij, belletje voor een drankje en een hapje.... Oh kon het maar altijd weekend zijn :rolleyes:
 
tafeltje erbij, belletje voor een drankje en een hapje....

Hmm dat is dan zeker zo'n bioscoop waar de medewerkers telkens door de zaal lopen om mensen te bedienen, en overal een lichtje brand zodat je de 'kaart' kunt zien??
Heb 1x in zo'n bioscoop gezeten, maar dat is toch niet voor mij weggelegd.. Vind het erg storend eerlijk gezegt, haha.
 
Hmm dat is dan zeker zo'n bioscoop waar de medewerkers telkens door de zaal lopen om mensen te bedienen, en overal een lichtje brand zodat je de 'kaart' kunt zien??
Heb 1x in zo'n bioscoop gezeten, maar dat is toch niet voor mij weggelegd.. Vind het erg storend eerlijk gezegt, haha.

Nou ik vindt dat ze het hier goed doen, ze bukken echt als ze langs lopen. En dat lampje is zo klein en gedimt, daar heb je geen last van.

Zouden ze zulke service bioscopen ook in Oz hebben?
 
Back
Top