Baan als Social worker

Hannekeg

New Member
Hallo Allemaal,

Ik lees bijna overal dat het erg moeilijk is om een baan te vinden in Australie. Weet iemand of het ook moeilijk is het the social work sector?

Alvast bedankt,

Groetjes van Hanneke

Op zich zijn er wel banen te vinden in de social work sector. Ze hebben in ieder geval een tekort. Ik wete niet welke opleiding je hebt gedaan en wat je graag wil doen. Daar is het natuurlijk ook afhankelijk van...

Ze hebben inderdaad een groot aantal social workers in WA nodig op het moment. Maar als je uit NL zo'n baan wil hebben, moet eerst je opleiding gewaardeerd worden, de hele papieren rataplan gedaan worden, en ze moeten je hier willen hebben! Dus het kan nog steeds wat voeten in aarde hebben!

Heb je een opleiding in sociaal werk afgerond, dan?
Groet,
Inacar

In een ander topic heb ik al de internetsites van de assessment organisaties aan je "gegeven". Voor veel banen heb je dit echt nodig. it is tevens het meeste werk van de hele emigratie, dara het veel tijd kost om alles te vertalen en verzamelen...
Je bent er dan ook het snelst van af  :up:

Verdiep je ook in de verschillende taken/werkvelden als Social Worker. Catkin en ik hebben beide de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening gedaan (nu valt deze opleiding inmiddels onder de naam "Sociale Studies") en zijn beide ge-assessed als Welfare worker (welzijnswerker). Terwijl een ander meisje dat ik ken wel met haar SPH als Social worker is beoordeelt (zij is wel later afgestudeert dan ons, dus misschien ist vakkenpakket verandert in die tussentijd). Denk dat t ook nog es pittig is (voor mij wel in ieder geval) om te ondervinden wat er in Oz onder Social of Welfare worker wordt verstaan. En de verschillen in Oz en Nederland. Hier in ierland waar ik tijdelijk woon met mijn ierse partner word ik gezien als Social Carer. AAARRRGGGHHHH ben overal iets anders! Ik zou zelf graag met jonge kinderen in het speciale basisonderwijs willen werken, of jonge kinderen met ontwikkelingsachterstanden.
Wat zou jij graag willen doen?
Grts en succes! Marieke

Mijn vriendin werkt als casual Social Worker voor de Cerebal Palsy Organistation WA. Weet dat ze daar in ieder geval een chronisch tekort hebben aan permanent staff. Je kunt daar intern worden opgeleid. X Marielle

ik weet dat ze hier veel sociaal workers nodig hebben en vooral op het gebied met jonge aboriganols. [volgens mij schrijf ik het fout]

Bedankt voor de tips, heb ook ik zeker wat aan! De term Cerebral palsy, vraag me af of dit in Nederland ook zo genoemd wordt? Hier in ierland in ieder geval wel maar had er nog nooit eerder van gehoord...  Weet iemand toevallig ook of je als social/welfare worker ook veel groepswerk kunt doen, dwz groepsleider in een team ???

oeps, beetje late reactie terug maar kga zeker googlen naar CP organisatie in WA! Lijkt me zeer interessant en intern opgeleid worden is helemaal top! grts, Marieke

O ja, ook nog een vraag en tevens een tip voor andere geitewollensokkendragers zoals ik (SPH);
Kweet niet hoe t er in Oz aan toe gaat maar kom er pas sinds een paar weken geleden achter dat wanneer je als groepsleidster op een KDV of BSO werkt in Nederland dus ook groepsleidster bent. Hier in Ierland echter, en dus misschien ook in Oz????  zijn er verschillende levels... Bijv. Hier in Ierland  word je van laag naar hoog ingedeeld als 1) childcare assistant, 2) childcare worker 3) childcare groupleader en vervolgens 4) childcare supervisor, 5)assistant manager en uiteindelijk manager..
Weet iemand misschien of dat hetzelfde is in Oz? :shock: :shock: :shock:

Back