Baan in Perth voor een niet 'native English speaker'

J

Julia

Hallo allemaal,
Hier weer eens een berichtje van een heel gelukkig persoon die sinds een maand in het verukkelijke Perth verblijft.  :up:

Het enige wat ik een beetje moeilijk vind, is het vinden van een baan. In Nederland  werkte ik altijd als secretaresse, maar hier zal dat niet gaan denk ik, vanwege mijn mega accent en het feit dat Engels niet de taal van mijn geboorteland is.

Heeft iemand tips voor naar wat voor baan ik zou kunnen gaan zoeken? Ik sta open voor alle  suggesties :)

Ik had al bedacht dat ik misschien voor een Nederlands bedrijf zou kunnen gaan werken of een bedrijf dat behoefte heeft aan Nederlandstalige medewerkers. Misschien voor de KLM of een andere NEderlandse vliegmaatschappij, maar ik kan niet ontdekken waar ik dan moet gaan zoeken. Ik ben op dit moment nog afhankelijk van internetcafe's (niet bij mijn huis in de buurt) dus echt uitgebreid zoeken lukt ook nog niet. Ik hoop dat iemand mij  tips kan geven.

Trouwens: mocht iemand een internetcafe kennen de buurt van Woodvale,  Joondalup. Pleas let me know! Want hier in de bieb hebben ze zo'n klotetoetsnbord, sorry voor  het  taalgebruik,  maar typen is niet te doen gewoon :-(

Ik hoop van jullie te horen!

Groeten van Julia
 
Nou, volgens mij zijn er niet veel Nederlandse bedrijven!
Kan me niet voorstellen dat KLM hier zit. Hun vliegtuigen komen hier niet eens dacht ik!


Als ik jou was zou ik gaan voor banen zoals adminstrative assistant(meer die van filing, data entry enz), of iets 'junior'.
Hoe oud ben je?

Ik was net afgestudeerd in NL, dus ben hier ook weer lager begonnen(maar ik had wel geluk dat ik een Aussie accent heb... maar mijn 'zakelijke' taal was ook niet best). Toch ben ik aangenomen als receptionist, in een bedrijf dat best veel immigranten in dienst heeft.

kijk op www.seek.com.au onder administratieve banen :)

Of misschien eerst een TAFE cursus doen?


succes!

groetjes

Simone
 
Hoi,

Waarschijnlijk is het probleem niet zo groot als jij denkt.
De meeste Nederlanders spreken goed Engels en naarmate je langer in Perth bent wordt je accent ook minder.
Laat dat niet de reden zijn om niet op een baan die je leuk lijkt te solliciteren. Dan kun je beter als uitgangspunt hebben van ja heb je . . . .

Succes!


Nan
 
...of als je dat leuk lijkt in het toerisme.....?

de meeste australiers spreken alleen engels, dus bedrijven die iets te doen hebben met toeristen-backpackers staan vaak te springen om mensen die meerdere talen spreken...

jij in ieder geval al 2, misschien spreek je ook nog een woordje duits of frans.......?

Gr. Sab
 
[quote author=Murtoa link=topic=1669.msg14766#msg14766 date=1115828659]
Hoi,

Waarschijnlijk is het probleem niet zo groot als jij denkt.
De meeste Nederlanders spreken goed Engels en naarmate je langer in Perth bent wordt je accent ook minder.
Laat dat niet de reden zijn om niet op een baan die je leuk lijkt te solliciteren. Dan kun je beter als uitgangspunt hebben van ja heb je . . . .

Succes!


Nan
[/quote]

inderdaad! :) Gewoon proberen!!!!


Ik zou er trouwens niet op rekenen dat ze in tourisme Nederlands talig zoeken(frans en duits heel misschien). Ten eerste is maar een klein deel Nederlands, en die spreken toch meestal wel engels.
Fransen zijn er haast niet, en duitsers spreken meestal ook engels.


Ahhhh, als je nou chinees of japans sprak  :lol:
 
Hoi Julia,

Ik heb niet zo lang geleden hier op de site een baan aanbod gezien in Perth waarbij ze iemand zochten die specifiek ook NEDERLANDS spreekt!!
Ik weet dat het iets met camperverhuur te doen had, dus probeer even via die link de searchknop

Succes
Gr Wilbert
 
Hallo allemaal,

Super bedankt voor jullie vele reacties!

Wat betreft nee heb je en ja kun je krijgen: tuurlijk, ik ga gewoon vrolijk door met proberen. Alleen een beetje lastig wanneer je je eigen computer niet hebt en dus afhankelijk bent van 1 computer bij de bieb waar internet op zit, die dus vaak bezet is, en als ie niet bezet is, dan is het toetsenbord wel zo beroerd dat je er geen sollicitatiebrief mee durft te typen :) Maar goed, over een week verwachten we onze container met spullen waar ook de computer in zit, dus vanaf dan zal het een stuk makkelijker worden allemaal.

Ik ga zo meteen ook even zoeken naar die tip van camperverhuur. Zoiets dergelijks is natuurlijk top.

Ik hou jullie op de hoogte van de vorderingen ;-)

Groetjes en nogmaals bedankt!

Julia
 
Ik heb hem al gevonden voor je, kijk even op

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1564.0

Gr Wilbert
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=1669.msg14921#msg14921 date=1115967037]
Ik heb hem al gevonden voor je, kijk even op

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1564.0

Gr Wilbert
[/quote]

Ohh, dat is misschien wel wat! En gewoon nederlands met een duits accent praten, dat is wel duits! ha ha!  :lol:

Volgens mij is het trouwens in de richting van mij werk(ik werk in Maddington), ik denk dat dit iets ten noorden ervan is, misschien Beckenham of Cannington....?

oh, hier de website:
http://www.keacampers.com/australia/depots.asp?depot=7#perth

Welshpool dus, daar kom ik elke dag doorheen :)

Post is wel een paar weken geleden geplaatst.....
 
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even vanuit de bieb  :computer:

Wilbert: superbedankt voor deze goede tip. Ik heb hem meteen kunnen vinden en onmiddellijk een sollicitatiebrief/mail de deur uit gedaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen :)

Simone: ik ben nog niet zo heel bekend hier in de omgeving, maar ik heb het idee dat het een beetje zuid-oost van Perth is, klopt dat? Gelukkig heb ik een auto, dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn natuurlijk.

Verder nog een aantal goede advertenties gezien in de krant, dus ik vermaak me wel weer vandaag :)

Ik laat weer wat van me horen zodra ik meer weet en weer in de bieb ben  :roll:

Liefs van Julia
 
[quote author=Julia link=topic=1669.msg15183#msg15183 date=1116209263]
Hallo allemaal,

Daar ben ik weer even vanuit de bieb  :computer:

Wilbert: superbedankt voor deze goede tip. Ik heb hem meteen kunnen vinden en onmiddellijk een sollicitatiebrief/mail de deur uit gedaan. Ik zal jullie op de hoogte houden van de ontwikkelingen :)

Simone: ik ben nog niet zo heel bekend hier in de omgeving, maar ik heb het idee dat het een beetje zuid-oost van Perth is, klopt dat? Gelukkig heb ik een auto, dus dat hoeft geen enkel probleem te zijn natuurlijk.

Verder nog een aantal goede advertenties gezien in de krant, dus ik vermaak me wel weer vandaag :)

Ik laat weer wat van me horen zodra ik meer weet en weer in de bieb ben  :roll:

Liefs van Julia
[/quote]

Ja, Welshpool is zuidoost(door de tunnel dan Orrong rd helemaal af). Is een van de grootste industrie gebieden van Perth.


succes!!

:)
 
Heeejjjj, ben je niet aan het werk Simone? ;-)

Hi hi, bedankt voor de tip, nu weet ik tenminste waar het ongeveer is :)
 
hmmm ik krijg weer hoop...


Zelf heb ik journalistiek gedaan, en straks een studie in webdesign..... Heeft hier totaal niks mee te maken, maar ja wel geld he...

Ik kan ook niet van de wind leven....

Iemand anders nog tips voor baan in mijn richting?  journalistiek & communicatie?  Ach, als het maar leuk en ontspannen is en geld oplevert... alleen geld bekort je leven ook maar.... en maakt je sjago... want er is altijd tekort :-D
 
Back
Top