Baan zoeken vanuit NL

Joop Smits

New Member
Hallo allemaal,

Ik heb al een hele tijd niets meer van me laten horen op dit forum maar heb 't nog wel met veel belangstelling gevolgd. Begin van het jaar zag het er allemaal nog goed uit, een Australisch bedrijf had me een baan aangeboden en was bereid me te sponsoren (visum 457). Toen we op het punt stonden om te boeken om "een kijkje" te gaan nemen bleek dat de eigenaar opeens in Roemenië zat met z'n bedrijf omdat daar de lonen stukken lager lagen dan in Oz. Van het ene op het andere moment valt je droom dan in duigen.

Maar de kriebels voor Oz blijven en daarom volgende vragen:

Heeft iemand ervaring met het zoeken/krijgen van een baan vanuit NL (Ik weet dat dit heel moeilijk is).

Kun je je laten inschrijven bij arbeidsburo's bijvoorbeeld ?

Werkt iemand van jullie misschien in de transport/logistieke sector en weet bedrijf of bedrijven die mensen zoeken ? Ik werk nu ruim 10 jaar bij een internationaal transport/expeditiebedrijf en zit in containervervoer overzee en heb kennis van douanezaken.

Het bedrijf dat mij de baan had aangeboden zat in omgeving Brisbane en daar willen we ook graag naartoe.

Groetjes
Joop
 
Ik probeer een job in Oz te vinden via internet, en www.seek.com.au is een heel goede site: tal van vacatures, netjes gerangschikt per categorie  :up: Als je dan enkel reageert op vacatures van multinationals, dan is er veel kans dat ze je toelaten je sollicitatie te doen in hun afdeling in Nederland (of buurland).
 
ik ben al geruime tijd aan het solliciteren vanuit nederland en moet zeggen dat het niet meevalt.
de meeste bedrijven willen iemand met een permanent visum en van de rest hoor je niks.
niet eens een mailtje terug. dus ondanks dat ik een zeer gewild beroep heb voor australie
(cable jointer) lukt het maar niet. ik heb ook nederlandse bedrijven geschreven die wereldwijd werken
maar dat is ook al geen succes. we gaan nu gewoon met een skilled worker sponsered visum en
proberen in australie een baan te vinden.

ik kan ook best wel begrijpen dat een bedrijf in oz niet iemand aanneemt die misschien niet eens mag komen of hooguit 1 of 3 jaar.
ik hoop voor je dat het gaat lukken omdat je al in een int. bedrijf werkt.
succes, hans
 
www.seek.com.au is inderdaad een goeie, hier nog twee:

www.mycareer.com.au
www.careerone.com.au
 
Back
Top