Bachelor degree na MBO diploma

Suusjeuh

New Member
Ik heb net zitten lezen op http://www.idp.com/nl
Overigens een hele interesante site, waarvan ik hier de link gevonden heb via het forum.

Ik zit echter nog wel met een vraag... Op de site is te lezen dat een TAFE
en VET opleiding hetzelfde is als het MBO ( Ongeveer dan... )

En een bachelor staat gelijk aan HBO...

Mijn vraag is dus: Als je een MBO niveau 4 opleiding hebt, kan je dan alleen terrecht op en TAFE of VET opleiding,
of kan je dan ook een Bachelor gaan doen? In Nederland ga je namelijk na
je MBO een HBO opleiding, dus een bachelor degree, doen. Ik hoop dat dit
in Down Under ook kan.

Op dit moment ben ik namelijk nog bezig met mijn MBO-verpleegkunde
opleiding en ik wil hierna naar Australie om mijn Bachelor of Nursing te
gaan halen, maar als ik dit hierboven goed begrepen heb, kan dat dus niet?

Wie oh wie kan mij helpen??  :teacher:
 
Hoi ik ga in feb 2007 beginnen met mijn Bachelor of Environmental Science. Ik heb MBO achtergronden en kan gewoon deze opleiding doen. Het enige dat echt belangrijk is, is dat je je IELTS test naar behoren haalt. Per opleiding willen die minimum scores nog wel eens schelen. Moetst voor alles min. een 6 hebben, had min een 7. IDP heeft mij ook goed geholpen, zij kunnen ook zoeken welke universiteit de opleidingen geven enzo. Succes.

pascale
 
Wat Pascale zegt klopt helemaal!  Na een MBO kun je prima naar de universiteit (bachelor) in Australië.
Je doet dan gewoon een aanvraag voor toelating en na goedkeuring krijg je een uitnodiging om je definitief in te schrijven (en te betalen...........)

groet, henriette
 
Gelukkig zeg! Ik zag het al helemaal in duigen vallen!!

Ga me dan de komende tijd hier maar in verdiepen, mocht het new grads program niks worden dan toch mn bachelor te gaan halen!
 
[quote author=Suusjeuh link=topic=4626.msg58409#msg58409 date=1146747588]
Gelukkig zeg! Ik zag het al helemaal in duigen vallen!!

Ga me dan de komende tijd hier maar in verdiepen, mocht het new grads program niks worden dan toch mn bachelor te gaan halen!
[/quote]

En Suus: als je al MBO verpleegkunde of inservice A hebt kun je bij de uni credit points vragen voor de reeds gedane uren opleiding !!  :up: Ik heb dat destijds ook gedaan en kreeg ze ook !

Ingrid  :cool:
 
[quote author=Aussielover link=topic=4626.msg58457#msg58457 date=1146796319]
[quote author=Suusjeuh link=topic=4626.msg58409#msg58409 date=1146747588]
Gelukkig zeg! Ik zag het al helemaal in duigen vallen!!

Ga me dan de komende tijd hier maar in verdiepen, mocht het new grads program niks worden dan toch mn bachelor te gaan halen!
[/quote]

En Suus: als je al MBO verpleegkunde of inservice A hebt kun je bij de uni credit points vragen voor de reeds gedane uren opleiding !!  :up: Ik heb dat destijds ook gedaan en kreeg ze ook !

Ingrid  :cool:
[/quote]

Heb jou verhaal ook gelezen ja! Ga zeker die credit points aanvragen dan :)
 
Back
Top