Back from the desert - still in one piece(Nog 1 nachtje en ik ga woestijnrijden)

landmiles

New Member
Sorry hoor dit wordt echt mega :eek:fftopic: maar nog 17 [size=12pt]9[/size] [size=15pt]5[/size] [size=18pt]4[/size] [size=22pt]2[/size] [size=28pt]1[/size] nachtjes slapen en ik ga op vakantie - en ik ben er helemaal hotel de dingens van!!

:dancing: :dancing: :dancing: :dancing:
:dancing: :happysun: :happysun: :happysun: :dancing:
:dancing: :dancing: :dancing: :dancing:​

We gaan namelijk meedoen aan de Amsterdam Dakar Rally, dus met een oud barrel (minder waard dan 500 euro) in drie weken door de Sahara crossen naar Banjul (Gambia) :drive: . Daar worden de wagens geveild voor het goede doel (dus Mods, dit is geen commerciële spam  :p ) en dan gaat iedereen weer met het vliegtuig naar huis. Maar wij nog niet!!  :w00t: Wij gaan door naar de Kaapverdische Eilanden waar de school staat die door ons en onze sponsors wordt ondersteund!!

:happy: :happy: :happy:
:happy:  :cheer: :cheer: :happy:
:happy: :happy: :happy:​

Iedereen wordt vlgs mij knetter gestoord van me want naarmate de vertrekdag nadert wil ik iedereen erover vertellen, over onze prachtige auto (de super gepimpte custom cheetah print painted Kadettilac), over ons goeie doel, over de sponsors die we nog zoeken en de dingen die we nog voor niks proberen te regelen... Het wordt gewoon helemaal super!! Er doet een bont gezelschap van oude barrels mee, van Eendjes tot ambulances en van stoere terreinwagens tot ouwe Renault 4'tjes. Ze dragen illustere namen als MIB (Men in Barrel), Bobo's in the Desert, Diesel and Dust, McDrive, The Dukes of Dakar en Met Een Hamer Past Alles.

We vertrekken in groepen, en de eerste groep is al op weg. Die sturen sms'jes naar het messageboard op www.amsterdamdakar.com en daar lees je dat ze nu al in Marokko zitten... ik ben stinkend jaloers maar ook wel blij want we zijn er nog niet helemaal klaar voor  :think: vooral de remmen die het nog niet doen zijn nog wel een probleempje  :blush:

We hebben een site gemaakt om onze sponsors in het zonnetje te zetten (ups - toch commerciëel  :donttell: )  en om aandacht te vragen voor ons goede doel. Ook zie je er hoe de Kadettilac van een oerdegelijke en saaie familiewagen transformeert in een brute zandvreter... dit is 'm!
20051105_Kadettilac_Clausbrug_00000003_400x300.jpg

Er moeten nog wat sponsorstickers op en er moeten dikke mistlampen op de bullbar worden gemonteerd - en binnen moet er nog een koelkastje worden geregeld, en een veilige bergplaats voor de laptop in het reservewielcompartiment en een omvormer 12-220V en nog een hoop gereedschap (dat we bij aankomst weer kunnen doneren aan 'onze' technische school) maar de slaapplek is al af, er kan eentje slapen terwijl de ander rijd mits goed is afgesproken wie er slaapt en wie er rijdt  :lmao:

Nou ja nu ben ik in ieder geval mijn verhaal effe kwijt, mijn collega's willen er niet meer van horen ze vinden het achterlijk dat ik in mijn vakantie door de woestijn ga racen in een twijfelachtig voertuig door allemaal enge Moslimlanden... waarom ik niet gewoon lekker naar de camping op Vlieland ga, of naar Playa de Palma... ze denken dat ik nog niet eens de stadsgrens haal!
 
Landmiles, dat klinkt als een fantastisch avontuur!  :up:
We volgen het met je mee en doe toch maar voorzichtig!

Veeeeel plezier!

Sara
 
Natuurlijk ga jij het helemaal redden. Ik vind het een fantastisch initiatief: laat die guppen op de playa maar liggen, je vakantie op zo'n manier doorbrengen: petje af.

Heel veel succes en we gaan je volgen.

Groetjes
Ineke
 
Gewelig Landmiles. Nu snap ik ook je nickname!
Go for it! Geweldige vakantiebesteding! TOCH????
SUcces!!!
Marina
 
"Landmiles"? Ik dacht dat dat van je beroep afkomstig was?

Verslaving?
Nou ja nu ben ik in ieder geval mijn verhaal effe kwijt, mijn collega's willen er niet meer van horen
Ja verslaving!!

Sux6, Rene
 
@Sara: Tuurlijk doe ik voorzichtig. Je kent me toch...  :up:
@Ineke: Petje gauw weer op, pas maar op met die zon :lol:
@Marina: Landmiles slaat op de flinke aantallen kilometers die ik in het dagelijks leven maak, ik werk nog al eens uit de buurt (en dan ben ik nog mooi centraal gaan wonen in Utrecht). Maar dit past natuurlijk wel in het plaatje :)
@Rene: I'm not an addict maybe that's a lie... :w00t:
@Sara: Yup. Vorig jaar te laat met inschrijven, dus nu moest het gaan gebeuren. We rijden al enkele veteranen mee hoor, en ik vind het nu al zo leuk dat ik me haast zou inschrijven voor volgend jaar (de inschrijving is al geopend...) maar ik heb nog andere plannen!
 
Rijerijerijerije.... [size=15pt]REMMMM[/size]!!! Mijn REMMEN doen het weer!!!

Hoera! Hoera! Hieperde piep Hoera!! Mijn grootste zorg is weg! Gewoon lekker op de rem kunnen trappen zonder daarna op de vluchtstrook met bruut geweld je vastgelopen remklauwen los te moeten rossen! Voor een ieder ander misschien de normaalste zaak van de wereld, maar deze barrelaar is d'r helemaal van in de wolken!  :sunny:

Jawel dames en heren, wisten wij de wereld al eerder te verblijden met het absolute unicum: Een Opel Kadett Caravan met een Hoedenplank: Ditmaal brengen wij, de Opel-Innovators, u de Kadettilac met geventileerde schijfremmen voor!!! Volgende project is het fabriekeren van een frontal wheelie bar, want met deze remschotels ligt een nose wheelie binnen bereik. Daar kunnen stuntrijders op hun motor nog een puntje aan zuigen!

Nu nog de vrachtwagen-verstralers op de bullbar monteren en achterin de secundaire accu plaatsen (de Grote verstralers zijn goed voor 50W aan lichtvermogen, de Kanjurs van verstralers doen samen 140W!) die accu dient dus tevens als contragewicht.

Gisteravond tot middernacht bezig geweest aan de Kadettilac. En vanochtend om 0600 uur een telefonisch interview vanuit Australie. Ze vroegen me ook naar de vorderingen van de rally, dus ik vertelde van het late werk "if I sound a bit sleepy, that'll be because I am" vonden ze erg grappig.
 
Dat was het leuke gedeelte. Nu de Kadettilac weer remt durft Alexandra 'm ook weer te rijden - en heeft ze 'm meegenomen naar haar kantoor voor een sponsoractie.

Daar stond ie eerst mooi voor de deur, maar hij moest weg want "als er brand uitbreekt dan kan de brandweer er niet langs", dus auto in het gras (idee van iemand anders). Ook leuk, maar anderen vonden dat ie fout geparkeerd stond en dus is de eerste bekeuring a 45 euro binnen. Maar de politie komt daar dus niet zomaar he? Die zijn getipt. Ik heb er nog eens 45 euro voor over om te weten door wie.
 
Waarschijnlijk gefrustreerde, jaloerse zakenmannetjes die zelf zooo graag zoiets zouden willen doen maar het avontuur niet aandurven....en dan op zo'n kinderachtige manier hun afgunst laten blijken.......trek het je niet aan !
 
:w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t: :w00t:​
Nog maar 5 nachtjes slapen!!! Van de pure zenuwen hebben we inmiddels de complete binnenbekleding van de Kadettilac opgevreten, maar we komen in de buurt van "er helemaal klaar voor". De remmen doen het super, drie van de vier verstralers hangen op de Kalfbar, een van die drie doet het ook werkelijk  :| en er zijn de nodige meters dik stroomdraad in de wagen verwerkt om die rijdende hoogtezon van stroom te gaan voorzien. In de vrachtwagenverstralers zat tweemaal 70W op 24V, daarvoor heb ik 12V lampjes gekregen van... 100W per stuk! Die gaan jullie zien op de satellietbeelden bij Erwin Krol  :cool: We hebben eindelijk iemand gevonden die ons een 27MC wil doneren dus straks kunnen we roepen in de woestijn zonder schor te worden. We hebben tot dusver bijna 2500 euro bijeengeschraapt aan sponsorgelden voor 'onze' Technische School, hopelijk doen er nog een paar mee aan de Team Kadettilac Pannebingo waarbij je kunt raden wanneer we voor het eerst een lekke band rijden of vastlopen in het zand.
Nu is het nog hopen op een omvormer, dan kunnen we 220V in de wagen gebruiken. En we moeten nog binnenbanden zien te regelen opdat in het mulle zand, als we de banden leeg laten lopen voor meer grip, ze niet van de velgen lopen. Stress, stress, stress. En dan even tussendoor nog de interviews voor Australie... vanochtend vroeg op voor nix  :| toen ik na nog een tijdje wachten de telefoon niet over ging maar op weg naar mijn werk gegaan, halverwege belden ze van DT dat de interviewer verhinderd was dus nu moet ik woensdag weer vroeg op. Nog maar vijf nachtjes, dat wel, maar slapen?
 
Nog eventjes aftellen en je kan vertrekken!! We willen wel een volledig verslag hé....mét foto's!  :up:  :wink:

Sara
 
Het is geen Audi, het is geen Alfa, maar toch wens ik je HEEL VEEL PLEZIER met je reis....

Wat een avontuur... Zou best wel mee willen

Have fun!!!


Groetjes Ellen :)
 
[size=7pt]@Ellen: Daarom brengen we 'm ook naar Afrika :roll: [/size]

Het goede nieuws: We zitten inmiddels [size=12pt]over de 2600 euro aan sponsorgelden![/size]
Daar zijn we enorm blij mee en ook wel een beetje trots op. Nu maar hopen dat met de veiling van de auto en alle zooi die er mee zal gaan (maar die niet mee terug mag binnen de toegestane 20kg) ook nog een flink bedrag loskomt, zodat we de technische school op Fogo een forse slinger in de goede richting kunnen geven.

Toch leuk dat iedereen hier ons wel ziet aankomen in Dakar :) voor hen die wat minder heil zien in onze poging is er natuurlijk altijd de Team Kadettilac Pannebingo  :cool: daar kun je gokken na hoeveel km we een lekke band of een vastloper in het zand krijgen... http://www.teamkadettilac.nl/home-sponsor-pannebingo.htm#entry
 
Heel veel suc6 op jullie trip.
Licht genoeg voor onderweg, laat even kijken of je dynamo
zoveel geweld wel aankan.
Die kadetjes hebben zelf maar een lichte dynamo.  :|

Gr. Ton  :up:
 
Heel veel succes, en winnen he....!!!!!!

En dan op naar de volgende stap: een baan voor jullie in australia!!!!!!!!! :-D

Gr. Sab
 
Dat is het leuke, IEDEREEN WINT!! Alle deelnemers en alle goede doelen. Het gaat niet om snelheid, maar om aankomen op de bestemming. En bij ons in Groep 4 geldt: Leave No Man Behind (alive), met andere woorden iedereen wordt geduwd, gesleept, geholpen etc. tot we allemaal zijn aangekomen. En wie echt niet verder kan verlossen we ter plekke uit ons lijden :devil:

Bizar trouwens, voor de 1e kerstdag zijn we door de heer Spinola, voorzitter van Agua Para Viver, uitgenodigd voor een diner op het balkon van zijn huis, op de Kaapverdische Eilanden! (sla dat maar eens af... niet dus he?)

@Ton, dat gaat ook niet lukken. We hebben wel een reservedynamo mee maar het wordt lastig om die als tweede dynamo te installeren (lassen aan het motorblok  :| ) we hebben een steunaccu met een laadschakelaar, de 200W lampen branden op die tweede accu met een schakeling die ze meteen loskoppelt van de startaccu. Daardoor trek je weliswaar de steunaccu leeg maar niet je primaire accu  :up:
 
Spanning! Stress!! Super!!! Die bulten op ons dak zijn geen geheim expiriment in aerodynamica, en ook geen creatieve sponsor-uiting van de kamelen-importeur. Het komt door ons, we zitten inmiddels te stuiteren van de spanning!! Er resteren immers nog maar 2 nachtjes (ik zeg bewust geen nachtjes slapen meer, waarschijnlijk worden het nachten sleutelen) voor we vertrekken, met Dakar als bestemming.

We begrijpen natuurlijk dat dit bericht jullie met grote afgunst vervult. Wie wil er nu niet met een twijfelachtig voertuig door een enorme zandbak rijden, bij zinderende temperaturen overdag en vrieskou 's nachts, kilo's stof happend en verkerend in het goede gezelschap van een stel evenzo gestoorde mafketels? Wel, we hebben goed nieuws voor je: The Next Best Thing. Voor wie wil proeven van deze unieke sfeer is er de Vertrekdag van onze Groep 4!

Zaterdag aanstaande, vanaf 09.00u, op de NDSM-werf te Amsterdam, verzamelen zich de barrels die samen met ons naar Dakar zullen reizen. Vanaf 11.00u zullen deze in een bonte stoet afdalen over de A2 en de A27, waarna ze zich nog een laatste keer verzamelen op grensovergang Hazeldonk. Langs de hele route zijn uitzinnige fans te verwachten die hun beddengoed hebben opgeofferd voor spandoeken, terwijl de barrels uitbundig toeterend en seinend passeren. Iedereen is van harte welkom! In Amsterdam, op Hazeldonk of ertussen.

Na Hazeldonk is het tijd voor de supporters om huiswaarts te keren, nee helaas, er is echt geen plek meer in de Kadettilac. Maar je kunt met ons meereizen, op de website van Amsterdam Dakar www.amsterdamdakar.com en natuurlijk op www.teamkadettilac.nl! Hier zullen al gauw de SMS-berichten binnenstromen, van ons maar ook van de andere leden van Groep 4. De praktijk leert dat de positieve berichten van de deelnemers zelf komen, en dat de groepsgenoten over je berichten als je een as bent verloren of roemloos bent teruggekeerd wegens heimwee. Onze nieuw aangestelde Webmeester zal onze belevenissen op onze site bijhouden of anders met zijn toegangsgegevens onze site kapen en er vreemdsoortige plaatjes op zetten. Hoe dan ook een goede reden om de site dagelijks even te bezoeken!

Groetjes, l&miles (ook namens bijrijdster YaLiShanDa)
 
Hoi Landmiles,

Onwijs veel plezier op je trip en laat ons de storm maar hier houden....

Geniet ervan!

Karin
 
Back
Top