Backpackers unite!

Zwerver

Moderator
Welkom in het deel wat specifiek is gericht op backpackers. Heb je vragen over de mooiste route, goedkope slaapplekken, waar je het beste kan werken, de harvest trail, what ever more, dan kunnen deze hier neergezet worden.

Wat willen we niet?
Het is uitdrukkelijk niet de bedoeling om hier betaalde links neer te gaan zetten waar je zelf van profiteert. Dus je kan wel een link naar die waanzinnig mooie backpackersspot neerzetten, maar niet een zogenoemde refferal-link plaatsen om iets aan te verdienen.

Voor de vaste gasten, als je een slaapplek wil uitlenen, of je hebt een goedkoop kamertje beschikbaar dan mag dat uiteraard wel.
 
Ik heb wel een opmerking, als je gaat backpacken, laat de echte Nederlandse mentaliteit dan lekker thuis.
Je mag best tegen andere Nederlanders praten en hoeft ze echt niet aan te kijken van "wat moet jij nou"...

Dan besef je weer wat je van Nederland "mist" ;)
 
Ik heb wel een opmerking, als je gaat backpacken, laat de echte Nederlandse mentaliteit dan lekker thuis.
Je mag best tegen andere Nederlanders praten en hoeft ze echt niet aan te kijken van "wat moet jij nou"...

Dan besef je weer wat je van Nederland "mist" ;)
Wat is de echte Nederlandse mentaliteit dan?
 
Jij vindt met andere Nederlanders praten in het buitenland een "mentaliteit"? Niet aanvallend bedoelt, ik snap je gewoon niet :)

Mijn ervaring met de mentaliteit van "buitenlanders" op het gebied van arbeids (en vooral Noord-Europeanen) is dat ze een mentaliteit hebben van "ik wil hard en goed werken" - iets waar de Ozzies niet altijd zo'n goede mentaliteit en reputatie in hebben.
 
Mijn eerste reactie was ook: "???"

Maar zoals ik het nu begrijp, zegt @Reinhoud dat Nederlandse backpackers andere Nederlandse backpackers negeren en niet eens met ze zouden willen praten en ze aan zitten te kijken van "wat moet jij nou?"

Toegegeven, ik herken dat gedrag wel, maar dan van mezelf: ik heb weleens met plaatsvervangende schaamte naar Nederlandse vakantiegangers (al dan niet backpackers) zitten te kijken/luisteren en dan hield ik me ook afzijdig om vooral niet met hen geasocieerd te worden :D

Maar ik snap 'm :)
Juist nu ik uit Nederland weg ben, waardeer ik Nederlandse vakantiegangers meer :) En zeker als een backpacker Whyalla weet te vinden (= er per ongeluk terecht komt;)) is het leuk om even een praatje te maken.
 
Mijn eerste reactie was ook: "???"

Maar zoals ik het nu begrijp, zegt @Reinhoud dat Nederlandse backpackers andere Nederlandse backpackers negeren en niet eens met ze zouden willen praten en ze aan zitten te kijken van "wat moet jij nou?"

Toegegeven, ik herken dat gedrag wel, maar dan van mezelf: ik heb weleens met plaatsvervangende schaamte naar Nederlandse vakantiegangers (al dan niet backpackers) zitten te kijken/luisteren en dan hield ik me ook afzijdig om vooral niet met hen geasocieerd te worden :D

Maar ik snap 'm :)
Juist nu ik uit Nederland weg ben, waardeer ik Nederlandse vakantiegangers meer :) En zeker als een backpacker Whyalla weet te vinden (= er per ongeluk terecht komt;)) is het leuk om even een praatje te maken.

Klopt!
Niet idereen hoor, maar sommigen...
 
Jij vindt met andere Nederlanders praten in het buitenland een "mentaliteit"? Niet aanvallend bedoelt, ik snap je gewoon niet :)

Mijn ervaring met de mentaliteit van "buitenlanders" op het gebied van arbeids (en vooral Noord-Europeanen) is dat ze een mentaliteit hebben van "ik wil hard en goed werken" - iets waar de Ozzies niet altijd zo'n goede mentaliteit en reputatie in hebben.

Ik heb me wat ongelukkig uitgedrukt. Ik bedoel de "Ik wil niets met je te maken hebben" mentaliteit.
Ozzies schijnen inderdaad een wat mindere werkmentaliteit te hebben, de Tassies zijn meer gedreven zelfs dan de Nederlanders.
 
Super fijn zo'n topic. In oktober, er is nog geen specifieke datum, ga ik eindelijk terug naar Australië. In 2014 heb ik er vrijwilligerswerk in een dierentuin gedaan op een toeristenvisum. Nu ben ik aan het bedenken wat ik als eerste wil gaan doen, en ik twijfel nu tussen weer diezelfde dierentuin, omdat ik dat een geweldige dierentuin vond, of een Jackaroo training. Nu vroeg ik mij af wat jullie ervaringen zijn van zo'n Jackaroo training?

Ik ben een gediplomeerde dierverzorger en ik heb veel ervaring met zowel boerderijdieren voornamelijk (melk)koeien en schapen, ik weet dat de veesector in Australië anders is dan in Nederland, als met dierentuindieren.
 
Hoihoii,

ik ben de dochter van Donnatella en ik ben 19 jaar. Ik ben van plan om volgend jaar (rond April) naar het mooie Australie te gaan, voor ongeveer een maand of langer.
Ik ga dit alleen doen, dus echt gaan backpacken of iets dergelijks is voor mij geen optie.
Ik heb verschillende organisaties gevonden waar ik vrijwilligerswerk kan doen (met dieren), alleen dit kost mij voor 4 weken alleen al meer dan 2000 euro, excl ticket.
Dat lijkt me wel heel erg leuk om te doen, maar ik vind meer dan 500 euro per week betalen om daar te werken wel veel geld, en ik heb helaas een beperkt budget :(
Ik vroeg mij af of jullie nog tips hebben voor plaatsen waar ik terecht kan, denk aan vrijwilligerswerk of groepsreizen..
Iets wat ook wat meer betaalbaar is, en geschikt voor iemand die individueel de reis wilt maken.
Ik heb zelf al veel onderzoek gedaan maar vind het toch lastig en misschien dat jullie nog een frisse input voor mij hebben!

Ik hoor het graag van jullie!!

Groetjes Lorena :)
 
@Donatella
Hoi Lorena,

Werken op een toeristenvisum mag niet.
Wellicht dat er bekenden zijn waar je mag logeren?

Je zou het voor jezelf makkelijker maken als je een goed beeld hebt van het gebied dat je wilt bezoeken.

Succes!
 


OFX
Back
Top