Backpackers, WHV and abuse

afterbang

XPdite Sponsor
Wat achtergrond info in de Guardian. Wellicht goed als ervaring deskundigen hun veilige farms delen?

Death in the sun: Australia's 88-day law leaves backpackers exploited and exposed
The 2017 death of Olivier Caramin joins a growing list of problems backpackers can face in rural jobs, including rape, harassment and underpayment

https://www.theguardian.com/australia-news/2018/may/21/death-in-the-sun-australias-88-day-law-leaves-backpackers-exploited-and-exposed?utm_source=esp&utm_medium=Email&utm_campaign=GU+Today+AUS+v1+-+AUS+morning+mail+callout&utm_term=275556&subid=22614512&CMP=ema_632

FairDinkum

Member
Ik herken inderdaad veel beschreven punten in dit artikel. In sommige gebieden werd het fruit-pluk-werk alleen maar vergeven door de hostels. De voorwaarden waren belachelijk en toch nog wachtrijen om uiteindelijk in aanmerking te moeten komen. De wil om de 88-dagen werk voor je 2de WHV te verkrijgen is zo groot onder backpackers dat er niet eens wordt nagedacht over de omstandigheden waarin ze het werk moeten doen.

Shakas

New Member
Jeetje sommige van die verhalen zijn wel heel gruwelijk :s. Dan was mijn ervaring in een mijnstad a walk in the park. Ik hoorde toentertijd ook alleen maar slechte verhalen over fruit plukken. Je wordt daar meestal 'per rate' betaald, niet per uur. Dat betekend dat sommige mensen zich dus letterlijk dood werken om aan een normaal minimum loon te komen.

In het hostel waar ik in zat (in Kalgoorlie) liep de dochter van de eigenaar daar rond met een lepel en heroine. Elke avond maakte ze slaande ruzie waarbij er deuren ingetrapt werden en ramen ingeslagen. Ik was ook de enige backpacker, de rest waren verslaafden die daar gewoon woonden. Ben na een paar dagen maar naar een ander hostel verhuisd. Die was wel iets beter. En gezellig tegenover een brothel. Qua werk werd ik gewoon netjes betaald, minimum loon plus penalties.

OFX