Badri & Merit Vertrek naar brisbane 15 June

badri

New Member
hoi Allemaal

Wij vertrek 15 june met singapore airlines naar brisbane. Wij hebben singapore stopover deal gebookt. 1590 euro twee person. 5 dagen stopover in Singapore 30kg per person inclusief luchthaven belasting.

21 june vliegen wij vanuit Singapore naar brisbane

. Wij hebben ook een bod op ons huis zo die gaat ook goed.

Nu maar laatste paar dingen regelen

Ik heb wel een vragen wie heeft ervaring met geld overmaken naar australia. Van de British expats weet ik hifx kunnen gebruiken maken maar vanuit nederlands. heeft iemand ervaring ?

Tot volgende bericht

Badri
 
Gewoon je Nederlandse pinpas meenemen en pinnen maar! (Als je bepaalde postbank kaart hebt, weet even niet welke, worden er geen pinkosten in rekening gebracht. Kun je gewoon ongelimiteerd pinnen in Australië.
 
Hoi Badri, leuk dat het allemaal zo voorspoedig verloopt. Misschien heb je aan dit onderwerp nog iets (Money transfer):

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1520.0

Succes en groetjes,

Miranda
 
[quote author=tinusv link=topic=1760.msg16000#msg16000 date=1116978041]
Gewoon je Nederlandse pinpas meenemen en pinnen maar! (Als je bepaalde postbank kaart hebt, weet even niet welke, worden er geen pinkosten in rekening gebracht. Kun je gewoon ongelimiteerd pinnen in Australië.
[/quote]

Hoi

Bedankt voor de informatie. Ik heb net ANZ access advantage rekening open gemaakt (internet) de account worden active als wij daar zijn maar wij kunne de geld over maken van postbank naar anz bank. met $5 per maand geen transactie kosten bij anz bank dat is goed.

Reizen iemand op maand june of 15 june naar australia.

Tinusv, Welke suburbs zijn prettige te wonen. Wij zoeken voor een rustig plek mischien beetje ver van de stad zlef. Heb jij  iets informatie over

Heel erg bedankt
Badri
 
Ik geloof dat die vraag al eens eerder is gesteld in een ander draadje. Misschien dat je wat vindt hierover als je eevn zoekt. Zal eens kijken of ik er wat van kan vinden.
 
"Wat mij opviel toen wij op jacht waren naar huizen in Brisbane is het volgende:
Vroegen we aan iemand die in een sururb aan de noordkant van de rivier woont waar we moesten gaan wonen. Dan was het beslist aan de noordkant en niet aan "de andere kant van de rivier".
Vroegen we aan iemand aan de zuidkant van de rivier: "aan de zuidkant van de rivier is het beter hoor!".

Kortom het is maar net aan wie je het vraagt. Wat de ene dodgy (hoe schrijf je dit???) = shabby in goed Nederlands  ...  vindt, vindt de ander juist multicultureel. Wij wonen nu in Chapel Hill, dit staat blijkbaar goed te boek. Tot nu toe zegt iedereen: zo zo, Chapel Hill. Maar ik vind het zelf niet echt bijzonder. West End staat niet bij iedereen bekend als super fijn. Maar ik weet niet of je echt in de stad bedoelt, of dat je meer zuidelijk of noordelijk wilt gaan wonen. Ik weet dat ik het vanuit Nederland niet goed kon beoordelen en pas toen we hier echt waren goed kon zeggen wat ik er zelf van vond. Fortitude Valley bijvoorbeeld. Das de Chinese wijk. 's Avonds voel ik mij er niet op mijn gemak. Maar anderen vinden het juist perfect... Snap je. Het is heel persoonlijk (maar lijkt mij niet geschikt voor een gezin  ).

Nog even een extra toevoeging: als ik een gezin zou beginnen en ik wil een beetje in de buurt van de stad zitten zou ik in de volgende wijken willen kijken:
Paddington, Chapel Hill, Bardon, Ashgrove, The Gap, Kenmore, Kenmore Hills, Fig Tree Pocket, Chelmer, Graceville en Sherwood. Het is een hele lijst. Maar op internet kun je zo een heel eind komen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt? Of anders iemand anders  . Succes!" 

Stukje hierboven is van Jefrebekka en misschien dat je meer kunt vinden in het QLD topic onder euh... iets met welke wijken geloof ik. Vrij nieuw draadje, dus staat nog goed bovenaan.
 
Back
Top