Bagage

marjan

New Member
Hallo

Ik heb ff eeb vraagje. Wij gaan naar australie en de visa's zijn al helemaal rond, er zijn al spullen per boot onderweg, maar de rest moet nog mee. Hoeveel kilo's mag je mee het vliegtuig innemen. Sommige mensen zeggen dat je het dubbele mag meenemen omdat je gaat emigreren en andere zeggen gewoon de standaard kilo's.

Wie weet hier een antwoord op..... :)

Groetjes
Marjan
 
Het verschilt per luchtvaartmaatschappij.
Meestal is het 20kg per persoon, maar ik ben een keer met United Airlines gevlogen en toen mochten we 60kg pp meenemen.
 
Op pagina 4 in de topic  Emigreren - Australie Algemeen wordt deze vraag ook behandelt,hier kun je denk ik wel een antwoord vinden op je vraag.
 
Als je het echt zeker wilt weten, kun je het beste gewoon contact opnemen met de maatschappij waarmee je gaat vliegen. Krijg je precies te horen wat wel en niet mogelijk is. De meeste maatschappijen hebben n.l. inderdaad wel de optie om extra bagage mee te nemen, maar je moet dit dan van te voren aangeven. Heb zelf b.v. nagevraagd bij Singapore Airlines en daar kost extra bagage 50 euro per 10 kg.

Michel
 
Ja, maar bij Singapore Airlines mag je volgens mij 2 keer zoveel als normaal meenemen, als je kunt laten zien dat je gaat emigreren. (visum in paspoort, enkeltje naar Aus.) Dus zal dan 40 kg p.p. worden.....
 
Zie: http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1416.msg11962#msg11962

en

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=1416.msg11907#msg11907
 
Bij Singapore airlines mag je inderdaad 20 kg p.p. extra meenemen (bovenop de 20 kg p.p. die je normaal mee mag nemen) als je aan kunt tonen dat je gaat emigreren en een one way ticket boekt.

Bij Air New Zealand mag je zelfs in totaal 64 kg p.p. meenemen.

Groetjes,
Brit
 
Bij deze even voor de volledigheid de reactie die ik voor een paar weken terug kreeg van een S-A medewerker:

Ja er zijn speciale regelingen voor meer bagage w.b. emigranten.

Standaard bagagevrijdom is 20k.
U kunt 10k bijkopen voor e55 (dit dient u direct aan uw agent aan te geven,
want dit komt in het ticket te staan. Het kan ook na ticketuitgifte maar
dan zijn er administratiekosten van toepassing. Alleen geldig op
SIA-vluchten.)
Voorts krijgt u, indien u een directe doorverbinding heeft, een geldig
emigrantenvisum of work-permit kunt tonen en reeds 10 kilo heeft bijgekocht
een extra 10 kilo gratis. Hiervoor ontvangt u van ons een
registratienummer.

Met vriendelijke groet,

SINGAPORE AIRLINES Ltd
 
In aanvulling op bovenstaande:
Had vandaag nog even een mailtje naar het NL office van SIngapore Airlines gestuurd om bovenstaande te regelen. Kreeg echter een verrassend antwoord terug:

.....probleem is dat ik in mijn mail heb gesproken over het feit dat u een directe doorverbinding nodig had om in aanmerking te komen voor de gratis 10k voor emigranten. U maakt een stop in Singapore van enige dagen, dus komt helaas die mogelijkheid te vervallen.

M.a.w. als je met 1 hetzelfde ticket een tussenstop hebt van meer dan een paar uur, dan geldt deze regel ineens niet meer. Toch een tegenvaller van een maatschappij die service hoog in het vaandel heeft staan. Volgens hun berekening:

De agent kan de tickets nog omschrijven met bijbetaling van e55 voor die 10 kilo extra, hiervoor worden door ons nog 25 euro administratiekosten berekend plus natuurlijk wat de agent nog voor admin kosten wil berekenen

betalen we nu dus minimaal 80 euro extra voor 10 kg. Dus voor een beetje gevulde koffer wordt dat al snel 160 euro. We gaan nog maar eens overleggen wat we gaan doen.

Michel
 
[quote author=MicNic link=topic=1934.msg20089#msg20089 date=1120755902]
betalen we nu dus minimaal 80 euro extra voor 10 kg. Dus voor een beetje gevulde koffer wordt dat al snel 160 euro. We gaan nog maar eens overleggen wat we gaan doen.
[/quote]

Gewoon betalen, het is niet anders.

Wat kan jou die 80 of 160 euro nou schelen in relatie tot de totale kostensom.
Niet al te druk om maken en gewoon lekker het vliegtuig instappen.

:plane:
 
Tot 28 kg zeggen ze bij SIA niets, dus als je gaat vragen betaal je voor 2 kg  :wink:
Zoveel mogelijk in de container en de rest weggooien of verkopen.
Een extra koffer versturen kost meer dan hetgeen er in zit.
Met het geld van het transport koop je in Aus alles nieuw  :-D

Sterkte Ton en Ineke
 
Mijn ervaring is ook 40 kg pp met Singapore Airlines op vertoon van visum en enkele reis. Wij hadden nog een kilo of 5 meer en daar maakten ze geen probleem van. Hangt er meestal ook vanaf hoe vol de vlucht is.

Om de kosten beperkt te houden kun je ook overwegen om een gedeelte als 'unaccompanied luggage' mee te nemen. Het is een beetje een gedoe (het gaat niet noodzakelijkerwijs op dezelfde vlucht mee dus het kan zijn dat je een extra reisje naar het vliegveld moet maken om het op te halen en je moet wat formulieren invullen voor customs clearance) maar het is over het algemeen een stuk goedkoper dan de normale excess luggage tarieven. De tarieven en regels verschillen per maatschappij dus ook dit zou je even na moeten vragen.
 
Michel, ik denk dat je het verkeerd begrepen hebt.
Als je een tussenstop maakt in Singapore, dwz je checked uit en gaat naar een hotel, dan geldt de regel niet inderdaad.
Als je in Amsterdam inchecked en je gaat door met Sing airlines naar OZ met een tussenstop van een paar uur vanwege de "aansluiting" dan kun je gewoon de extra kilos meenemen.
Je bagage wordt dan doorgeboekt in Amsterdam op een ander vliegtuig van Sing naar OZ.

Er zijn gewoon geen rechtstreekse vluchten meer (das war einmahl.....) en je moet altijd overstappen naar OZ. Bij elke maatschappij.
ALTIJD OVERSTAPPEN..........MAAR JE BAGAGE GAAT DOOR, GEREGELD IN A'DAM.
Jan
 
[quote author=Jan H. link=topic=1934.msg20142#msg20142 date=1120806191]
Er zijn gewoon geen rechtstreekse vluchten meer (das war einmahl.....) en je moet altijd overstappen naar OZ. Bij elke maatschappij.
[/quote]

Huh? Vroeger waren er met oudere toestellen, met een beperktere radius, dan de huidige toestellen wel rechtstreekse vluchten naar Oz. Wat mis ik hier?
 
Er zijn geen rechtstreekse vluchten naar OZ vanuit Amsterdam. Zo simpel ligt de zaak.

Ja vroeger had je KLM en Qantas welke rechtstreeks gingen, zat je dus in hetzelfde toestel op dezelfde plaats.
Wel altijd met een tussenstop in Singapore of waar dan ook , soms Colombo (KLM).

KLM vliegt niet meer op OZ sinds 5 jaar en Qantas komt niet meer in Amsterdam.

Alle andere maatschappijen moet je dus gewoon "overstappen".
De beste verbinding (als je rechtstreeks wilt gaan) is Singapore Airlines of Malaysian Airlines, beide uitstekend.
Je hebt dan wat uren te wachten in Singapore of K.L. , daarna kun je met een volgende vlucht (een ander toestel) verder.
Cheers
Jan
 
Ahh check...nu begrijp ik het...

Ik ging er bij een rechtstreekse vlucht vanuit dat je opstijgt in Amsterdam en weer landt ergens in Oz. Kheb 5 jaar geleden twee tussenstops gehad om uiteindelijk in Sydney voet aan de grond te zetten...vlucht van Amsterdam naar Londen, van Londen naar Kuala Lumpur en van Kuala Lumpur naar Sydney...

Terugvlucht van Sydney ging van Sydney naar Melbourne, van Melbourne naar Kuala Lumpur en vervolgens weer door naar Amsterdam. En dat was allemaal met Malaysian Airlines....maar heb die stops niet als hinder ondervonden. Kon ik even lekker de benen strekken, want toeristenklasse met je 1.95 m. is niet echt comfortabel....emergency-exits waren al in bezit genomen door 1.50 m kleine Chineesjes :S :S :S
 
Maluka, ik denk wel dat je van vliegtuig veranderd hebt.
Maar ik weet niet meer hoe Malaysian 5 jaar geleden de itinery had, maar het lijkt me sterk dat je bij twee of drie keer overstappen in het zelfde vliegtuig zat.
In ieder geval is dat sinds 5 jaar zeker niet meer het geval.
Ik reis 2 of 3 keer per jaar naar en van NL en neem altijd de snelste vlucht.
Dat is op het moment Malaysian.
Er is geen snellere vlucht van Melbourne van/naar Amsterdam dan Malaysian.
 
Ja, dat wel..

Amsterdam - London met British Midland
London - Kuala Lumpur met Malaysian Airlines
Kuala - Lumpur, wederom met Malaysian...en dit was volgens mij idd een ander toestel was...(we moesten alle handbagage meenemen)

Maar een paar keer overstappen op een luchthaven vind ik niet erg...er is altijd wel genoeg te beleven...en die paar uur dat je extra op een luchthaven bent telt ook niet op een mensenleven...toch?
 
Ja het ligt er maar aan wat je "lang" noemt.
Voor mij is ieder half uur wachten op een vliegveld een waste of time (hoewel ik intussen meestal wel wat werk doe)  temeer ook dat ik  4 maanden per jaar op stap ben (inderdaad met die vliegmachines).

Als je voor het eerst op een vreemde luchthaven komt en je bent helemaal van  slag op avontuur naar een nieuw vaderland, ja dan is alles natuurlijk "exciting stuff" en maken 4 uur wachten in K.L. of Hong Kong geen barst uit.
Cheers
 
Back
Top