baggeren nabij Great Barrier Reef

Eindelijk goede nieuws voor de economie! Jammer van het reef, maar daar ontkomt Australië niet aan als ze willen concurreren op de wereld markt.

Mensen die er tegen zijn zullen het harsten klagen als je ineens 4 dollar voor 1 euro moet neer leggen..... Ik zou me meer zorgen maken over coal steam gas dan abbott point.

Als we het dan toch over politiek hebben:
Het is misschien fijn voor de mensen die nu direct werk hebben in de richtingen waar Abbott snel winst ziet. Maar ik ben ervan overtuigd dat vergelijkbaar werk met goede inkomsten ook mogelijk is op een manier die meer zekerheid en kwaliteit levert voor de toekomst.

Als we het dan toch over politiek hebben:
Het is misschien fijn voor de mensen die nu direct werk hebben in de richtingen waar Abbott snel winst ziet. Maar ik ben ervan overtuigd dat vergelijkbaar werk met goede inkomsten ook mogelijk is op een manier die meer zekerheid en kwaliteit levert voor de toekomst.
Toekomst? Verder vooruit dan 4 jaar kijken ze in de politiek niet hoor.
En met Abbott gaat het alleen maar achteruit, terug naar de dark ages.

Bart

Great Barrier Reef ligt er al 'eeuwig'. Als je het nu sloopt is het weg voor altijd. En alles voor een paar jaar extra centjes... Wat is nu 50 of misschien 100 jaar extra verdiensten (ja nog meer geld! GREED GREED GREED) op de duizenden en miljoenen jaren die deze aardkloot nog mee zou kunnen als we er normaal mee om zouden gaan. Soms wordt ik zo verdrietig van de keuzes die de mensheid maakt...

Er komt ook een nieuwe haven bij Shute Harbour en gues what, de eisen zijn zwaarder qua millieu dan Abbott Point.
Werk zelf ook voor de mining industry, maar het is alleen korte termijn denken wat ze hier doen.
Las net de topics over psychiatrie in Oz en gay marriage, waarmee ze jaren achterlopen, nou dat is niet de enige waar ze mee achterlopen.
Ooit zullen ze het leren.
groeten Johan

mijn twee cent: je hebt mensen die economie beschouwen als iets wat geld oplevert of een tastbaar product wat je kunt verkopen, nu en op de korte termijn. En je hebt mensen die daarnaast ook zien wat ik dan maar de sociale economie noem, datgene wat niet direct maar wel indirect bijdraagt aan de welvaart van de samenleving. Kinderopvang, ouderenzorg, onderwijs, wetenschap, cultuur, natuur, noem maar op. En laat die sociale economie nou precies datgene zijn waar Abbott en zijn ploeg op bezuinigen. Beloofde salarisstijging in zorg en child care worden teruggedraaid, gerenommeerde wetenschappelijke instituten gekort of opgeheven, universiteiten gekort en de natuur... nouja, zo'n barrier reef levert niet genoeg geld op blijkbaar. Terwijl het juist die takken van de economie zijn die op de lange termijn meer op gaan leveren.
Tenminste, dat is hoe ik het zie.
Vandaar ook mijn eerdere opmerking: ik snap dat er mensen nu blij zijn dat ze werk kunnen vinden door het stimuleren van bestaande vervuilende industrie. Maar ik denk ook dat ze minstens zo'n goede baan hadden kunnen vinden in een duurzame vernieuwende industrie. Maar dat is lange termijn denken.

BaxqfubCIAEWIfA.jpg:large

Laten we het nog een keer proberen!

http://www.thepetitionsite.com/255/...t-barrier-reef-for-a-coal-port/?z00m=20689181

In what looks like the most destructive pandering to industry yet, Australia’s government has just granted permission to expand Abbot Point into one of the world’s largest coal ports.

Before development even starts, preparation involves dredging three million cubic metres of sea bed and dumping the spoil near or in the Great Barrier Reef, handily located right next door.

It’s not just environmental activists protesting. The UN, the fishing and tourist industries, scientists, and others have all voiced their objections, and with good reason.

The future of the Great Barrier Reef was already looking grim – it’s facing critical threats from climate change, ocean acidification, and pollution. Parts are dying, and this looks like being the last nail in the coffin.

Sacrificing the nation’s greatest natural treasure for a dirty, dated industry is taking a “pro-business” stanceway too far. Tell the Australian government to put a stop to this unbelievably ill thought out plan immediately.

Ik zou me meer zorgen maken over coal steam gas dan abbott point.
Mag ik vragen wat je tegen coal seam gas hebt? Het lijkt me een stuk minder belastend voor het milieu dan bv. de aardgaswinning in Groningen, dat nu toch al zo'n 50 jaar continue bezig is en waar de Nederlandse economie enorm van heeft geprofiteerd. Hoewel gezien de huidige problemen van de aardbevingen het niet zo'n goed voorbeeld is. Maar ja, dat soort problemen zijn met coal seam gas dan ook niet te verwachten.

Happy reading:

The report from the United Nations Environmental Program, dated November 2012 and citing several sources, said the risks ranged from potential water and soil contamination and surface leaks of gas to increased competition for water and implications for climate change.

The report also said the use of a process known as fracking had been linked to earthquakes in Oklahoma, but there had been no known issue in Australia.

http://www.couriermail.com.au/news/...-health-concerns/story-fnihsrf2-1226698622658

"According to a 2012 study by the National Academy of Science, since 1985, the Great Barrier Reef has lost more than half of its corals with two-thirds of the lost occurring from 1998"

Aan dit tempo is het great barrier reef over 30 jaar niets meer dan een herinnering.
Kunnen we aan onze kleinkinderen uitleggen.....

Back