baggeren nabij Great Barrier Reef

Happy reading:

The report from the United Nations Environmental Program, dated November 2012 and citing several sources, said the risks ranged from potential water and soil contamination and surface leaks of gas to increased competition for water and implications for climate change.

The report also said the use of a process known as fracking had been linked to earthquakes in Oklahoma, but there had been no known issue in Australia.

http://www.couriermail.com.au/news/...-health-concerns/story-fnihsrf2-1226698622658
Thanks!

Dat is eigenlijk gelijk de vraag: kunnen we het wel uitleggen...?

Tuurlijk niet!

Als ik soms dingen aan mijn zoon (7 jaar) vertel die ethisch niet door de beugel kunnen dan stelt hij soms zulke "naïeve, kinderlijke" vragen (op het eerste zicht).
V: "Waarom doen ze dat?"
A: "Omdat het geld opbrengt."
V: "Maar geld is toch niet belangrijker dan natuur?"
A: "Nee"
V: "Waarom doen ze het dan toch? Iedereen weet toch dat natuur belangrijk is?"
A: "Euh, omdat sommige mensen geld toch belangrijker vinden en alleen aan zichzelf denken."
V: "Dat is toch gewoon heel dom en egoïstisch?"
A: "Ja, jongen (zucht)."
V: "Er zijn toch veel meer mensen die natuur wel belangrijker vinden?"
A: "Ja."
V: "Hoe komt het dan dat die stouterikken mogen voortdoen?"
A: "........."

Maar het zijn eigenlijk de beste vragen die vanuit een oprecht gevoel van verontwaardiging komen.....

Tuurlijk niet!

Als ik soms dingen aan mijn zoon (7 jaar) vertel die ethisch niet door de beugel kunnen dan stelt hij soms zulke "naïeve, kinderlijke" vragen (op het eerste zicht).
V: "Waarom doen ze dat?"
A: "Omdat het geld opbrengt."
V: "Maar geld is toch niet belangrijker dan natuur?"
A: "Nee"
V: "Waarom doen ze het dan toch? Iedereen weet toch dat natuur belangrijk is?"
A: "Euh, omdat sommige mensen geld toch belangrijker vinden en alleen aan zichzelf denken."
V: "Dat is toch gewoon heel dom en egoïstisch?"
A: "Ja, jongen (zucht)."
V: "Er zijn toch veel meer mensen die natuur wel belangrijker vinden?"
A: "Ja."
V: "Hoe komt het dan dat die stouterikken mogen voortdoen?"
A: "........."

Maar het zijn eigenlijk de beste vragen die vanuit een oprecht gevoel van verontwaardiging komen.....
Het natuurlijk ook zo dat als iemand van iets veel heeft, hij de waarde ervan minder ziet. Wij Nederlanders komen uit een relatief rijk land met weinig natuur, waardoor we meer waarde aan de natuur hechten. Australië loopt tov Nederland wat achter in de ontwikkeling, maar is wel rijk aan de uitgestrekte natuur en grondstoffen.
Sommige mensen hebben nooit genoeg geld, maar dat heeft meer met macht te maken (hanengedrag noem ik dat). Maar hoe leg je dat nu weer uit aan een kind van 7?
Overigens hoop ik toch wel dat de Australische regering (en daarmee indirect de bewoners) er ook beter van worden.

Back