Balans. Tijdens en na migratie, misschien wel het allerbelangrijkst

afterbang

XPdite Sponsor
Held! Dat Facebook stukje kan denk ik wel als stickie ergens hier op het forum. Alles draait om balans en als die verstoort is donder je om. Dus, werk aan die balans, jullie zijn al hard bezig!
Zie hier een heel erg belangrijk stukje van @afterbang voor ieder die bezig is aan het belangrijke hoofdstuk wat emigreren is in je leven. /Zwerver


Balans;
Dat is een term die de laatste maanden regelmatig terug komt.

Als je emigreert, dan gooi je van alles in je leven om, en een hoop dingen zijn dan (tijdelijk) uit balans. Maar je doet het omdat je denkt dat alles in je nieuwe thuisland je meer in balans brengt dan dat je dat in je oude thuisland was. Ik denk dat ik na onze emigratie van al weer ruim 4 jaar geleden , zeer snel weer in balans was. Alles voelde gelijk goed, nee, beter!

Balans;
Nu hebben we 4 maanden terug de balans opnieuw 'verstoord' door 1400km verderop te gaan wonen, in een heel bijzonder stukje Australia, de Sunshine Coast. En gek genoeg ben ik gevoelsmatig langer op zoek geweest naar een nieuwe balans. Ik voel dat ik langzaam maar zeker weer in balans kom maar het verbaast me enigzins dat de 'shock to the system' van Canberra naar Sunshine Coast bijna groter lijkt dan die van Nederland naar Australia. Of ben ik wellicht de onbalans van 4 jaar terug alweer vergeten?

Balans;
Ik ben nu gestart met een echte balans sport. Golf surfen. De Sunshine Coast is een golf surf mekka, en als puber kon ik uren naar surf videos kijken op EuroSport(?) Ik ben er alleen zelf nooit echt aan begonnen... Nu lijktr surfen me niet alleen fysiek meer balans te geven, maar ook mentaal. Lekker dobberen in de golven, uitkijken over de tropisch baai van Noosa met groene bossen en gouden stranden, wachtend op de volgende set golven. Het heeft iets rustgevends. Je voelt ook heel erg dat de natuur hier de baas is. De natuur bepaald hoe die golf breekt, en je weet, die golf rolt ook wel naar het strand als ik er niet was geweest. Je bent in die zin niet noodzakelijk of belangrijk. Die golf is er niet voor jou, maar je mag er wel even van genieten.

Balans in werk, werk en plezier. werk en werk? Ik bedoel werk (betaald) en werk op het land. werk op het land en om het huis is niet echt werk, het is ook leuk. maar anders leuk dan bijvoorbeeld een ritje op mijn cross motor of een surf sessie. Dus ook hier moet ik weer de balans vinden tussen werk aan het huis en land, en gewoon lol hebben op je motor, of op je surfplank.

Balans;
Eén van de redenen dat we nu wonen waar we wonen is de prachtige natuur om ons huis. We wonen hier heel vrij, op 50.000 vierkante meter, met allerlei beestjes en plantjes in de 'tuin'. Zoveel beestjes en plantjes dat we in overleg met de gemeente een deel van ons land al vast hebben kunnen leggen als 'beschermde natuurzone'. Vorige week hebben we weer eens met de wijze natuur meneer van de gemeente over ons landje gelopen om te kijken hoe dingen gaan en wat we nog meer kunnen doen en zijn woorden waren: "...De balans is aan het doorslaan naar de originele natuur van de regio. Je hoeft het alleen maar een handje te helpen. Als de balans doorslaat gaat het bijna vanzelf..."

Check regelmatig je balans! Uiteindelijk wil je in balans blijven voor een lang en happy leven!
 
Last edited by a moderator:


OFX
Back
Top