Banenkansen in Australia

Zwerver

Moderator
[sub]Oke, ik blijf even spammen vandaag :p[/sub]

Omdat het nu wel allemaal redelijk duidelijk voor me aan het worden is (ja, ik ga die procedure starten om ook een 175 te bemachtigen), komen er natuurlijk ook meer vragen.

Eén van de dingen die me, al dan niet later, slapeloze nachten gaat bezorgen als ik mijn 175 heb zijn de banenkansen. Hoe groot zijn die voor iemand die valt onder Computing Professionals – (nec) en heel veel kennis heeft van:

  • Linux (Redhat, Debian)
  • Security
  • Open Source

Gezien het feit dat ik, zodra ik alles rond heb, hoogstwaarschijnlijk als projectmanager werkzaam ben op projecten met 1 of meerdere van die disciplines ben ik heel erg benieuwd. Stel dat ik aankom in augustus, hoe lang doen mensen er gemiddeld over om een baan te vinden?

Zover ik weet mag je met een 175 ook werken in andere beroepen, dus hoeveel geld moet je meenemen naar Oz, er vanuit gaand dat je in 1 van de grote steden (Sydney, Melbourne, Adelaide, Brisbane, Perth) gaat wonen?
 
Ik zou zeker geen slapeloze nachten hebben over het feit of je nu/wel of niet direct een baan krijgt die jouw voorkeur heeft. Je aanvraag voor het visum zorgt waarschijnlijk al voor genoeg slapeloze nachten......

Ik denk dat het in Australie niet anders is als in Nederland als je wilt werken is er altijd wel iets te doen. Inderdaad telt het beroep waar je assessment voor gaat niet als een beroep waarin je moet werken.

Wat betreft de hoeveelheid geld die je mee moet nemen, ook dit zal voor iedereen anders zijn er is geen minimaal bedrag maar meer iets wat je zelf wilt.
 
Back
Top