Lost
Administrator
Ik ben het met je eens dat we zonder feiten geen discussie kunnen voeren, maar daar was ik ook niet op uit. Ik wilde alleen mijn mening geven, gevormd door mijn ervaring. Ik kan er gewoon nog steeds niet over uit dat de banken waar ik hier in Australie ervaring mee heb, geen two factor authentication gebruiken, dit in tegenstelling tot de banken die ik in Nederland gebruikte. Statistisch insignificant, maar voor mij niet onbelangrijk. (En ik had je vorige bericht verkeerd gelezen en dacht dat je beweerde dat internetbankieren in Australie net zo veilig is als in Nederland. Vandaar mijn opmerking dat het voor mij net zo moeilijk is om te bewijzen dat ik gelijk zou hebben als dat het voor jou zou zijn. My bad.)En dus blijft het bij gevoelens en daar kunnen we niet over discussieren. De aanleiding voor deze discussie is de bewering dat de beveiliging in Australie veel slechter is dan in andere landen zoals Nederland. In mijn wereld is het aan de persoon die de bewering maakt om dat te ondersteunen met feiten.
Het herstellen van het imago van een bedrijf kost vaak meer dan het vergoeden van de schade die door de klanten wordt geleden. Klant geld kwijt? Na het tekenen van een NDA, het bedrag vergoeden en het imago van het bedrijf lijdt geen schade. Zolang het vergoeden van de schade van de klanten goedkoper is dan het invoeren van een betere (en duurdere) beveiliging, denk ik dat er voor de bank weinig reden is om de beveiliging te verbeteren.Als er veel schade door de consumenten geleden zou worden dan zou het naar mijn mening toch wel lang en breed in het nieuws zijn gekomen. Zoals het skimmen van je ATM card...